Limo Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 wystawienie kolana, przesuniecie pupy i częsci ciała-przybrana pozycja "sportowa"pomaga MI w sytuacji awaryjnej-łatwiej jest wtedy np. zaciesnic zakret-ja czesto tak jezdze! bardziej wtedy "czuje" moto!to zaden lansAle oczywiscie ze lans. Nie czytales co Pawel i Qurim pisza? Skoro wystawiasz kolano to znaczy ze nie slyszales nigdy o przeciwskrecie i jestes dupa nie motocyklista. I nie wazne ze jedni z najbardziej renomowanych instruktorow jazdy tego ucza. Lepiej od razu sie przyznaj ze moto kupiles dla lansu, jezdzisz w bialych skarpetkach i japonkach a przed zakretami zwalniasz do 10km/h bo przeciez dopoki nie zrobisz 15 milionow kilometrow na kurierce to jedyne co umiesz to zapie**alac po prostej. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 7 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2008 panowie, kończyć OT. albo sobie założyć temat w szkole jazdy, albo do piwa - w zależności od planowanej zawartości merytorycznej postów :biggrin:jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Djobeł Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Dobra, korzystając z faktu, że część z was patrzy sobie tylko dogryzać - odchodząc tym samym od tematu kolana i Jajka proponuję zmienić przedmiot konwersacji. Kolejną rzeczą, którą chciałbym poruszyć jest aspekt podróżowania z pasażerem. Osobiście preferuję jazdę "solo" bo z pasażerem...jazda zaczyna być męcząca. Mam wrażenie, że Jajko staje się mułem i osiągi ZDECYDOWANIE pogarszają się. Sama płynna jazda jest ok, ale kiedy chcę pojeździć bardziej dynamicznie z plecakiem...to mimo redukcji o parę biegów w dół, wciąż nie ma takiej rewelacji jak "solo". Czy macie podobne wrażenia czy może to mój wymysł? Zaznacze jeszcze, ze moje plecaki mają przynajmniej 70 kg i bynajmniej nie lubuje się w spasionych babach :) Jak ta sama jazda wygląda na Jajku 750 ? Pozdrawiam, Djobeł Cytuj V-TWIN wanker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 (edytowane) Mało jest motocykli, które nie poczują pasażera. Nieważne czy mają 100 czy 180 zawsze poczujesz "plecak". Kwestia przyzwyczajenia :) Pawel PS. Co do kolana, zerknałem do literatury. Niejaki Keith Code w książce "Przyspieszenie" dużo pisze o zwieszaniu dupy i wystawianiu kolana. Wpomina do zmianie środka ciężkości, o tym że opona pracuje wtedy pod mniejszym kątem. Pisze też o uzywaniu kolana jako "czujnika" przechylenia. Spełnia ono także rolę pomocniczą w opanowaniu poślizgu, często zawodnicy podpierają się nogą w czasie jak jedna z opon na chwilkę straci przyczepność. Pisze także o tym i że przy wysokich prędkościach, noga zwiększa opór powietrza po jednej stronie motocykla, tak samo jak wyprostowane ciało kierowcy przy hamowaniu - tak więc muszę przyznać część racji, ale ... Dodam że książka w całości poświęcona jest technice jazdy na torze, a nie na uliczy w dżinsikach, które przy pierwszym zetknieciu się z asfaltem zamienią się w siwy dym. Chodzi mi tylko o to, że część ludzi stosuje jakaś technika w sposób nieprzemyślany, tyko dlatego że wydaje im się, że tak jest lepiej. Jak na razie NIKT nie podał mi nawet jednego argumentu ZA, poza podawanymi przeze mnie wcześniej (wyczucie przychylenia, kontrola nad motocyklem w czasie szorowania sliderem o asfalt). Zrobiłem to ja grzebiąc w literaturze, niejako podważając swoje wcześniejsze słowa (no bo jest jeden punkt za - opór powietrza przy szybkiej jeździe) jednocześnie dając Wam do myslenia, czy stosujecie swoją technikę z sensem. Czy aby na pewno jadąc jajkiem 50 km/h wystawione kolano jest potrzebne, czy świadczy tylko o koniecznosci doprawcowania przeciwskrętu? :D. Jest o tym oddzielny rozdział, w którym autor podaje przykłady motocyklistów z wieloletnim stażem, którzy w sutuacjach awaryjnych walili w samochód i nie byli w stanie go ominać tylko dlatego że nie mieli odruchu przeciwskretu. Chętnie poczytam tę ksiażkę i Wam też polecam. Pawel Edytowane 8 Lipca 2008 przez Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Jak ta sama jazda wygląda na Jajku 750 ? W ogole nie trzeba redukowac zeby sprawnie przyspieszyc. Wystarczy odkrecic manetke i jedzie. