Skocz do zawartości

CBR600F4I Skraca czy wydłuża luzy zaworowe


pit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jezeli chodzi o plytke pod szklanka to luzy prawie zawsze,o ile juz,sie zmniejszaja.Jezeli sie zwiekszaja to to jest automatyczna czarwona flaga.Nie wykluczone ze w takim przypadku gniazda zaworowe sa zasyfione nagarem lub w przypadku zaworow ssacych brudem z bezyny niskiej jakosci.W takim przypadku dobrze przeprowadzic testy na szczelnosci cylindrow/zaworow,bedzie wiadomo o co chodzi.

Oczywiscie o ile pomiar przeprowadzony byl dobrze.

 

Wystarczy raz rozebrac silnik ktory chodzil na tanich olejach/benzynie,,,,,,,,,,,,lub byl ustawiony zbyt bogato ( Dynojet :) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o plytke pod szklanka to luzy prawie zawsze,o ile juz,sie zmniejszaja.Jezeli sie zwiekszaja to to jest automatyczna czarwona flaga.

Przed chwilą napisał Ci o tym człowiek który na codzień grzebie w motocyklach(Paweł) a Ty kolejne bzdury piszesz jak kolego Buber .

CBR o ile wiem ma plytki pod szklanką, Hayabusa tez - a luzy rozbiegają sie w dwie strony :)

 

Ludzie czy to tak ciężko zrozumieć :) :P Luzy mają prawo rozbiegać się w dwie strony i jest to jak najbardziej normalne zjawisko :icon_arrow:

 

Ilu jeszcze fachowców musi Wam napisać zanim to zrozumiecie... Strasznie oporni jesteście na fachową wiedzę mając w głowie wysnutę jakieś mało sprawdzające się filozofie...

 

Jesli jednak wszyscy się Was posłuchamy drodzy koledzy to w tym sezonie będzie po drogach smigało o 80% motocykli bo wiekszośc z nas musi zamówić nowe głowice, zawory wałki itp bo przeciez mamy ,,czerwoną flagę" :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam - żyję znakomicie, prywatnie super, zawodowo zaczynam przygodę z Hondą, nowa firma, nowe wyzwania :crossy:. Więcej Ci naskrobię na PW.

 

Wracając do tematu - Wydłużanie luzów zaworowych nie musi oznaczać uszkodzenia czegokolwiek, czy też zbierania nagarów itp. Tak trudno jest przyjąć do wiadomości, że trzonek zaworu też może się "ubijać" ? Mówimy do zmianach w granicach setnych częsci milimetra na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Już pisałem o płytrkach - nieraz widać na nich wyklepania, to tylko jeden z dowodów ze luz zaworowy może się zwiększać.

 

Miał ktoś Poloneza? Tam Ciągle się zwiększały luzy - wybijały sie dźwigienki.

 

Pawel

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli u mnie musze rozbierac silnik w drobny mak i szukac przyczyny bo 2 zawory na 16-scie swoje luzy zwiekszyło ;)

 

Kolega tez ostatnio robił pomiary w Busie i tez jeden zawór sie rozjechał w góre a drugi w dół - czyl jego silnik tez już kaput... :P

 

Musisz sobie zdawać sprawę z tego, że jesli producent przewiduje regulację zaworów to jednak nie jest to takie idealne i niezniszcalne i części się zużywają... Wiec nie pisz, ze jeśli mi sie wydłużają luzy to coś jest nie tak z silnikiem i trzeba szukać przyczyny. Kwestia jest tu tylko taka - poddaje się słabszy element i tyle. W dwóch zaworach wyklepały sie płytki i i luz powędrował w górę, a w kolejenych dwóch zawór wyklepał sobie troszkę gniazdo zaworowe i luz poleciał w dół i cała tego filozofia. Na pozstałych zaworach moge twierdzic, ze jedno z drugim się równoważy i tyle...

 

Odpalanie silnika w temperaturach bliskich zeru, czy też po całej zimie nie jest niczym dobrym dla niego wiec dlatego dzieją sie takie rzeczy a nie inne.

 

Jesli zrobiłbyś ankiete na forum ile osobom luz sie zwiększył podczas pomiaru - to okazałoby się, że większość silników trzeba rozbierac w mak i szukac przyczyny dlaczego tak sie stało... :wink: Bo to przecież nie zgodne z teorią...

 

A pewne jest jedno - nic nie jest wieczne :biggrin: Prędzej czy później i tak się wszystko wyklepie :wink:

 

 

Przed chwilą napisał Ci o tym człowiek który na codzień grzebie w motocyklach(Paweł) a Ty kolejne bzdury piszesz jak kolego Buber .

CBR o ile wiem ma plytki pod szklanką, Hayabusa tez - a luzy rozbiegają sie w dwie strony :wink:

 

Ludzie czy to tak ciężko zrozumieć :P :wink: Luzy mają prawo rozbiegać się w dwie strony i jest to jak najbardziej normalne zjawisko :wink:

 

Ilu jeszcze fachowców musi Wam napisać zanim to zrozumiecie... Strasznie oporni jesteście na fachową wiedzę mając w głowie wysnutę jakieś mało sprawdzające się filozofie...

