scorpion26 Opublikowano 11 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2008 WitamZastanawiam się nad regulacja zaworów ale nie wiem czy to jest potrzebne mianowicieMoto to cb500 przebieg 27000 nie wiem czy były regulowane już zawory i w tym problemGde jest zimny silnik jak dodaje się lekoko gazu to słychać takie stuki bądz inaczej to opisując silnik tak jakby miał luz (nie wiem jak to opisać) na wyższych obrotach nic nie słychać; tylko jak dodaje się gazu z minimalnych występujae takie wrażenie że silnik "gładko" nie wchodziNa ciepłym efekt ten jest mniejszyNie wiem czy to są własnie już luzy na zaworach, czy może to juz jest ten efekt dla sprzęgła(te modele tak mają) bądz łańcuszek rozrząduCzy faktycznie takim objawem sa zawory?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 żeby się przekonać trzeba zmierzyć luzy zaworowe, porównać z danymi z serwisówki i masz jasną sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Luz zaworowy z czasem się zmniejsza... zawór współpracując z gniazdem się zużywa (przylgnia zaworu i gniazdo)... gdy te elementy pod wpływem długotrwałej eksploatacji będą już wypracowane luz zworowy osiągnie bardzo małą wartość .. wtedy nastąpi takie zjawisko, że silnik na zimno odpali, ale po rozgrzaniu (metal się rozszerza) zawór sie podeprze i krzywkę i nie zamknie się ... a skoro się nie zamknie do końca to nie będzie kompresji takiej jaka być powinna... zatem zauważalny efekt nieprawidłowego luzu zaworowego, to problemy z odpaleniem ciepłego silnika.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 z luzem zaworowym roznie bywa: w czasie eksploatacji moze sie zwiekszac i zmniejszac - zalezne od materialow uzytych itp. Podobnie jest ze zmiana luzow zaworowych w funkcji zmiany temp silnika - w jednych silnikach luz sie zmniejsza, a w innych zwieksza - zalezne od materialu glowicy, rodzaju rozrzadu itp. Jedno jest pewne: jesli nie znasz przeszlosci motocykla muszisz skontrolowac luz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scorpion26 Opublikowano 13 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 z odpalaniem nie ma problemów zimy czy ciepły pali od "szlagu" :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Jeśli nie wiesz kiedy były regulowane to należy jak najszybciej zmierzyć.Wogule to przy kupnie motocykla bezwzględnie zmieniamy płyny i regulujemy co sie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomektychy Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Chyba że się wie iż był zmieniany niedawno to nie ma sensu :banghead: ja po numerze VIN doszedłem kiedy mial co robione i znam przeszłość motocykla:) kupiłem i nie wymieniałem ani filtra ani oleju:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damikss Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 co 5,6tys tak jak wymiana oleju i calej reszty.zreszta to podaje serwisowka. jak kupiles moto i nawet jesli wlasciciel zapewnial ze bylo cos robione to i tak napewno nie bylo dla wlasnego bezpieczenstwa , bezpieczenstwa silnika lepiej sprawdz luzy a potem ustaw samemu.jezeli masz na srubki to prosta sprawa. Cytuj Gilera Eaglet, HondA Cbr 125,Piaggio 125,Kawasaki EN 500,Honda Deauville 650,Kawasaki El 250,Suzuki VL 800, Yamaha FZ 6 S2... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel-SV Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Ja natomiast jestem zdania że póki silnik chodzi jak trzeba, ma moc, pracuje równo i bez jakiś wyraźnie podejrzanych hałasów, to lepiej tam nie pchac paluszków. Tylko zmieniac olej, świece, filtr i ewentualnie pasek rozrządu. Z tą regulacją zaworów to cholera wie, są trzy opcje:1. zawieziesz do serwisu a tam sprzęt postoi 2 dni i w najlepszym wypadku tylko skasują Cię za regulację nie robiąc nic, a Ty będziesz miał komfort psychiczny że zrobiłeś regulacje.2. zawieziesz do sewisu a tam znachor silników Pan Jasio wyostrzy zmysł słuchu i wysłyszy że w silniku