Skocz do zawartości

Malowanie wydechu


m16
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • 11 miesięcy temu...

Musze pomalować układ wydechowy - wymysliłem sobie, że na niebiesko.

 

Czy wiadomo komus o żaroodpornym lakierze w tym kolorze?

Jak na razie wiem, że w ofercie są czarny, bezbarwny, biały, srebrny i antracyt i czerwony - ale może jakaś firma produkuje niebieski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malowanie wydaje mi się dużo tańsze - nie zależy mi na jakimś super HI-FI lakierze położonym jak na Bentleyu. Chciałem go po prostu oczyścić z rdzy i prysnąć - najlepiej sprayem - tak jak do tej pory robiłem z czarnym kolorem na tłumiku. W koncu to enduro i za bardzo nie ma się czym przejmować. A na kwasówkę to co najmniej parę setek trzeba by przygotować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze pomalować układ wydechowy - wymysliłem sobie, że na niebiesko.

 

Czy wiadomo komus o żaroodpornym lakierze w tym kolorze?

Jak na razie wiem, że w ofercie są czarny, bezbarwny, biały, srebrny i antracyt i czerwony - ale może jakaś firma produkuje niebieski?

Jasne kubDR600 podejdz do sklepu z akcesoriami tuningowymi,jakiegos norauto ,obojetnie, tam sa niebieskie spraye do malowania zacisków hamulcowych,wytrzymują bardzo wysokie temp. cena sprayu to 30-40zl za puszke jak nic sie nie zmienilo.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sproboj niebieskim metalikiem :D

JA mam caly uklad pomalowany metalikiem , wyglada jak fabryczny i nic niezlazi

(za rada wichra)

 

No ba bo lakier metaliczny jest najlepsiejsi na świecie :D

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Witam :)

 

Na wiosnę chciałabym pomalować wydech w mojej kawie.Czytałam o różnych farbach żaroodpornych w sprayu, niektórzy ponoć używali nawet takich do kominków XD i byli zadowoleni, ale jakoś nie do końca mnie to przekonuje... No i większość osób malowała wydech na czarny mat, a ja chyba jednak wolałabym do tłumików jakąś farbę w kolorze srebrnym, z resztą jeszcze się nad tym zastanowię. Co polecacie? Wiadomo, zależy mi na tym, żeby farba nie zaczęła "schodzić" po kilku jazdach ;) tylko, żeby była rzeczywiście odporna na wysoką temperaturę ;) Będę wdzięczna za podanie konkretnych nazw sprawdzonych produktów.

 

Z góry dzięki i pozdrawiam.

Lewa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Zamierzasz malować sam tłumik, czy również kolektory?

Jeśli sam tłumik, to spokojnie żaroodporna farba wystarczy. W zasadzie wystarczy farba odporna na wysokie temperatury. POszukaj talkich w ofercie.

Jeśli także kolektory, to porządna farba żaroodporna również się sprawdzi (właśnie taka do kominków, to wcale nie żart), ale będzie trzeba ją co jakiś czas odświeżać, ponieważ kolektory pracują w bardzo nieprzyjaznych warunkach - wysoka temperatura własna, do tego nagłe schłodzenia wywoływane powietrzem, wodą, etc. Do tego błoto, różne zabrudzenia, odbijające się kamienie, żwir... To wszystko powoduje, że niestety nawet żaroodporna farba potrafi ulec i wyblaknąć (robi się taka rdzawa). Z doświadczenia powiem, że 1, 2 razy na sezon takie odświeżenie, a więc nałożenie kolejnej warstwy na kolektory sprawdza się. Musisz jednak włożyć maksimum wysiłku w odrdzewienie wszystkich elementów, ich odtłuszczenie itd. Następnie spokojnie możesz użyć farby w sprayu. Kilka cienkich warstw - zawsze trzymaj się tej zasady.

Po malowaniu pozwól farbie wyschnąć wg zaleceń producenta, a następnie uruchom motocykl i pozwól jej się wygrzać jakieś 30 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzasz malować sam tłumik, czy również kolektory?

