GaCek Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2008 (edytowane) Powiem tak. Niech jeden stosuje suchy filtr, drugi mokry a trzeci w ogóle niech nie zakłada filtru i bedzie git. Każdy niech zakłada wedle własnego uznanania. Ciągłe kłutnie to specjalność tego forum. Edytowane 27 Sierpnia 2008 przez GaCek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Moc, nie unos sie w swoim stylu bo znowu masz tylko czesciowo racje.. Filtry mokre stosuje sie nadal do urzadzen pracujacych w duzym zapyleniu bo sa w takiej sytuacji niezastapione-tam wklad suchy zatkalby sie w krotkim czasie. A to ze odchodza w wiekszosci pojazdow do lamusa wynika po prostu z wygody uzytkowania filtrow suchych a nie z ich rzekomo lepszego filtrowania. Jest taka "mala" roznica ze filtr suchy w czasie eksploatacji w sposob ciagly zmniejsza swa przepustowosc ktora i tak nie jest od poczatku idealna.. A to jak powinienes wiedziec przyczynia sie do pogorszenia parametrow pracy silnika oraz zwiekszenia zuzycia paliwa.. wiec nie mow tu o filtrach suchych jako cudzie techniki bo do tego im daleko chociazby w porownaniu do filtrow mokrych.. Alez ja sie nie unosze :P Pyttam sie zatem gdzie i w jakich urzadzeniach obecnie sosuje sie filtry mokre, bo jakos ja takowych ani w spycharkach, ladowarkach i innych sprzetach pracujacych srodowisku mocno zapylonym nie spotkalem... :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2008 nie wiem dokladnie jak w tych najnowszych, ale lata 90 i pozniej w Tatrach byla taka oto kombinacja: wlot z sitami na dachu, pozniej swego rodzaju separatorek, ktory wylapywal ciezszy pyl. Nastepnie powietrze uderzalo w mise z olejem po czym trafialo na koncowe wklady filtrujace zrobione z jakiejs sieczki. Samochod, ktoremu zsunela sie guma na dolocie za filtrem i jezdzil w terenie typu spalony las (kurz taki ze swiata nie widac) silnik wytrzymal tydzien (kierownik nie zauwazyl nieszczelnisci). Pierscienie na garach najblizszych od strony filtra prawie zniknely :P Nie wiem jak w tych najnowszych z filtrami jest - czy cos zmienili czy nie - silnik napewno sie zmienil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Alez ja sie nie unosze :lalag: Pyttam sie zatem gdzie i w jakich urzadzeniach obecnie sosuje sie filtry mokre, bo jakos ja takowych ani w spycharkach, ladowarkach i innych sprzetach pracujacych srodowisku mocno zapylonym nie spotkalem... :biggrin:W kopalniach w kolejkach spagowych, spalinowych Becker Warkop stosuje sie chyba mokre filtry... Po urlopie to dokladnie sprawdze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 MOC, tak na szybko:http://www.kupsprzedaj.pl/maszyny/budowlan...vert290245.htmlhttp://www.kupsprzedaj.pl/maszyny/silniki_...vert481961.htmlhttp://www.fhk.pl/urzadzenia_odpylajace/fi...re_do_odpylaniawiecej nie mam czasu szukac bo pisze z pracy-filtry mokre maja sie calkiem dobrze i sa specyficzne dziedziny gdzie spelniaja one zadanie najlepiej jak to mozliwe. Jak pisalem w motoryzacji odchodzi sie wspolczesnie od nich bo sa mniej wygodne w uzytkowaniu ale nie odchodza do lamusa jak widac powyzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Faktycznie bardzo specyficzne dziedziny, pewnie kosiarki do trawy tez takowe posiadaja... :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Faktycznie bardzo specyficzne dziedziny, pewnie kosiarki do trawy tez takowe posiadaja... :DBez przesady spalinowej kolejki spagowej w kopalni wegla kamiennego nie porownuj do kosiarki. W tych maszynach sa stosowane silniki Zetor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2008 a w spalinowych maszynkach do strzyzenia włosow pod pachami jakie sa filtry zakładane?Proponuje poczytac cos o walkach Afrika Korps i uzytkowaniu BMW R-75.zakonczmy temat filtrów błagam..