Skocz do zawartości

zawory


scorpion26
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zastanawiam się nad regulacja zaworów ale nie wiem czy to jest potrzebne mianowicie

Moto to cb500 przebieg 27000 nie wiem czy były regulowane już zawory i w tym problem

Gde jest zimny silnik jak dodaje się lekoko gazu to słychać takie stuki bądz inaczej to opisując silnik tak jakby miał luz (nie wiem jak to opisać) na wyższych obrotach nic nie słychać; tylko jak dodaje się gazu z minimalnych występujae takie wrażenie że silnik "gładko" nie wchodzi

Na ciepłym efekt ten jest mniejszy

Nie wiem czy to są własnie już luzy na zaworach, czy może to juz jest ten efekt dla sprzęgła(te modele tak mają) bądz łańcuszek rozrządu

Czy faktycznie takim objawem sa zawory??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz zaworowy z czasem się zmniejsza... zawór współpracując z gniazdem się zużywa (przylgnia zaworu i gniazdo)... gdy te elementy pod wpływem długotrwałej eksploatacji będą już wypracowane luz zworowy osiągnie bardzo małą wartość .. wtedy nastąpi takie zjawisko, że silnik na zimno odpali, ale po rozgrzaniu (metal się rozszerza) zawór sie podeprze i krzywkę i nie zamknie się ... a skoro się nie zamknie do końca to nie będzie kompresji takiej jaka być powinna... zatem zauważalny efekt nieprawidłowego luzu zaworowego, to problemy z odpaleniem ciepłego silnika....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z luzem zaworowym roznie bywa: w czasie eksploatacji moze sie zwiekszac i zmniejszac - zalezne od materialow uzytych itp. Podobnie jest ze zmiana luzow zaworowych w funkcji zmiany temp silnika - w jednych silnikach luz sie zmniejsza, a w innych zwieksza - zalezne od materialu glowicy, rodzaju rozrzadu itp.

 

Jedno jest pewne: jesli nie znasz przeszlosci motocykla muszisz skontrolowac luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co 5,6tys tak jak wymiana oleju i calej reszty.zreszta to podaje serwisowka.

 

jak kupiles moto i nawet jesli wlasciciel zapewnial ze bylo cos robione to i tak napewno nie bylo dla wlasnego bezpieczenstwa , bezpieczenstwa silnika lepiej sprawdz luzy a potem ustaw samemu.jezeli masz na srubki to prosta sprawa.

Gilera Eaglet, HondA Cbr 125,Piaggio 125,Kawasaki EN 500,Honda Deauville 650,Kawasaki El 250,Suzuki VL 800, Yamaha FZ 6 S2...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast jestem zdania że póki silnik chodzi jak trzeba, ma moc, pracuje równo i bez jakiś wyraźnie podejrzanych hałasów, to lepiej tam nie pchac paluszków. Tylko zmieniac olej, świece, filtr i ewentualnie pasek rozrządu. Z tą regulacją zaworów to cholera wie, są trzy opcje:

1. zawieziesz do serwisu a tam sprzęt postoi 2 dni i w najlepszym wypadku tylko skasują Cię za regulację nie robiąc nic, a Ty będziesz miał komfort psychiczny że zrobiłeś regulacje.

2. zawieziesz do sewisu a tam znachor silników Pan Jasio wyostrzy zmysł słuchu i wysłyszy że w silniku coś nie gra i zacznie regulowac robiąc rozpierduche w dobrym sprzęcie.

3. Ma się zaufanego mechanika który rzeczywiście przeprowadzi kontrolę luzu zaworowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast jestem zdania że póki silnik chodzi jak trzeba, ma moc, pracuje równo i bez jakiś wyraźnie podejrzanych hałasów, to lepiej tam nie pchac paluszków. Tylko zmieniac olej, świece, filtr i ewentualnie pasek rozrządu. Z tą regulacją zaworów to cholera wie, są trzy opcje:

1. zawieziesz do serwisu a tam sprzęt postoi 2 dni i w najlepszym wypadku tylko skasują Cię za regulację nie robiąc nic, a Ty będziesz miał komfort psychiczny że zrobiłeś regulacje.

2. zawieziesz do sewisu a tam znachor silników Pan Jasio wyostrzy zmysł słuchu i wysłyszy że w silniku coś nie gra i zacznie regulowac robiąc rozpierduche w dobrym sprzęcie.

3. Ma się zaufanego mechanika który rzeczywiście przeprowadzi kontrolę luzu zaworowego.

 

Trudno się z tym nie zgodzić.... poza tym z tego co wyczytałem na forum właścicieli w tym wypadku swojego motocykla (KLV /DL1000) większość ludzi którzy zaglądali do zaworów po przebiegu wskazanym przez sewisówkę stwierdzało że nie ma co regulować... i jeśli w tym wypadku serwisówka podaje 24 tys km, to byli tacy co pierwsze korekty luzu zaworowego robili po przejechaniu 40-50 tys km.Podobnie miałem w zygzaku... po wskazanym przebiegu zajrzałem do zaworów i okazało się , że korekty wymagają tylko 2 zawory... przy czym do wartości granicznej brakowało jeszcze sporo... zatem uważam że w tym wypadku nadgorliwość też nie jest wskazana... ale nie twierdzę też że wcale nie trzeba zaglądać... jesli już to albo mieć zaufany warsztat, a najlepiej zrobić to samemu... z pomocą serwisówki i przy pomocy odpowiednich narzędzi nie jest to aż tak skomplikowane jakby mogło się wydawać ale jak się zrobi samemu, to przynajmniej można spać spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Luz zaworowy z czasem się zmniejsza... zawór współpracując z gniazdem się zużywa (przylgnia zaworu i gniazdo)... gdy te elementy pod wpływem długotrwałej eksploatacji będą już wypracowane luz zworowy osiągnie bardzo małą wartość .. wtedy nastąpi takie zjawisko, że silnik na zimno odpali, ale po rozgrzaniu (metal się rozszerza) zawór sie podeprze i krzywkę i nie zamknie się ... a skoro się nie zamknie do końca to nie będzie kompresji takiej jaka być powinna... zatem zauważalny efekt nieprawidłowego luzu zaworowego, to problemy z odpaleniem ciepłego silnika....

Witam to ja sie może podłącze mam kawasaki zx9r i przy paleniu trzeba czasem dłużej pokręcić a przy tym kręceniu lubi strzelić w tłumik.Ogólnie silnik chodzi równo i ma pełne osiągi chodzi o te palenie - czy to mogą być zawory bo świece dla pewnosci zmienie w tygodniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam juz 3 lata temu napisal: luzy sa do skontrolowania. Nie uslyszysz na ucho czy sa dobrze. Przykladowo teraz w swoim sprzecie robie, wszystko chodzilo w porzadku, a okazalo sie ze wszystkie ssace podparte...

Tym bardziej ze twoj sprzet to kawasaki gdzie luzy maja tendencje do szybkiego skracania sie. Jesli nie robiles regulacji zaworow po kupnie to zrob to czym predzej.

Edytowane przez jimi11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tia. Kontrola i regulacja jak najszybciej, bo możesz narobić problemów.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...