Pipcyk Opublikowano 18 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2003 Z tego co wiem farba proszkowa topi się w temp 200 stopni, wiec raczej na tłumik się nie nadaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 21 Stycznia 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2004 tAKIE PYTANKO , chce odnoswic zbiorniczek plynu hamulcowego an kierownicy , jaka farba byscie polecilo go prysnac , bo wygrzewanie raczej odpada - potopia sie uszczelki tloczka a niemam ochoty tego rozbierac jak nic niecieknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 Musze pomalować układ wydechowy - wymysliłem sobie, że na niebiesko. Czy wiadomo komus o żaroodpornym lakierze w tym kolorze?Jak na razie wiem, że w ofercie są czarny, bezbarwny, biały, srebrny i antracyt i czerwony - ale może jakaś firma produkuje niebieski? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 Malowanie wydaje mi się dużo tańsze - nie zależy mi na jakimś super HI-FI lakierze położonym jak na Bentleyu. Chciałem go po prostu oczyścić z rdzy i prysnąć - najlepiej sprayem - tak jak do tej pory robiłem z czarnym kolorem na tłumiku. W koncu to enduro i za bardzo nie ma się czym przejmować. A na kwasówkę to co najmniej parę setek trzeba by przygotować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszzzz Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 zawsze mozes oddac do galwanizacji :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KML Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 Każdy robi tak jak mu pasuje, ja też maluje wydech chociaż to nie jest trwałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 Musze pomalować układ wydechowy - wymysliłem sobie, że na niebiesko. Czy wiadomo komus o żaroodpornym lakierze w tym kolorze?Jak na razie wiem, że w ofercie są czarny, bezbarwny, biały, srebrny i antracyt i czerwony - ale może jakaś firma produkuje niebieski?Jasne kubDR600 podejdz do sklepu z akcesoriami tuningowymi,jakiegos norauto ,obojetnie, tam sa niebieskie spraye do malowania zacisków hamulcowych,wytrzymują bardzo wysokie temp. cena sprayu to 30-40zl za puszke jak nic sie nie zmienilo.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 17 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2005 A sproboj niebieskim metalikiem :DJA mam caly uklad pomalowany metalikiem , wyglada jak fabryczny i nic niezlazi(za rada wichra) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wicher Opublikowano 18 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2005 A sproboj niebieskim metalikiem :DJA mam caly uklad pomalowany metalikiem , wyglada jak fabryczny i nic niezlazi(za rada wichra) No ba bo lakier metaliczny jest najlepsiejsi na świecie :D Cytuj Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LittleRider Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Witam :) Na wiosnę chciałabym pomalować wydech w mojej kawie.Czytałam o różnych farbach żaroodpornych w sprayu, niektórzy ponoć używali nawet takich do kominków XD i byli zadowoleni, ale jakoś nie do końca mnie to przekonuje... No i większość osób malowała wydech na czarny mat, a ja chyba jednak wolałabym do tłumików jakąś farbę w kolorze srebrnym, z resztą jeszcze się nad tym zastanowię. Co polecacie? Wiadomo, zależy mi na tym, żeby farba nie zaczęła "schodzić" po kilku jazdach ;) tylko, żeby była rzeczywiście odporna na wysoką temperaturę ;) Będę wdzięczna za podanie konkretnych nazw sprawdzonych produktów. Z góry dzięki i pozdrawiam.Lewa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 12 Grudnia 2013 Administrator Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Zamierzasz malować sam tłumik, czy również kolektory? Jeśli sam tłumik, to spokojnie żaroodporna farba wystarczy. W zasadzie wystarczy farba odporna na wysokie temperatury. POszukaj talkich w ofercie. Jeśli także kolektory, to porządna farba żaroodporna również się sprawdzi (właśnie taka do kominków, to wcale nie żart), ale będzie trzeba ją co jakiś czas odświeżać, ponieważ kolektory pracują w bardzo nieprzyjaznych warunkach - wysoka temperatura własna, do tego nagłe schłodzenia wywoływane powietrzem, wodą, etc. Do tego błoto, różne zabrudzenia, odbijające