 

Jesli jednak wszyscy się Was posłuchamy drodzy koledzy to w tym sezonie będzie po drogach smigało o 80% motocykli bo wiekszośc z nas musi zamówić nowe głowice, zawory wałki itp bo przeciez mamy ,,czerwoną flagę" :wink:

 

Koledzy Wilk i Pawel,moje uwagi dotyczyly tylko i wylacznie ukladu typu plytka pod szklanka,nie nad szklanka,dzwiginaka,palec,popychacze itd.Takimi antykami sie nie zajmuje.Prosza nie uogolniac w celu "podrasowania" swojej wypowiedzi.Zreszta pytanie dotyczylo CBR600f4,po co w ogole roztrzasac inne tematy,polonez itd

W plytca pod szklanka luz prawie zawsze sie zmniejsza.Jezeli sie zwiekszyl to warto sprawdzic czy zawor nie cieknie.Jezeli jest w porzadku to nalezysz do bardzo waskiej grupy uzytkownikow gdzie luz sie zwiekszyl i gniazda sa O.K.

 

Nardzo chatnie oberze plytka ktora "sie wyklepala" w zdrowym,dobrze zlozonym do kupy silniku.

 

 

Kolego Wilk ,moje uwagi dotycza ukladu plytka pod szklanka,dotarlo ?

 

Sprawdz czy zawor nie cieknie. ( ten w ktorym luz sie zwiekszyl )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory są OK :icon_exclaim:

 

U mnie płytki są pod szklanką i każda z nich ma delikatne ślady wyklepania od trzonka zaworu. Od strony szklanki wszystkie płytki były ok.

 

Skoro i tak twierdzisz swoje to w takim razie kazdy serwisant w takim typie regulacji(płytki pod szklanką) powinien zalecać ustawinie luzu w górnej granicy bo i tak sie przecież zaciesni.

Niestety jak i serwisówka zaleca tak i każdy dobrze znający się mechanik ustawi luz w połowie zakresu, bo doskonale sobie zdają sprawe z tego, ze luz powędruje w stronę w którą ma kaprys :icon_exclaim:

 

I nie ma na to rzadnej reguły :icon_exclaim:

 

Nawet Paweł Ci pisze, ze może się sam trzonek zaworu uklepać + troszke płytka i luz leci w górę... Uwierz mi, że gość wie co pisze, bo pisze na podstawie własnej praktyki, a nie jakiś wysnutych filozofi...

Przecież to są setne milimetra :icon_exclaim:

 

Jesli chcesz się akurat trzymac wersji do CBR F4 - to mogłeś napisać w ten sposób:

,,W tym motocyklu luzy mają tendencje do zmniejszania się, ale celuj w srodek bo różnie to bywa..."

I było by po kłopocie. A nie piszesz że ma sie zmniejszac i koniec. A jak sie nie zmniejsza to silnik jest źle złozony, albo zajechane zawory itd.

Odpuśc sobie w końcu i posłuchaj fachowców takich jak Adam M., Paweł czy Piotr Dudek.

 

Uwierz mi, ze ich zdania nie ma co podważać :biggrin: Chłopaki zajmują sie tym latami i wiedzą co piszą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buber moja XJ zwiększyła luzy a silnik ma w bdb stanie.

To samo miałem w Virago 750 - silnik też w bdb sanie.

A w tym roku w ogóle zimy nie było. To co, od przyszłego roku zlikwidujemy porę roku pt. ZIMA? Nie, zasada jest taka, że po jesieni jest zima. Pokaż mi publikację gdzie jest napisane inaczej.

Ja pisałem o "regule" a nie o szczególnym przypadku.

 

Jeżeli ma silnik spalinowy :icon_exclaim: , to tak jak w każdym takim silniku, luzy z czasem powinny się zacieśniać.

 

Założenie i zasada techniczna są takie że luzy się zmniejszają i inaczej byc nie może.

 

Dobrze, popełniem błąd, bo pownienem napisać "inaczej być nie powinno". Ale. W dalszym ciągu proszę Paweł, pokaż mi jakąś poważną książkę o silnikach spalinowych (nie o silniku poloneza czy tego albo innego motocykla. O silnikach), gdzie jest napisane "luzy mają się zwiększać" Znajdziesz tylko "powinny się zmniejszać".

 

I o to mi chodzi. Konstrukcja silnika to przewiduje. Nie roztrząsam czy polonez jest zrobiony z plasteliny (i tam się powiększają) czy cebra z tytanu.

Przedstawiłem zasadę. Jak wam się nie podoba, to trudno. Ja lubię mieć jakieś wytyczne, które z czegoś wynikają, i dla mnie luzy powinny się zacieśniać. Czasem tego nie robią (bo nikt z was nie wie ile razy zawory regulowałem. Pewnie mniej od Pawła, ale więcej od Młodego Wilka) ale to nie zmienia faktu że zasada jest inna.