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HIUS Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Nic lepszego nie wymyślono chyba że tylko prostsze z wymiennym wkłademnatomiast filtr olejowy działa na zasadzie zawirowania powietrza co powoduje że jest w stanie wychwycić każdy najmniejszy pyłek,Nap. w ciągnikach rolniczych się je stosuje bo tam występują bardzo skrajne warunki pracy.No z pewnością suchy wkład jest wygodniejszy ale i tak bym go osobiście popsikał co najmniej WD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyzdra1 Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 W Junaku był stosowany bardzo dobry filtr olejowy. Był skuteczny i mimo przewrócenia motocykla olej pozostawał na swoim miejscu. Cytuj :crossy:https://www.bikepics.com/pictures/2720853/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 w ciągnikach rolniczych się je stosuje bo tam występują bardzo skrajne warunki pracy.Dokładnie, małe ciągniki Massey Ferguson mają (miały, Polacy udoskonalili :biggrin:) 2 filtry mokre, pierwszy bardziej separator, a mimo to włapuje wiekszość zanieczyszczeń, za nim drugi, właściwy filtr mokry. Czyszczenie jest bardzo szybkie, kilkanascie minut wystarcza na obydwa, a konstrukcja mimo ciężkich warunków pracy nie chlapie olejem i działa bardzo sprawnie.Widziałem jeszcze jeden patent. Peugeot, który był wyprodukowany na kraje arabskie. Podwójny układ filtrowania, pierwszy filtr mokry, a za nim standardowy suchy. Kolejność wybrana chyba nie bez powodu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 W Junaku był stosowany bardzo dobry filtr olejowy. Był skuteczny i mimo przewrócenia motocykla olej pozostawał na swoim miejscu.Taa, bo jak miałes kilka kilometrów po zapylonej drodze to olej stawał sie niewylewalny:P Widziałem jeszcze jeden patent. Peugeot, który był wyprodukowany na kraje arabskie. Podwójny układ filtrowania, pierwszy filtr mokry, a za nim standardowy suchy. Kolejność wybrana chyba nie bez powodu :biggrin:No tak bo łapie grube a drobne zostaja na papierze, mozna załorzyc do urala badz kaski najpierw wstepny mokry od peugeota albo od kombajna a drugi suchy od stara i bedzie zajebfajnie:-)a miedzy nie ekospalarnie odpadów toksycznych:-)moze lepiej nie przerabiac? jak jest tak i jest dobrze, bo tak wymysliły i jest dobrze, a jak jest dobrze to dobrze, bo lepsze jest wrogiem dobrego, dobrze?:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyzdra1 Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Taa, bo jak miałes kilka kilometrów po zapylonej drodze to olej stawał sie niewylewalny:P Skoro olej stawał sie niewylewalny to znaczy, że wszystkie syfy do niego trafiały tym samaym filtr dobrze spełniał swoją funkcje. Cytuj :crossy:https://www.bikepics.com/pictures/2720853/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 Ba!!!A nawet smiem twierdzic ze za dobrze, ale przez chwile:P i tak wiem ze mimo moich zniechecen kazdy zaraz sie wezmie za przerabianie swoich samochodów na filtry olejowe:-( A tak zupełnie na marginesie, czyscił ktos kiedys filt olejowy? No to moze zanim ktos bedzie chwalił to niech sobie wyczysci taki srednio brudny zeby za szybko nie zniechecac:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 Ja czyścił. Po ukrainskiej eksploatacji. Wrzucasz do benzyny. Pózniej do jakiegoś byle jakiego środka do kąplieli silników. Później traktujesz kersherem a nastepnie suszysz. A w ogóle wózki widłowe mające pracowac w kurzu tez mają olejowe. Tylko jednorazowe. Nie wózki jednorazowe tylko filtry %) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.