Witaj, nie wiem jaką masz furę i jaki silnik. Ja mam u siebie 1.6tdci od forda (w teorii bo silnik konstruowało konsorcjum psa, 1.6 hdi, mazda 1.6ctdi...) Filtry mogą być mokre i suche. W mokrych do paliwa dodawany jest pewien specyfik który podnosi temperaturę w filtrze (to pewne uproszczenie). Filtr łatwiej osiąga temp oczyszczania - spalania tego co niepotrzebnie zapycha. W biuletynach forda odnośnie filtra mokrego dolewki płynu co 60tkm, wymiana filtra po 120tkm. W filtrze suchym zwiększana jest dawka paliwa by podnieść temperaturkę. Nie wiem czy w mokrym też to występuje. Mówi się że zwiększenie dawki paliwa powoduje przedostawanie się jakiejś jego ilości do układu smarowania silnika, oleju :). Poziom oleju może się nawet znacząco podnieść. Z tym dopalaniem podczas jazdy krążą różne opinie. U mnie w instrukcji też stoi że filtr dopala się podczas dłuższej jazdy ze stałą prędkością na niższym biegu by utrzymywać wyższe obroty silnika. Jakie nie napisano. Niektórym użytkownikom forda kugi filtr dopala się nawet w mieście, ponoć widać po zwiększonym zużyciu paliwa. U jednych widać smugę dymu przy dopalaniu u innych nic. Ja mam autko z 2008 roku, na zegarach jak kupiłem pół roku temu było 135tkm. O wymianie filtra w serwisówce nic nie ma (ostatni przegląd zrobili przy 100tkm francuskie centusie). Sam przejechałem ok 12000km, dopalania nie zauważyłem, nic się jeszcze nie świeciło. Przeczytałem opinie że w kilku firmach auta flotowe nie mają wymiany przy 120tkm (fordy) tylko jeżdżą aż coś się zacznie dziać. Najczęściej nie dzieje, do przebiegu ok 160tkm bo potem są sprzedawane i nie wiadomo jaka ich dalsza historia. Ja jak będę miał problemy to spróbuję najpierw czyścić filtr, są firmy które się tym specjalizują. Wychodzi taniej niż nowy filtr. Jeżeli to nie poskutkuje to... link do gcs prowadzi do forumowicza fordclubpolska.org Heko. Chipuje chłopak autka, z tego co mi wiadomo po postach użytkowników na filtrach dpf też zarabia ;) ps. Informacje podane powyżej pochodzą z "internetu". O filtrach dpf = fap chodzą różne historie. Same autoryzowane serwisy często nie wiedzą jak sobie z nimi radzić więc nie zdziwcie się jeżeli będziecie czytać sprzeczne informacje.