się kamienie, żwir... To wszystko powoduje, że niestety nawet żaroodporna farba potrafi ulec i wyblaknąć (robi się taka rdzawa). Z doświadczenia powiem, że 1, 2 razy na sezon takie odświeżenie, a więc nałożenie kolejnej warstwy na kolektory sprawdza się. Musisz jednak włożyć maksimum wysiłku w odrdzewienie wszystkich elementów, ich odtłuszczenie itd. Następnie spokojnie możesz użyć farby w sprayu. Kilka cienkich warstw - zawsze trzymaj się tej zasady. Po malowaniu pozwól farbie wyschnąć wg zaleceń producenta, a następnie uruchom motocykl i pozwól jej się wygrzać jakieś 30 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LittleRider Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Zamierzasz malować sam tłumik, czy również kolektory?Jeśli sam tłumik, to spokojnie żaroodporna farba wystarczy. W zasadzie wystarczy farba odporna na wysokie temperatury. POszukaj talkich w ofercie.Jeśli także kolektory, to porządna farba żaroodporna również się sprawdzi (właśnie taka do kominków, to wcale nie żart), ale będzie trzeba ją co jakiś czas odświeżać, ponieważ kolektory pracują w bardzo nieprzyjaznych warunkach - wysoka temperatura własna, do tego nagłe schłodzenia wywoływane powietrzem, wodą, etc. Do tego błoto, różne zabrudzenia, odbijające się kamienie, żwir... To wszystko powoduje, że niestety nawet żaroodporna farba potrafi ulec i wyblaknąć (robi się taka rdzawa). Z doświadczenia powiem, że 1, 2 razy na sezon takie odświeżenie, a więc nałożenie kolejnej warstwy na kolektory sprawdza się. Musisz jednak włożyć maksimum wysiłku w odrdzewienie wszystkich elementów, ich odtłuszczenie itd. Następnie spokojnie możesz użyć farby w sprayu. Kilka cienkich warstw - zawsze trzymaj się tej zasady.Po malowaniu pozwól farbie wyschnąć wg zaleceń producenta, a następnie uruchom motocykl i pozwól jej się wygrzać jakieś 30 minut. Dzięki za rady i dokładny opis :D tzn zależy mi głównie na pomalowaniu tłumików. Jeśli chodzi o kolektory, to na razie tragedii nie ma XD, ale to tylko kwestia czasu, wiec może od razu wezmę się również za nie. A pamiętasz może nazwę jakiejś dobrej farby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Motip lub inne. Naprawdę one są żaroodporne lub odporne na wysoka temp. Malowałem tłumiki w gpz 750r i trzy sezony jeździłem bez żadnych zmian w powierzchni. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Prawda. motip na wysoką temp. do 600 stopni. Ale trzeba to dobrze zrobić żeby nie wyszła gumowa i sie nie topiła. Po kilku eksperymentach najlepiej wychodzi cienka warstwa na dobrze oszlifowanej powierzchni bez podkładu. papierem trzyj w z dłuż rury(żeby rysy były w jedna strone) wtedy wygląda to ładnie.Po oszlifowaniu do golego metalu połóż 3 cienkie warstwy lakieru (czarny mat wyglada jak lakierowany proszkowo) w ciepłym garażu zostaw na około 25 minut farba lekko podeschnie. Wtedy ostroznie załóż wydech do motocylka, odpał moto, rozgrzej (wiem ze to nie zdrowe dla silnika) i na luzie dobrze pogazuj około 30 minut. Chodzi o uzyskanie jak najwyższej temp. w ukladzie wydechowym zeby lakier zrobil sie twardy. najpierw bedzie sie swiecił a pozniej zrobi sie matowy wtedy możesz zgasić moto.(ważne żeby zrobić to jak farba bedzie jeszcze mokra bo jak wyschnie to juz pozamiatane i sie nie utwardzi) Musisz zrobić to dobrze bo innaczej lakier po rozgrzaniu moto bedzie sie latwo scierał z wydechu. Testowane na dt125 malowane kolektor i dyfuzor bez tlumika (trzymalo nawet gdy latalem po niezlym blocie przez 2 sezony i tak sprzedałem) kle 500 malowany silnik(niewyszlo bo za niska temp przy wypalaniu, ladnie wygladalo ale latwo sie scierał) oraz wydech bez tlumika ta sama metoda(trzymalo bez zastrzeżen 2 sezony i tez latane w terenie ) cena lakieru okolo30zł i troche pracy przy szlifowaniu :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 (edytowane) Deco color produkuje bardzo dobrej jakości farby do 650stopni.Działam w układach wydechowych od kilku lat i kilkanaście sztuk tego rocznie mi idzie , z obserwacji mogę je polecić.Ponad to jest to produkt Polski i na Alledrogo dość tani. Edytowane 12 Grudnia 2013 przez edzio Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.