kumpel kalamitki Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Panowie, coś dobrego w sprayu, ale nie białego. Używam Motula i widzę, że spełnia zadanie ten Motul, ale ten fajansiarski biały drażni. Co by tu innego bezbarwnego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 9 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 W zasadzie cokolwiek innego bezbarwnego. Ktoś sprawdził, że łańcuch niesmarowany chodzi tyle co smarowany i jeśli to lekko mija siè z prawdą to wielkiego znaczenia nie ma co na niego wylejesz, napsikasz lub posypiesz. TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumpel kalamitki Opublikowano 9 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 To mógłby być ciekawy eksperyment. Dwa takie same moto pokonują np 20 tys km w tych samych warunkach powiedzmy na torze. Jeden ze smarowanym łańcuchem drugi na sucho. Wiedzielibyśmy czy warto kasę wydawać i felgi, wahacze, ubrania czyścić i czas tracić :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 9 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 (edytowane) Ja kiedyś testowałem brak smaru. Może do spokojnej jazdy to się sprawdza ale przy łojeniu łańcuch się zbytnio grzeje, co zakończyło się szybkim wypadaniem oringów w łańcuchu i łańcuch musiał przedwcześnie zostać wymieniony. Lepiej od czasu do czasu przesmarować czymkolwiek i to na rolki, a nie jak często radzą poradniki na boki łańcucha (tam smar siedzi na stałe). Edytowane 9 Września 2016 przez heniek128 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 10 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2016 przy łojeniu łańcuch się zbytnio grzeje Dokładnie, grzeje się i to ostro. Nie trzeba testować na hardkorze bez żadnego smaru. Wystarczy porównać jak ciepły jest łańcuch po przejażdżce zaraz po nasmarowaniu a następnie po 500 km jak już tego smaru tam zostało bardzo mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumpel kalamitki Opublikowano 10 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2016 (edytowane) Mnie ciekawi ile wytrzyma mój łańcuch dość często czyli co 400-500 km psikany motulem w sprayu. Na ta chwilę na regulatorze jeszcze 4 kreski do naciągania pozostało, a na liczniku coś 11 tys km. Do 30 tys km wytrzyma przy rozsądnej jeździe, czyli do mojej emerytury ? :)Jak myślicie ? Edytowane 10 Września 2016 przez kumpel kalamitki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarenty Opublikowano 10 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2016 Na tego motula czy inny super spray to wyda się więcej kasy niż to warte. Ja osobiście używam Hipol-a i sobie chwalę. Chyba nawet producenci moto piszą żeby stosować olej i podają jego gęstość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 10 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2016 Na tego motula czy inny super spray to wyda się więcej kasy niż to warte. Ja osobiście używam Hipol-a i sobie chwalę. Chyba nawet producenci moto piszą żeby stosować olej i podają jego gęstość. Też doszedłem do takiego samego wniosku parę lat temu :) Łańcuch smaruję hipolem, który rozprowadzam pędzelkiem po całym łańcuchu, nadmiar wycieram. Pierwsze kilometry po smarowaniu trochę oleju pójdzie na felgę ale to wystarczy przetrzeć szmatką i później jest spokój. Wystarcza na jakieś 300 - 400 km. Jak latałem w dalsze trasy po Polsce to smarowałem przed wyjazdem i nie bawiłem się w smarowanie podczas trasy. Co 3 - 4 smarowania czyszczenie, szczotka do łańcuchów w rękę, kubeczek nafty i do dzieła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumpel kalamitki Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 Są może jakieś takie sprytne niedrogie oliwiarki automatyczne do zamontowania na wahaczu aby Hipolem właśnie smarowały ? Hipek jako olej przekładniowy do dużych obciążeń powinien zdawać egzamin na łańcuchu, tylko te chlapanie przeraża :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 szukaj na allegro, czasami można niedrogo kupić np. używki scottoilera. ludzie też montują własne, są jakieś lokalne produkcje. polecam wyszukiwarkę, w dziale co, jak kupić znajdziesz sporo informacjijsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kumpel kalamitki Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 (edytowane) Na allegro tego typu sprzęty, cyrka 500-600 zł. No jakby cena łańcucha, ale będę śledził. Może ktoś używkę do Suzuki sprzedawał będzie. Na następny sezonik bym miał, bo upierdliwe te psikanie tym białym motulowym sprayem. Edytowane 11 Września 2016 przez kumpel kalamitki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjs Opublikowano 8 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2017 Część.Po zmianie łańcucha na nowy zacząłem używać "Suchy smar do łancucha S100 Dry Lube Ketten Spray" (złoty)Wypsikałem dopiero dwie puszki i puki co nie mogę mu nić zarzucić.Puki co wiele wniosków wyciągnąć nie mogę, łańcuch kręci się jak należy.Duży plus że teraz nic nie jest zachlapane smarem jak w przypadku tradycyjnego smaru, moge powiedzieć że panuje idealna czystość Ciekawe jak poradzi sobie jesienią/zimą gdzie panuje większa wilgotność a z czasem i sól dojdzie na drogach.Używa ktoś też suchego smaru łańcuchowego? Jakieś porady co do stosowania, opinie ? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjs Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 nikt nic na suchym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ooskaar Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 Witam, Jeśli ktoś lata w Angielskich warunkach, przez cały rok, jaki polecacie smar do łańcucha DID? Myślałem między wd40 chain wax, motulc2 bądź gearbox oil Sae 80w90? Pozdrawiam Sent from my iPhone using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 18 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2018 Używam produktów Ipone, dostępnych w Olek Motocykle. Preferuję smar przeznaczony do pojazdów ATV, długo siedzi na łańcuchu, nie wypłukuje go woda. Ma być tam gdzie go aplikowałem. Używany w turystyce. Żużu77, R12RT '05, Cieszyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.