Nico Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 (edytowane) Podczas wykręcania(!) zerwal mi się gwint w głowicy od świecy zapłonowej(kawa GPz 600R 88r).Nie wiem czy był wcześniej uszkodzony ponieważ moto jest swieżo sprowadzone.Kawa nie paliła na wszystkie gary i nie wchodziła na obroty więc zacząlem od sprawdzenia świec,okazało sie że 2 miały przebicie.Po wykręceniu świec poswieciłem lampą na gwinty i zauwazyłem ze na 3 cylindrze jest jakis zniszczony...wkrecilem swiece i okazalo sie to najgorsze ze gwint puscił całkowicie i swieca dokręca się lekko i przepuszcza...((((((((Dodam ze oczywiście wykręcałem na zimnym silniku. I teraz pytanie :w jaki sposób zregenerowac uszkodzony gwint w głowicy? Czytałem o spręzynkach HELICOIL,Czy są jakies inne zestawy naprawcze?(wytoczenie tulei itp.)Czy jest to mozliwe jesli chodzi o helicoil naprawienie gwintu bez zdejmowania głowicy?Silnik jest nierozbierany od nowosci ,bez zadnych wycieków i żal go teraz rozpieprzac...Czy jest jakies tymczasowe rozwiązanie w postaci taśmy teflonowej na świece-tak by potrzymało chociaż ze 200 km ,poniewaz nie wiem jak ten silnik gada i czy coś jeszcze jest z nim nie tak a chciałbym go troche przetestowac...Które rozwiązanie jest najlepsze? Edytowane 8 Czerwca 2008 przez Nico Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów. Niestety głowicę musisz zdjąć i zrobić helicolem. Czymkolwiek byś nie robił, powstaną wióry, a jeżeli nie zdejmiesz głowicy, to tylko przez chwilę wyobraź zobie co mogą zrobić metalowe wióry w komorze spalania. Powodzenia. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qReK Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 Nie ma bata musisz zdjąć bo uszkodzisz gładź cylindra, a bez ściągania i tak tego nie naprawisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lotnik Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 Helikol ma małą wytrzymałość. Popytaj o tulejki WURTH mają duzo wiekszą wytrzymałóść niż sprężynki i jest mozliwość regeneracji gwintu bez demontarzu głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 Helikol ma małą wytrzymałość. Popytaj o tulejki WURTH mają duzo wiekszą wytrzymałóść niż sprężynki i jest mozliwość regeneracji gwintu bez demontarzu głowicy. Potrafisz czytać cz tak sobie na przekór innym napisałeś?Pod tulejkę WURTH też należy gwintować spec. gwintownikiem który podczas procesu nacinania uwolni dużą ilość wiórów. Jest pewien stary ślusarski sposób aby zatrzymać wióry na gwintowniku ale nie polecam go ponieważ nawet on jest zbyt ryzykowny. Aby naprawić ten gwint nie obejdzie się bez demontażu głowicy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 W moin GS 850G świeca przez dwa leta siedziała na poxipolu.Wszystko było git, tylko dwa razy w sezonie swieca strzelała w zbiornik i trzeba było czyścić, smarować i wklejać na nowo.Woziłem poxipol pod soedzeniem i było git.Przy okazji wymiany pierścieni zawiozłem głowicę do naprawy.Koleś wstawił mi jakąś tulejkę (specjalny zestaw) i do tej pory jest git.Nie zrobiłem na tym zbyt wiele kilometrów, bo kupiłem 1100G ale to jest skuteczna metoda.Powodem moich kłopotów było wykręcenie świecy na gorącym silniku.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Ostatnio dawałem do regeneracji zerwany gwint świecy w silniku gokarta. Ślusarz stwierdził iż do gwintów świecy są specjalne tulejki regeneracyjne. Niestety nie wypytałem o szczegóły. Tulejka wyglądała na mosiężną lub brązową (na pewno nie stal). Koszt regeneracji łącznie z tulejką wyniósł 50 zyli. Oczywiście zawiozłem zdemontowaną głowicę więc cena jest bez kosztów demontażu. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Kiedyś naprawiałem z ojcem głowicę od malucha w której był zerwany gwint. Zdemontowaliśmy ją, jest tokarzem więc dorobił mosiężną tuleje z odpowiednim gwintem wewnątrz i na zewnątrz, przegwintował głowicę na większy gwint i przed wkręceniem tulei naprawczej posmarował ją klejem do metalu Chester Molekular( taki zielony, czerwone opakowanie) i podłożyl pod nią cienką miedzianą podkładke. Po tym zabiegu trzeba było czekać 24h aż klej wyschnie. Obecnie głowica pracuje w tym maluchu od 4 lat i nie ma z nią jakichkolwiek problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lotnik Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Potrafisz czytać cz tak sobie na przekór innym napisałeś?Pod tulejkę WURTH też należy gwintować spec. gwintownikiem który podczas procesu nacinania uwolni dużą ilość wiórów. Jest pewien stary ślusarski sposób aby zatrzymać wióry na gwintowniku ale nie polecam go ponieważ nawet on jest zbyt ryzykowny. Aby naprawić ten gwint nie obejdzie się bez demontażu głowicy. Potrafie czytać, potrafie też zrobić ten gwint bez zdejmowania głowicy tulejką Wurth'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 a potrafisz zrobić gwint m6? lub masz taki gwintownik i sprężynki? Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 9 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 W moin GS 850G świeca przez dwa leta siedziała na poxipolu.Wszystko było git, tylko dwa razy w sezonie swieca strzelała w zbiornik i trzeba było czyścić, smarować i wklejać na nowo.Woziłem poxipol pod soedzeniem i było git.Przy okazji wymiany pierścieni zawiozłem głowicę do naprawy.Koleś wstawił mi jakąś tulejkę (specjalny zestaw) i do tej pory jest git.Nie zrobiłem na tym zbyt wiele kilometrów, bo kupiłem 1100G ale to jest skuteczna metoda.Powodem moich kłopotów było wykręcenie świecy na gorącym silniku.Pozdrawiam. na poxipolu???z tego co czytałem to wytrzymuje temp.120 stopni.doraznie do odpalenia silnika bym wolal jakis inny bardziej wytrzymały klej tylko jaki? Potrafie czytać, potrafie też zrobić ten gwint bez zdejmowania głowicy tulejką Wurth'a To powiedz jak to zrobić i gdzie mozna taką tulejke nabyć?bo inne zestawy np.helicoil to koszt 400zl a po jaki ciul mi tyle sprezynek do jednego gwintu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorz 6 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 proponuję odkręcić głowicę dać do tokarza żeby dorobił redukcje mosiężne i powiększyć w głowicy otwór zrobić nowy gwint i wkręcić redukcję tak robiłem przy samochodzie jeździłem 2 lata i tak sprzedałem bez zarzutów przy motocyklu będzie też super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 http://www.allegro.pl/item379755369_zestaw...wiec_14_mm.html Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 10 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 (edytowane) http://www.allegro.pl/item379755369_zestaw...wiec_14_mm.html Dzięki za linka.Ta cena jest akurat przystępna, tylko trzeba by było troche przedłużyc gwintownik by dojść od góry... Wymyśliłem ze mozna by nie demontować głowicy i ewentualnie posmarowac gwintownik jakimś mazidłem tak by opiłki sie przyklejały a jesli jakies spadną na tłok to odessać je odkurzaczem zakonczonym np.kawałkiem wężyka.Zastanawiam sie tylko dlaczego w tych tulejkach gwint zewnetrzny jest jakis taki płytki,i czym posmarowac gwint zewn.tych tulejek aby się nie wykręciły? No i jest taki problem ze 14mm to maja swiece samochodowe... Edytowane 10 Czerwca 2008 przez Nico Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piekarz Opublikowano 10 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2008 regeneracja głowicy. zrobią Ci nową tulejkę w którą będziesz wkręcał siece. Koszt myślę, że do 100zl jak zawieziesz im na miejsce samą głowicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.