Jeśli sam tłumik, to spokojnie żaroodporna farba wystarczy. W zasadzie wystarczy farba odporna na wysokie temperatury. POszukaj talkich w ofercie.

Jeśli także kolektory, to porządna farba żaroodporna również się sprawdzi (właśnie taka do kominków, to wcale nie żart), ale będzie trzeba ją co jakiś czas odświeżać, ponieważ kolektory pracują w bardzo nieprzyjaznych warunkach - wysoka temperatura własna, do tego nagłe schłodzenia wywoływane powietrzem, wodą, etc. Do tego błoto, różne zabrudzenia, odbijające się kamienie, żwir... To wszystko powoduje, że niestety nawet żaroodporna farba potrafi ulec i wyblaknąć (robi się taka rdzawa). Z doświadczenia powiem, że 1, 2 razy na sezon takie odświeżenie, a więc nałożenie kolejnej warstwy na kolektory sprawdza się. Musisz jednak włożyć maksimum wysiłku w odrdzewienie wszystkich elementów, ich odtłuszczenie itd. Następnie spokojnie możesz użyć farby w sprayu. Kilka cienkich warstw - zawsze trzymaj się tej zasady.

Po malowaniu pozwól farbie wyschnąć wg zaleceń producenta, a następnie uruchom motocykl i pozwól jej się wygrzać jakieś 30 minut.

 

Dzięki za rady i dokładny opis :D tzn zależy mi głównie na pomalowaniu tłumików. Jeśli chodzi o kolektory, to na razie tragedii nie ma XD, ale to tylko kwestia czasu, wiec może od razu wezmę się również za nie. A pamiętasz może nazwę jakiejś dobrej farby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motip lub inne. Naprawdę one są żaroodporne lub odporne na wysoka temp. Malowałem tłumiki w gpz 750r i trzy sezony jeździłem bez żadnych zmian w powierzchni.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda. motip na wysoką temp. do 600 stopni. Ale trzeba to dobrze zrobić żeby nie wyszła gumowa i sie nie topiła. Po kilku eksperymentach najlepiej wychodzi cienka warstwa na dobrze oszlifowanej powierzchni bez podkładu. papierem trzyj w z dłuż rury(żeby rysy były w jedna strone) wtedy wygląda to ładnie.Po oszlifowaniu do golego metalu połóż 3 cienkie warstwy lakieru (czarny mat wyglada jak lakierowany proszkowo) w ciepłym garażu zostaw na około 25 minut farba lekko podeschnie. Wtedy ostroznie załóż wydech do motocylka, odpał moto, rozgrzej (wiem ze to nie zdrowe dla silnika) i na luzie dobrze pogazuj około 30 minut. Chodzi o uzyskanie jak najwyższej temp. w ukladzie wydechowym zeby lakier zrobil sie twardy. najpierw bedzie sie swiecił a pozniej zrobi sie matowy wtedy możesz zgasić moto.(ważne żeby zrobić to jak farba bedzie jeszcze mokra bo jak wyschnie to juz pozamiatane i sie nie utwardzi) Musisz zrobić to dobrze bo innaczej lakier po rozgrzaniu moto bedzie sie latwo scierał z wydechu. Testowane na dt125 malowane kolektor i dyfuzor bez tlumika (trzymalo nawet gdy latalem po niezlym blocie przez 2 sezony i tak sprzedałem) kle 500 malowany silnik(niewyszlo bo za niska temp przy wypalaniu, ladnie wygladalo ale latwo sie scierał) oraz wydech bez tlumika ta sama metoda(trzymalo bez zastrzeżen 2 sezony i tez latane w terenie ) cena lakieru okolo30zł i troche pracy przy szlifowaniu :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deco color produkuje bardzo dobrej jakości farby do 650stopni.Działam w układach wydechowych od kilku lat i kilkanaście sztuk tego rocznie mi idzie , z obserwacji mogę je polecić.Ponad to jest to produkt Polski i na Alledrogo dość tani.

Edytowane przez edzio

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...