Skocz do zawartości

Hamulce, wymiana plynu hamulcowego, odpowietrzanie


Kudlaty
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej to wciśnij wszystkie tłoczki hamulcowe. Tym sposobem napełnisz przewody jak gdyby od tyłu. Jeśli nie można tego już zrobić odpowietrz najpierw pompe wypuszczając powietrze przez delikatne popuszczanie śruby mocującej przewody i dokręcanie jej przed puszczeniem klamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrym patentem jest też odpowietrzanie zacisków za pomocą strzykawki - to znaczy takie "podciśnieniowe" manewry skaracają cały zabieg.

 

 

Nawet nie tyle podciśnienie. Można się do sprawy zabrać od tylca - nabierasz płynu w strzykawkę z płynem, zakładasz wężyk i wciskasz płyn o od dołu przez odpowietrznik. To najszybsza metoda odpowietrzenia pompy, a właśnie o to tutaj chodzi. Potym tylko "wykończenie" klasycznie, od góry i po 10 minutach sprawa załatwiona :-).

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No strzykawka to musi byc potezna zeby to zrobic przy jej pomocy.

A ta " machina podcisnieniowa" czyli MityVac ( polecam Pawle jako dobry zakup do warsztatu ) znakomicie upraszcza sprawe - podlaczasz do odpowietrznika, wciskasz kilka razy dzwignie zeby wytworzyc troche podcisnienia i plyn sam wskakuje w przewody.

Trzeba tylko pilnowac poziomu w zbiorniku zeby nie pociagnac za duzo.

Jakies 2 dni meczylem sie ze swoimi hamulcami po zalozeniu przewodow w oplocie po czym wkurzylem sie i zalatwilem je "machina" w 10 min.

Niezlym patentem sa rowniez samoodpowietrzajace sie odpowietrzniki, ale to juz zupelnie inna historia...

 

Adam M.

 

[ Dopisane: Środa 07 Grudzień, 2005 ]

No teraz nie bedzie problemow, przeszedlem znowu na hamulce mechaniczne:)

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No strzykawka to musi byc potezna zeby to zrobic przy jej pomocy.

 

A właśnie nie Adam :-). Używam zwykłą 20 cm3 i starcza. Najwyżej się robi dwa "strzały". O wspomnianym przez Ciebie urządzeniu podciśnieniowym słyszałem' date=' jest dostępne w Polsce - jak będzie trocę wolnej kasy to pewnie zakupię

. Jak na razie stosowanana przeze mnie metoda okazała się naprawdę skuteczna :-). Tak jak pisałem - 10 minut i po całej zabawie, nawet ja są dwie tarcze.

 

Niezlym patentem sa rowniez samoodpowietrzajace sie odpowietrzniki' date=' ale to juz zupelnie inna historia... [/quote']

 

Tego nie znam, ale przypuszczam, że działa to na zasadzie zaworka zwrotnego - w jedną stronę idzie, a w drugą nie. Możesz rozwinąć temat ???

 

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie stosowanana przeze mnie metoda okazała się naprawdę skuteczna Smile. Tak jak pisałem - 10 minut i po całej zabawie' date=' nawet ja są dwie tarcze. [/quote']

 

Potwierdzam, hamulec mojej małej dzialal szybciutko po zalozeniu przewodów i to jak działa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak przedmówcy napisali, + miałem kiedyś problem z odpowietrzeniem z powodu niedrożności maluśkiej dziurki odprowadzającej ewentualne powietrze z układu hamulcowego do zbiornika z plynem, dzięki której jest wogle możliwe odpowietrzenie układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrym patentem jest też odpowietrzanie zacisków za pomocą strzykawki - to znaczy takie "podciśnieniowe" manewry skaracają cały zabieg.

 

 

Nawet nie tyle podciśnienie. Można się do sprawy zabrać od tylca - nabierasz płynu w strzykawkę z płynem, zakładasz wężyk i wciskasz płyn o od dołu przez odpowietrznik. To najszybsza metoda odpowietrzenia pompy, a właśnie o to tutaj chodzi. Potym tylko "wykończenie" klasycznie, od góry i po 10 minutach sprawa załatwiona :-).

 

Pozdro, Paweł

No metoda chyba najskuteczniejsza i stosowana ciągle i wszędzie przy napełnianiu układów chłodzenia w samochodach ciężarowych gdzie płynu zwykle wchodzi ok 30 litrów.

Pozdro all

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

witam

mam drobny problemik ... nie wiem jak dokładnie odpowietrzyć hamulce w cbr 1000f dual, jakby ktoś miał jakieś rady dla mnie lub strony z opisem, to byłbym wdzięczny.

Tak się zastanawiam, czy robi się to identycznie jak w samochodzie osobowym ... ??

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

mam drobny problemik ... nie wiem jak dokładnie odpowietrzyć hamulce w cbr 1000f dual, jakby ktoś miał jakieś rady dla mnie lub strony z opisem, to byłbym wdzięczny.

Tak się zastanawiam, czy robi się to identycznie jak w samochodzie osobowym ... ??

 

Pozdrawiam

 

 

dokładnie tak samo ..tylko że masz inne śrubki :D ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...