coś nie gra i zacznie regulowac robiąc rozpierduche w dobrym sprzęcie.3. Ma się zaufanego mechanika który rzeczywiście przeprowadzi kontrolę luzu zaworowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 14 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2008 Ja natomiast jestem zdania że póki silnik chodzi jak trzeba, ma moc, pracuje równo i bez jakiś wyraźnie podejrzanych hałasów, to lepiej tam nie pchac paluszków. Tylko zmieniac olej, świece, filtr i ewentualnie pasek rozrządu. Z tą regulacją zaworów to cholera wie, są trzy opcje:1. zawieziesz do serwisu a tam sprzęt postoi 2 dni i w najlepszym wypadku tylko skasują Cię za regulację nie robiąc nic, a Ty będziesz miał komfort psychiczny że zrobiłeś regulacje.2. zawieziesz do sewisu a tam znachor silników Pan Jasio wyostrzy zmysł słuchu i wysłyszy że w silniku coś nie gra i zacznie regulowac robiąc rozpierduche w dobrym sprzęcie.3. Ma się zaufanego mechanika który rzeczywiście przeprowadzi kontrolę luzu zaworowego. Trudno się z tym nie zgodzić.... poza tym z tego co wyczytałem na forum właścicieli w tym wypadku swojego motocykla (KLV /DL1000) większość ludzi którzy zaglądali do zaworów po przebiegu wskazanym przez sewisówkę stwierdzało że nie ma co regulować... i jeśli w tym wypadku serwisówka podaje 24 tys km, to byli tacy co pierwsze korekty luzu zaworowego robili po przejechaniu 40-50 tys km.Podobnie miałem w zygzaku... po wskazanym przebiegu zajrzałem do zaworów i okazało się , że korekty wymagają tylko 2 zawory... przy czym do wartości granicznej brakowało jeszcze sporo... zatem uważam że w tym wypadku nadgorliwość też nie jest wskazana... ale nie twierdzę też że wcale nie trzeba zaglądać... jesli już to albo mieć zaufany warsztat, a najlepiej zrobić to samemu... z pomocą serwisówki i przy pomocy odpowiednich narzędzi nie jest to aż tak skomplikowane jakby mogło się wydawać ale jak się zrobi samemu, to przynajmniej można spać spokojnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 Trzeba sprawdzic, i tyle.Specjalnie w swiezo kupionym sprzecie.Jak zawory slychac to mala sprawa, ale za malych luzow nie uslyszysz, a zawory szybko mozna wypalic. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spidi600 Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Luz zaworowy z czasem się zmniejsza... zawór współpracując z gniazdem się zużywa (przylgnia zaworu i gniazdo)... gdy te elementy pod wpływem długotrwałej eksploatacji będą już wypracowane luz zworowy osiągnie bardzo małą wartość .. wtedy nastąpi takie zjawisko, że silnik na zimno odpali, ale po rozgrzaniu (metal się rozszerza) zawór sie podeprze i krzywkę i nie zamknie się ... a skoro się nie zamknie do końca to nie będzie kompresji takiej jaka być powinna... zatem zauważalny efekt nieprawidłowego luzu zaworowego, to problemy z odpaleniem ciepłego silnika....Witam to ja sie może podłącze mam kawasaki zx9r i przy paleniu trzeba czasem dłużej pokręcić a przy tym kręceniu lubi strzelić w tłumik.Ogólnie silnik chodzi równo i ma pełne osiągi chodzi o te palenie - czy to mogą być zawory bo świece dla pewnosci zmienie w tygodniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 (edytowane) Adam juz 3 lata temu napisal: luzy sa do skontrolowania. Nie uslyszysz na ucho czy sa dobrze. Przykladowo teraz w swoim sprzecie robie, wszystko chodzilo w porzadku, a okazalo sie ze wszystkie ssace podparte...Tym bardziej ze twoj sprzet to kawasaki gdzie luzy maja tendencje do szybkiego skracania sie. Jesli nie robiles regulacji zaworow po kupnie to zrob to czym predzej. Edytowane 20 Marca 2011 przez jimi11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 (edytowane) Tia. Kontrola i regulacja jak najszybciej, bo możesz narobić problemów. Edytowane 21 Marca 2011 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 oczywiscie po regulacji zaworow dobrze by bylo ustawic gazniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.