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Nie trzeba redukowac w B-Kingu, ale może mamy definicję "jedzie" mamy też inną :buttrock: :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Nie trzeba redukowac w B-Kingu, ale może mamy definicję "jedzie" mamy też inną :buttrock: :banghead:A moze sie mnie po prostu uczepiles :icon_question: Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Hehehehe, wiesz co, jest coś w tym :banghead:. Jak się spotkamy na żywo to się napijemy browara, żeby udowodnić, że na zywo nie jestem aż takim skurwielem :buttrock: Tak na serio - może moja pasażerka mnie tak "rozpuściła" i pozwala mi na jazdę w 2 osoby trochę szybciej niż wskazywał by zdrowy rozsądek i czasami brakuje "pałera" Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Djobeł Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 No Paweł teraz niezły wywód napisał, za którego jestem bardzo wdzięczny. Co do jazdy z pasażerem, masz rację - na każdym motocyklu będziesz czuł, ze z kims jedziesz natomiast kwestia zachwiania osiągów nie musi być tu regułą...np w takim X-ie "plecak" w ogóle nie rzutuje na przyspieszenia, zrywność itp. Co do kolegi "LIME82" - w mojej 600 powiedźmy, ze też nie wyprzedzanie bez redukcji ma prawo bytu, w końcu muł to żaden nie jest...mimo wszystko osiągi dość mocno obniżają się. Cytuj V-TWIN wanker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Co do kolegi "LIME82" - w mojej 600 powiedźmy, ze też nie wyprzedzanie bez redukcji ma prawo bytu, w końcu muł to żaden nie jest...mimo wszystko osiągi dość mocno obniżają się.W takim razie kolego "DJOBEŁ" nie jestem w stanie odpowiedziec na Twoje pytanie bo nie wiem jakiej odpowiedzi oczekujesz. GSXF 750 przyspiesza tak samo jak 600 tylko lepiej, osiagi z pasazerem tak samo sie pogorszaja tylko mniej... :). Przejedz sie jakims to bedziesz wiedzial... Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W-max Opublikowano 12 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2008 Wiele podróżowałem na "jajku" i bardzo dobrze wpominam ten motocykl pod tym względem. Jednak muszę przyznać, że kombinacja bagaże + kobieta + górskie winkle to często trochę za wiele jak na 600tkę. Po prostu często wówczas miałem wrażenię, że jeśli zejdę poniżej 8000 obr to nie podjadę pod górę :) PS. Paweł - jestem za tym aby łączyć wszystkie techniki jazdy moto w jeden spójny system. Jestem pewien że zawodnicy ścigający się na torze mają do perfekcji opanowany tak lansowany przez Ciebie przeciwskręt, tak również niewidzę powodu, aby kolo na ulicy posiadający sportowy motocykl nie miał by ćwiczyć zejścia na kolano (niekoniecznie w dżinsach) :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 (edytowane) Mnie jajko nie wystarcz nawet solo w chłodny wieczór. Tak to już jest...miły motorek ale szukam czegoś innego bo wydaje mi się że GSX męczy się pod moją doopą. Z Pasażerem jechałem tylko raz i nie zwracałem uwagi jak bardzo osiagi spadają. Niedlugo przylatuje moja młoda do Londynu i bedziemy dużo jeździć, wtedy napiszę coś wiecej. A pasazer prawie zawsze robi róznicę na moto, wyjątkiem jak do tej pory spotkałem z moich motocykli jest HD Electra Glide - jej nie robi róznicy czy solo, czy pasażer czy samochód na holu ciągnę.Poprostu jedzie jak zwykle. I za to ją lubię. Ps. Jak się uda to jutro będę miał wydeszek Scorpiona od GSXR 600 K4...podobno bardzo głosny..... :smile: :flesje: :clap: Zapodam relacje. :smile: Edytowane 13 Lipca 2008 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Wracajac do meritum tematu, jak bardzo tak naprawde roznia sie imbryki od jajek? Czy to nie jest przypadkiem ta sama rama z innymi owiewkami i troche zmodyfikowanym silnikiem? A jak sie ma wymiennosc czesci miedzy obydwoma wersjami? Czy da sie wstawic na przyklad kolo, wahacz, chlodnice, itd od imbryka do jajka i odwrotnie? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kenji Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Nie mam doświadczenia z imbrykiem ale posiadam serwisówkę haynesa do modeli od '98 (gsx600f,gsx750f i gsx750). Jeżeli wypuścili takie wydanie bez imbryków to różnice muszą być spore. Niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę ale modele przed '98 mają regulację zaworów na płytkach a nowsze śrubami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Z grubszych różnic , to również układ wydechowy , koła . Różnicę możesz sprawdzić na TEJ stronie . Podajesz nr części w okienko z napisem "Where does this part fit? " i wyskakują modele , w których dana część jest identyczna . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.