pamoz Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 (edytowane) A hamował ktoś tłumik Edwarda ? :) .Przewaliłem temat i nie znalazłem.Mnie ciekawi przeróbka ale mam inne priorytety.Najpierw osiągi ,dźwięk potem. Edytowane 31 Lipca 2013 przez pamoz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Kilku było GTR1400,Triumph 1050,FZ6 i każdy miał po kilka koni i niutonów więcej ale dokładne danie nie są znane. Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Jutro muszę wystrugać dB killera. Coś na jeden wyjazd do poznania. Zamierzam zmniejszyć średnicę wylotu poprzez umocowanie wewnątrz rury mniejszej średnicy. Ubecnie wylot mam 47 mm. Zamierzam włożyć kawałek rury 30mm z kołnierzem wokół. drugi koniec tej rurki będzie zaślepiony, a na bokach będąwywiercone otwory. Jaką powinienem dobrać długość i jakie otwory by nie wpłynęło to w znaczący sposób na pracę silnika? Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Dziś dla przykładu robiłem VFR800 z 2000r czyli tą jeszcze z bocznym tłumkiem co ciekawe na pełnym przelocie 46mm X 45cm tłumik generował tylko 92dB :) . Edziu, mógłbyś zdradzić jakich materiałów tłumiących użyłeś żeby osiągnąć taki poziom dB? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszKoo Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Ciekawy jestem jaki wpływ i czy w ogóle na prace jednostki ma dbkiller? Pewnie już było w tym wątku (37 stron wiec nie wiem).Na stacji zmierzyli mi 96,8 z wyciszeniem i 99,1 bez, w Poznaniu podobnie. Teraz jeżdzę sobie z i spalanie bez zmian, różnicy w osiągach też jakoś nie widzę (może jest nie wiem) spalanie takie samo. Db killer wygląda jak tulejka ze ściankami która zmniejsza średnicę rury wylotowej. Tłumik żaden markowy, polski wyrób (dawny km malon, ale nie ma się do czego przyczepić). To co zauważyłem to spadek obrotów na biegu jałowym ok <100 obrotów i jakby przyjemniejsza praca jednostki, z tym że może to być efekt spowodowany bardziej cichym tłumikiem sam nie wiem. I może minimalnie trudniejsze odpalanie, ale to bym powiązał z niższymi obrotami. Możliwe że tak jest? Cytuj Strony internetowe i aplikacje www: www.seeyou.net.plAutomatyzacja produkcji, kartoniarki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 No bo killerów jest wielu. Są takie, że kawałek byle jakiej rurki, a sąbardziej skomplikowane. Ja będę strugał pewnie ze 2 lub 3 bo nie mogąc zrobić pomiaru muszę się przygotować na różne ewentualności. Mówię o pomiarze na Torze w Poznaniu. Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Zrobiłem prymitywnego killera z nierdzewki i okazał się zaskakująco skuteczny. Pomiar przy 3 tys. obr/min 50 dB, Przy 8, 60 z hakiem i przy 11 tys. coś ponad 70.Czyli za dobrze. Nie wiem czy gorzej jeździ bo nie mam odniesienia, dawno nie jeździłem, a w międzyczasie jeździłem różnymi innymi. Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Ja bym obstawiał, że raczej pomiar z dupy jest bo coś za mało ci wyszło. Pewnie jakimś rozkalibrowanym miernikiem mierzone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Edziu, mógłbyś zdradzić jakich materiałów tłumiących użyłeś żeby osiągnąć taki poziom dB?Wełna stalowa nierdzewna wełna mineralna o długim włóknie dedykowana do układów wydechowych. Ja bym obstawiał, że raczej pomiar z dupy jest bo coś za mało ci wyszło. Pewnie jakimś rozkalibrowanym miernikiem mierzone. Też wydaje mi się że pomiar nieprawidłowy .A dB-killery to z reguły różnego rodzaju zwężenia na wylotach spalin.A badania i wpływ na silnik może i Akrap albo Leo Vince robił ale zapewne nie dokopiesz się do takich materiałów. Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Ja bym obstawiał, że raczej pomiar z dupy jest bo coś za mało ci wyszło. Pewnie jakimś rozkalibrowanym miernikiem mierzone.Ja obstawiam, że dobrze obstawiacie. Pan robił wrażenie, jakby badanie to było dla niego pełną egzotyką. Jutro mam nadzieję, zmieszczę się w normie badaczy PZMot. I będę miał wiarygodne dane robione przez fachowca z prestiżowego toru, robione doskonałym urządzeniem. Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariooo Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Witam/ Zastanawiam się nad wymianą swoich wydechów w suzuki intruder m800 , czy byłbyś mi wstanie zrobić jakieś fajne z basowym dziwiękiem ? te orginalne są troszkę mi się wydaje za ciche a nie chce ich wybebeszać a zakup cobry to już spory wydatek. :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2013 U mnie w RF900 mam tłumik przelotowy, na szczęście poprzedni właściciel nie przerobił go metodą przebicia na chama czy rozwiercenia tylko wymontował elementy tłumiące. Dźwięk może i fajny, basowy, ale na dłuższych trasach dokucza. Jest możliwość przerobienia tego tłumika tak, żeby z powrotem spełniał swoją rolę i nie był przelotem? Kupno oryginalnego tłumika, nieprzerobionego, graniczy z cudem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Witam/ Zastanawiam się nad wymianą swoich wydechów w suzuki intruder m800 , czy byłbyś mi wstanie zrobić jakieś fajne z basowym dziwiękiem ? te orginalne są troszkę mi się wydaje za ciche a nie chce ich wybebeszać a zakup cobry to już spory wydatek. :buttrock: Moim zdaniem z seryjnych przerobionych można będzie uzyskać ładniejszy dźwięk niż z Cobry.Niestety nie robię tłumików od podstaw.Mogę tylko zmodyfikować serię U mnie w RF900 mam tłumik przelotowy, na szczęście poprzedni właściciel nie przerobił go metodą przebicia na chama czy rozwiercenia tylko wymontował elementy tłumiące. Dźwięk może i fajny, basowy, ale na dłuższych trasach dokucza. Jest możliwość przerobienia tego tłumika tak, żeby z powrotem spełniał swoją rolę i nie był przelotem? Kupno oryginalnego tłumika, nieprzerobionego, graniczy z cudem. Naprawić tłumik by ponownie brzmiał jak seryjny łatwo nie jest .Może dorób do niego dB-Killera. Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Wełna stalowa nierdzewna wełna mineralna o długim włóknie dedykowana do układów wydechowych. Super, dzięki. A można trochę odkupic od Ciebie? Bo mam na półce taki tłumik przelotowy w carbonie tylko jest poprzepalany w kilku miejscach. Planuję go skrócic to mógłbym od razu wymienic bebechy, tylko muszę go roznitowac i zobaczyc co jest w środku. Ale jakby udało się zrobic go na cicho to miałbym zapasową puszkę na poznań. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariooo Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Moim zdaniem z seryjnych przerobionych można będzie uzyskać ładniejszy dźwięk niż z Cobry.Niestety nie robię tłumików od podstaw.Mogę tylko zmodyfikować serię Ok. zastanowię się nad ta opcją, czy ewentualny czas modyfikacja zajmie dużo czasu bo nie wiem czy robić to po sezonie czy teraz i czy drogo mnie to wyniesie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.