jachuer5 Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 (edytowane) Witam, pytanie głównie kieruje do panów Piotrka Dudka, oraz Adama M.... Zrobiłem swoja kawą 800km. Jak zakupiłem moto, to olej był na max, a po ośmiuset kilometrach olej jest na minimum...moto ma przejechane 17,600km, na zimnym, jak i na ciepłym pali bardzo ładnie, jak jest zimny to kopci jasnym dymkiem(bardzo sałbo), po złapaniu temp jest wszystko dobrze, nawet gdy przyłoże białą szmate do tłumnika, i pogazuje, szmatka jest w dalszym ciągu biała...Jak sądzicie, co to może być??? Edytowane 22 Maja 2008 przez jachuer5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Co moze byc? Wycieki , zuzyte pierścienie zgarniajace , tłoki i tuleje cylindrowe , uszczelniacze zaworowe. Moze wszystkie wymienione z wymienionych defektów a moze tylko jeden. Obejrzyj dokładnie silnik i usuń wycieki. Możesz sprobować zastosować olej o większej lepkości np 15W50. Powinno pomóc. Najprawdopodobniej czeka cię wymiana uszczelniaczy zaworowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
88kamyczek Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Co moze byc? Wycieki , zuzyte pierścienie zgarniajace , tłoki i tuleje cylindrowe , uszczelniacze zaworowe. Moze wszystkie wymienione z wymienionych defektów a moze tylko jeden. Obejrzyj dokładnie silnik i usuń wycieki. Możesz sprobować zastosować olej o większej lepkości np 15W50. Powinno pomóc. Najprawdopodobniej czeka cię wymiana uszczelniaczy zaworowych. ale kolega jachuer5 ma nówkę sztukę kawę... to kolega Breżniew chce już wszystko sprawdzać? :D powierzchowne oględziny może sprawdzić. Nie twierdzę, że wszystko jest w nim OK, ale przy uszczelniaczach zaworowych to by sobie "pokopcowywał"... A z tym "jest zimny to kopci jasnym dymkiem(bardzo sałbo), po złapaniu temp jest wszystko dobrze" to rzecz normalna w każdym pojeździe silnikowym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 ale kolega jachuer5 ma nówkę sztukę kawę... to kolega Breżniew chce już wszystko sprawdzać? :D powierzchowne oględziny może sprawdzić. Nie twierdzę, że wszystko jest w nim OK, ale przy uszczelniaczach zaworowych to by sobie "pokopcowywał"... A z tym "jest zimny to kopci jasnym dymkiem(bardzo sałbo), po złapaniu temp jest wszystko dobrze" to rzecz normalna w każdym pojeździe silnikowym... Nówka sztuka to była parę lat temu. Teraz ma pewnie standardowy przebieg 20000km :buttrock: Zużycie ok 1l/1000 km wcale nie musi kopcić na biało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 22 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Przebieg jak już wspomniałem troszkę ponad 17tys, dolałem oleju do moto i wyjdzie mi spalanie gdzieś 200ml na 1000km... Silniczek bardzo ładnie pali, ma dobry v-max...Ile może wynosic całkowity koszt wymiany uszczelniaczy zaworowych???? Czy mogę dokonać tego samemu>? aha, nie ma żadnych wycieków... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arto Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 (edytowane) A co chciałeś żeby ci produkował olej? Jeden silnik bierze wiecej inny mniej, a jeszcze inny wcale..Nie szukaj dziury tylko jeździj. Edytowane 22 Maja 2008 przez arto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Przebieg jak już wspomniałem troszkę ponad 17tys, dolałem oleju do moto i wyjdzie mi spalanie gdzieś 200ml na 1000km... Jesteś pewien że przebieg a nie stan licznika?? A 200ml na 1000km to nie najgorzej choć jak nie kręcisz wysoko a silnik chłodzony cieczą to troche to jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robson63 Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Zdaje sie że jednostka napedowa w Er 5 jest ta sama co w KLE 500 .Norma dla tego silnika to 100ml na 1000Km Więc 200ml /1000km to pikuś... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykt7 Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 (edytowane) A Mój Sradzik po 1000km w tym sezonie ma ciagle w tym samym miejscu poziom oleju :icon_razz: Edytowane 22 Maja 2008 przez patrykt7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robson63 Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 jachuer5 avatar masz za...sty !!! a motór zostaw w spokoju jest OK! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 22 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 mam rozumiec, że nie jest źle, przy takim poborze oleju??? Nie ma co sie bawić w wymiane uszczelniaczy itp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robson63 Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 mam rozumiec, że nie jest źle, przy takim poborze oleju??? Nie ma co sie bawić w wymiane uszczelniaczy itp? Tak, myśle że jeszcze nie w tym sezonie :notworthy: takie jest moje zdanie na ten temat Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Ktory to rocznik tej Kawy ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Kupiłeś motocykl ze stanem licznikowym ok.18000 km i jeździsz na starym oleju czy od razu wymieniłeś?Jakiej marki olej jest w silniku ?Gdyby to były uszczelniacze zaworowe to silnik nie będzie dymił na zimnym lecz na b.gorącym silniku zwłaszcza po gwałtownym dodaniu gazu a jeszcze więcej podczas hamowania silnikiem.Nawet gdyby ten silnik miał przebieg rzędu 35-50 tys kilometrów to pierścienie tłokowe nadal powinny trzymać.Zwiększone zużycie oleju w silnikach typu twin jest związane tylko z kręceniem go w górnym zakresie obrotów.Jeżeli mam rację to w miejscu mocowania przewodu odmy silnika w obudowie filtra powietrza są spore ilości oleju. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jachuer5 Opublikowano 22 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Moto jest z 2000r, na ciepłym nie dymi wcale, olej to elf 10W 40, filter powietrza czyściłem jakieś 250km temu i było sucho, na moto nie przekraczam 4 tys obr, ale czasami lubie dać do ok 9-10tys...ale rzadko tak bywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.