Skocz do zawartości

Problem z olejem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pytanie głównie kieruje do panów Piotrka Dudka, oraz Adama M....

 

Zrobiłem swoja kawą 800km. Jak zakupiłem moto, to olej był na max, a po ośmiuset kilometrach olej jest na minimum...moto ma przejechane 17,600km, na zimnym, jak i na ciepłym pali bardzo ładnie, jak jest zimny to kopci jasnym dymkiem(bardzo sałbo), po złapaniu temp jest wszystko dobrze, nawet gdy przyłoże białą szmate do tłumnika, i pogazuje, szmatka jest w dalszym ciągu biała...Jak sądzicie, co to może być???

Edytowane przez jachuer5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co moze byc? Wycieki , zuzyte pierścienie zgarniajace , tłoki i tuleje cylindrowe , uszczelniacze zaworowe. Moze wszystkie wymienione z wymienionych defektów a moze tylko jeden.

Obejrzyj dokładnie silnik i usuń wycieki. Możesz sprobować zastosować olej o większej lepkości np 15W50. Powinno pomóc. Najprawdopodobniej czeka cię wymiana uszczelniaczy zaworowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co moze byc? Wycieki , zuzyte pierścienie zgarniajace , tłoki i tuleje cylindrowe , uszczelniacze zaworowe. Moze wszystkie wymienione z wymienionych defektów a moze tylko jeden.

Obejrzyj dokładnie silnik i usuń wycieki. Możesz sprobować zastosować olej o większej lepkości np 15W50. Powinno pomóc. Najprawdopodobniej czeka cię wymiana uszczelniaczy zaworowych.

 

 

ale kolega jachuer5 ma nówkę sztukę kawę... to kolega Breżniew chce już wszystko sprawdzać? :D

powierzchowne oględziny może sprawdzić. Nie twierdzę, że wszystko jest w nim OK, ale przy uszczelniaczach zaworowych to by sobie "pokopcowywał"...

 

A z tym "jest zimny to kopci jasnym dymkiem(bardzo sałbo), po złapaniu temp jest wszystko dobrze" to rzecz normalna w każdym pojeździe silnikowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale kolega jachuer5 ma nówkę sztukę kawę... to kolega Breżniew chce już wszystko sprawdzać? :D

powierzchowne oględziny może sprawdzić. Nie twierdzę, że wszystko jest w nim OK, ale przy uszczelniaczach zaworowych to by sobie "pokopcowywał"...

 

A z tym "jest zimny to kopci jasnym dymkiem(bardzo sałbo), po złapaniu temp jest wszystko dobrze" to rzecz normalna w każdym pojeździe silnikowym...

 

Nówka sztuka to była parę lat temu. Teraz ma pewnie standardowy przebieg 20000km :buttrock:

Zużycie ok 1l/1000 km wcale nie musi kopcić na biało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg jak już wspomniałem troszkę ponad 17tys, dolałem oleju do moto i wyjdzie mi spalanie gdzieś 200ml na 1000km... Silniczek bardzo ładnie pali, ma dobry v-max...Ile może wynosic całkowity koszt wymiany uszczelniaczy zaworowych???? Czy mogę dokonać tego samemu>?

 

aha, nie ma żadnych wycieków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co chciałeś żeby ci produkował olej? Jeden silnik bierze wiecej inny mniej, a jeszcze inny wcale..Nie szukaj dziury tylko jeździj.

Edytowane przez arto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg jak już wspomniałem troszkę ponad 17tys, dolałem oleju do moto i wyjdzie mi spalanie gdzieś 200ml na 1000km...

Jesteś pewien że przebieg a nie stan licznika?? A 200ml na 1000km to nie najgorzej choć jak nie kręcisz wysoko a silnik chłodzony cieczą to troche to jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś motocykl ze stanem licznikowym ok.18000 km i jeździsz na starym oleju czy od razu wymieniłeś?

Jakiej marki olej jest w silniku ?

Gdyby to były uszczelniacze zaworowe to silnik nie będzie dymił na zimnym lecz na b.gorącym silniku zwłaszcza po gwałtownym dodaniu gazu a jeszcze więcej podczas hamowania silnikiem.

Nawet gdyby ten silnik miał przebieg rzędu 35-50 tys kilometrów to pierścienie tłokowe nadal powinny trzymać.

Zwiększone zużycie oleju w silnikach typu twin jest związane tylko z kręceniem go w górnym zakresie obrotów.

Jeżeli mam rację to w miejscu mocowania przewodu odmy silnika w obudowie filtra powietrza są spore ilości oleju.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto jest z 2000r, na ciepłym nie dymi wcale, olej to elf 10W 40, filter powietrza czyściłem jakieś 250km temu i było sucho, na moto nie przekraczam 4 tys obr, ale czasami lubie dać do ok 9-10tys...ale rzadko tak bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...