 

I tylko o to mi chodzi. Siemka.

Edytowane przez Buber

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W plytca pod szklanka luz prawie zawsze sie zmniejsza.Jezeli sie zwiekszyl to warto sprawdzic czy zawor nie cieknie.Jezeli jest w porzadku to nalezysz do bardzo waskiej grupy uzytkownikow gdzie luz sie zwiekszyl i gniazda sa O.K.

 

Prawie robi wielką różnice. Nie ma reguły na zwiększanie czy zmniejszanie luzu zarówno z płytką pod jak i nad szklanką. A tak w ogóle ja pierwszy raz słysze o "regule" że zawory zmniejszają luzy. Napisali tak w tej wikipedi i to jest od razu reguła?? Bzdury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręce mi opadły ... Podpieracie się regułą, książkami, teorią, ale nie wszystko jest czarne i białe :notworthy: ). Większość modeli Hondy (z płytrkami pod szlankami, jak sie już czepiacie) ma "pancerne" luzy zaworowe. Nie raz spotykam VFR z przebiegiem np. 70 tys km i wszystko jest dobrze. Luzy potrafią być w górnej normie na wszystkich zaworach, a nie raz musiałem dokupić nową płytkę, bo nie mieściły się w tolerancji, lub znajdowały się na granicy. Bardzo minimalnie, ale zawsze luz się zwiększał, nie raz dobrze znałem historię motocykla i robiłem w kontrolę luzów poprzednim razem. Nie ma zupełnie znaczenia jaką teorię sobie teraz dopracujecie do tego - nagar, sklepany zawór, płytka, atak kosmitów (rozśmiesza mnie za to definicja o wytartym wałku rozrządu - szczególnie w tym miejscu gdzie nie ociera się on o szklankę :crossy:, ale to już inna historia). I jakoś nikt nie wpada na pomysł żeby w związku z tym zdejmować głowicę i ją remontować, bo zrobi ona nastepne kilkadziesiąt tys. km. Za to wiele sztuk głowic poszlo na śmietnik jak się wypaliły podparte zawory, tutaj ryzyko uszkodzenia jest nieporównywalnie wieksze. Ale to nie na firma, Kawasaki przoduje w wypalających się zaworach.

Ale macie swoje "naukowe" teorie, to proszę bardzo.

 

Pawel

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręce mi opadły ... Podpieracie się regułą, książkami, teorią, ale nie wszystko jest czarne i białe :)

Ale macie swoje "naukowe" teorie, to proszę bardzo.

 

 

Paweł do niektórych to nie dociera.... i chyba nie dotrze :bigrazz:

Tak jak ta Honda którą regulowałeś i luzy miała ku górnej granicy(jak i pewnie wiele innych serwisowanych przez Ciebie motocykli) tak i moja Hayabusa to przecież odmienny przypadek, jakieś dziwactwo :bigrazz:

 

Dzwoń do gościa z tej Hondy niech przyjeżdza bo trzeba sciągać głowice bo to niemormalne zjawisko :bigrazz: Ja też jutro chyba zwalam u siebie głowice i wymieniam zawory bo też dzieją się rzeczy które mozna uznać za katstrofe silnika - luz się powiększył mimo płytek pod szklanką ;)

 

Kumpel który też ma buse chyba do mnie podjedzie i bedziemy robić dwie naraz bo u niego też jeden zawór poleciał w góre... A we dwójkę to zawsze raźniej :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kumpel który też ma buse chyba do mnie podjedzie i bedziemy robić dwie naraz bo u niego też jeden zawór poleciał w góre... A we dwójkę to zawsze raźniej :crossy:

to i ja w dywersji zrzuce czapke, bo u mnie jeden zaworek tez polecial w gore, i to dosc znacznie... odrazu uszczelke pod czapka zmienie :E :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALE AWANTURA!!! ;-)

 

To ja już napiszę jak to u mnie wygląda

Norma ssące 0,20 +- 0,03 mm, wydechowe 0,28 +- 0,03mm

 

1cylinder

s-0,19 w-0,27

s-0,19 w-0,27

 

2cylinder

s-0,19 w-0,27

s-0,19 w-0,27

 

3cylinder

s-0,19 w-0,27

s-0,19 w-0,27

 

4cylinder

s-0,19 w-0,27

s-0,18 w-0,26

 

Regulować czy jeszcze pojeździć???

Moto Psycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALE AWANTURA!!! ;-)

 

To ja już napiszę jak to u mnie wygląda

Norma ssące 0,20 +- 0,03 mm, wydechowe 0,28 +- 0,03mm

 

1cylinder

s-0,19 w-0,27

s-0,19 w-0,27

 

2cylinder

s-0,19 w-0,27

s-0,19 w-0,27

 

3cylinder

s-0,19 w-0,27

s-0,19 w-0,27

 

4cylinder

s-0,19 w-0,27

s-0,18 w-0,26

 

Regulować czy jeszcze pojeździć???

 

 

ssące jak nabardziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...