Skocz do zawartości

Zmiana ilości zębów a zachowanie motocykla


tas23
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przeglądam forum i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie.

Mianowicie chciałbym zmienić zębatki w Thundercacie (standard 15/47).

 

Nie chcę żeby znacząco zmieniło się przyspieszenie i prędkość max, ale chciałbym zmniejszyć spalanie, więc zastanawiam się nad dwoma rozwiązaniami:

- zmiana na 14/48 (tylnej większej nie znalazłem, więc ewentualnie 15/48, żeby zachować stosunek zębów 1/3)

- zmiana na 16/44

 

Czy któraś z tych konfiguracji poprawi w jakimś stopniu następujące parametry:

- prędkość max

- przyspieszenie

- spalanie

- komfort jazdy (wachlowanie biegami)

 

Które z tych rozwiązań będzie po prostu lepsze Waszym zdaniem do standardowego poruszania się po mieście.

 

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc tak...przy zmianie na 14/48:1- prędkość max spadnie

2-przyspieszenie wzrośnie 3-wiecej wachlowania biegami czyli komfort jazdy zmaleje .......przy zmianie na 16/44--1-predkość może wzrosnąć ale nie musi(w porównaniu do standardowych ustawień) 2-przyspieszenie spadnie 3-komfort jazdy wzrośnie(mniej zabawy biegami) spalanie znacząco sie nie zmieni w żadnym ustawieniu-jesli juz to w granicach pół litra na setke...a więc wybierz sam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli teraz masz 15/47 to ja radziłbym ci zminienić na 16/47. Taka zmiana przedniej zębatki spowoduje ponad 6% spadek obrotów przy jednakowej prędkości, a to już może być odczuwalne podczas dynamicznej jazdy. Co do skutków takiej zmiany, to nie ma pewności że przy większych (autostradowych) prędkościach spadnie zyżycie paliwa. Zmiana tylko przedniej zębatki ma jeszcze taka zalete, że jest bardzo tania i prosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do tego przedłuza zycie łańcucha - im więcej zebów z przodu (więcej niż 14 mniej niż 18, bo sie nie zmiesci... :) ), tym łańcuch ma lepiej, i przez to przedłuza życie.

 

Poszukaj na necie - są kalkulatory w excelu które przeliczają prędkości, obroty, itp, itd.. w zależności od zebatek. To tylko matematyka.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przeglądam forum i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie.

Mianowicie chciałbym zmienić zębatki w Thundercacie (standard 15/47).

 

Nie chcę żeby znacząco zmieniło się przyspieszenie i prędkość max, ale chciałbym zmniejszyć spalanie, więc zastanawiam się nad dwoma rozwiązaniami:

- zmiana na 14/48 (tylnej większej nie znalazłem, więc ewentualnie 15/48, żeby zachować stosunek zębów 1/3)

- zmiana na 16/44

 

Czy któraś z tych konfiguracji poprawi w jakimś stopniu następujące parametry:

- prędkość max

- przyspieszenie

- spalanie

- komfort jazdy (wachlowanie biegami)

 

Które z tych rozwiązań będzie po prostu lepsze Waszym zdaniem do standardowego poruszania się po mieście.

 

Pozdrawiam

Marcin

 

16/44 zmniejszy spalanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-odradzam wstawianie mniejszej zębatki zdawczej, spowoduje to szybsze zużywanie się ślizgów a to kosztuje, lepiej dorobić większą na tył.

ale jest jeszcze jedno fajne lecz kosztowne rozwiązanie:

można wstawić 6 biegową skrzynię od YZF750.

1-identyczne przełożenie więc moc i prędkość bez zmian (1=1)

2,3,4,5, -przełożenia krótsze więc większe kopyto

6- jest identyczny przełożeniami z 5 w YZF 1000 (6=5)

(a nawet geardata podaje prędkość max 267 km/h, a dla 5-ki YZF1000: 265km/h!)

Reasumując

Większe kopyto, i spalanie to samo-jak w trasie zapniesz 6 bieg

 

 

 

 

 

Thundercacie

 

 

Ups, a właściwie to jakie masz moto Thunderace czy Thundercat? Bo jak Thundercat

to na marne poszły moje wypociny (kurde 2 w nocy ide spać)

Edytowane przez bread
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...