Skocz do zawartości

silnik sześciosuwowy


Rekomendowane odpowiedzi

Silniki spalinowe to XIX wieczny wynalazek... Przyszłość należy do silników elektrycznych. Tutaj niestety problemem jest składowanie energii (może rozwiązaniem są jakieś ogniwa paliwowe np. wodorowe). Już teraz są dużo bardziej niezawodne i trwałe... O ekologii nie wspominając nawet. Problemem jak wszyscy zauwazyli jest lobby paliwowe... Choć jego czasy są policzone.

Rozwiązaniem mogło by też być jakieś biopaliwo (vide stare diesle jeżdżące na olej roślinny), ale to znowu było by strasznie niewygodne dla rządów... no bo akcyzy na olej np. do smazenia frytek nie mogli by nalozyc, bo podniosl by sie bunt :notworthy: Polska jako kraj rolniczy mogla by miec tutaj duze pole do popisu... Ale znajac zycie szansa ta zostanie zmarnowana przez ten i kolejne rządy, ze względu na naciski różnych organizacji :/

:p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do silnika vankla powinnismy sobie wytlumaczyc to raz a dobrze. NIe jest to silnik 1t gdyz nie wykonuje zadnych suwow. Jest to silnik wirujacy w ktorym nie nastepuje wszystko po kolei jak ktos w/w wspomnial tylko wszyskto naraz. W jednej komorze nastepuje np praca to w tym samym momencie w innej komorze nastepuje sprezanie itd.

A co do przyszlosci to zgadzam sie ze elektrycznosc. Studiuje akurat Budowe Samochodow i Maszyn Roboczych na PW(narazie na 1 roku i mam caly czas matme) ale mialem pare godzin warsztatow i jeden z moich wykladowcow (Nagorski-dla mnie Bog jezeli chodzi o silniki) to twierdzi ze historia silnikow saplinowych to przezytek a funkcjonuja jedynie ze wzgeldu na owa zmowe koncernow paliwowych i samochodowych. Kazdy z producentow samochodow i motocykli ma juz calkiem dobrze rozwiniete alternatywne zrodla energii ale narazie jest jak jest. Koncerny samochodowe maja hale montarzowe silnikow miliony maszyn itp a szejki maja jeszcze kupe paliwa i w ten sposob kolo sie zamyka. Przerwanie tego kola byloby z jednej jak i z drugiej storny wielkimi stratami.

POza tym silniki spalinowe maja bardzo mala sprawnosc. Najnowoczesniejsze diesle maja okolo 40%, a nasze motocykle nie przekraczaja 30% tak wiec totalna porazka. Juz niedlugo kiedy ogniwa woltaiczne beda rozzodnych rozmiarow to bedize dopiero zycie:D/jeszcze nie tak dawno pamietacie baterie od Motorolli international/ja tak. a teraz jakie sa??/tak wiec nie ma sie o co martwic

ps. po co konstruowac silniki 6t??/rozumiem ze mozna 1t to jest sukces ale 6??/z samego rachunku matematycznego to porazka~~

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli opisane przez Malcolma korzyści 6t są prawdą:

"The net result is:

- Power/torque increases of 35% (conservative)

- Simpler and less expensive manufacturing and tooling

- Reduction of cylinder head reciprocating parts

- Lower maintenance costs due to less wearing parts (Beare cylinder head)

- Longer service intervals possible due to lower operating temperatures recorded

- Increased economy due to the Beare Head's ability to operate and produce full operating power of much higher AIR to FUEL ratios

- Reduction of exhaust emmissions due to less fuel being consumed and the real prospect of meeting EURO-4 emmssions standards, doing away with the catalytic convertor

- Possible one piece engine block and head casting, saving more manufacturing costs

- Usable torque at as low as idle means suitability for lower RPM operation and adaptation to CVT (Constantly Variable Transmission)"

to moim zdaniem byłby to sposób niestety tylko na przedłużenie "agonii" konwencjonalnych silników tłokowych spalinowych.

Przyznaję rację poprzednikom, że energia elektryczna i elektro-chemiczna (ogniwa) są przyszłością.

Co do wodoru... to oprócz lobby takiego czy innego i innych wymienionych wcześniej powodów należy wspomnieć, że pozyskiwanie

- wytwarzanie tego paliwa jest trudne i wciąż drogie (brak jest opłacalnych technologii).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jestem za pozostawieniem silników spalinowych. Tyle tylko, żeby zasilać je alkoholem. Bimber można pędzić z różnych dziwnych rzeczy. Paliwo odnawialne. Po co kombinować jak koń pod górę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z miejsca sie przyznaje ze tematu nie czytalem, chcialem tylko dodac celem objasnienia, gdyz nie wiem co to sa te dwa dodatkowe suwy wystepujace w tym cudownym silniku, ze silnik posiada tylko jeden suw w ktorym wykonuje prace i wytwarza energie, wszystkie inne suwy sa suwami pomocniczymi, na wykonanie ktorych silnik zuzywa energie, tak ze z czystologicznego punktu widzenia, obarczajac silnik dodatkowymi dwoma magicznymi suwami poprostu zmniejszamy jego sprawnosc :icon_razz:

Co do tlokowych silnikow spalinowych to wg. mojego zdania jeszcze dlugo beda stanowily podstawowy naped zarowno samochodow jak i motocykli, zmienic sie moze co najwyzej rodzaj paliwa, sama konstrukcja silnik appozostanie praktycznie nie zmieniona.

Problem ogniw wodorowych to przede wszystkim tanie pozyskiwanie, dystrybucja i przechowywanie, poza tym ilosc paliw kopalnych jak i biopaliw (ktorych technologia jest aktualnie silnie rozwijana) powoduja ze koncerny nie beda chcialy tak szybko odejsc od konwencjonalnych technologii...

:crossy:

 

Lobby naftowe jest bardzo silne na świecie a wodór cały czas wybuchowy i masz odpowiedź.

 

Rozumiem ze w przyszlosci wodor juz nie bedzie wybuchowy :flesje:

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom dwa suwy mogą podnieść sprawność.

Co do technologii napędów to zapomnieliśmy o silnikach parowych :icon_mrgreen: . Ta technologia ma swoje racje i jest cały czas udoskonalana .

Wodór może być mniej wybuchowy ;) .Wystarczy zamknąć go w jakimś związku.

Edytowane przez goorny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z miejsca sie przyznaje ze tematu nie czytalem, chcialem tylko dodac celem objasnienia, gdyz nie wiem co to sa te dwa dodatkowe suwy wystepujace w tym cudownym silniku, ze silnik posiada tylko jeden suw w ktorym wykonuje prace i wytwarza energie, wszystkie inne suwy sa suwami pomocniczymi, na wykonanie ktorych silnik zuzywa energie, tak ze z czystologicznego punktu widzenia, obarczajac silnik dodatkowymi dwoma magicznymi suwami poprostu zmniejszamy jego sprawnosc ;)

Co do tlokowych silnikow spalinowych to wg. mojego zdania jeszcze dlugo beda stanowily podstawowy naped zarowno samochodow jak i motocykli, zmienic sie moze co najwyzej rodzaj paliwa, sama konstrukcja silnik appozostanie praktycznie nie zmieniona.

Problem ogniw wodorowych to przede wszystkim tanie pozyskiwanie, dystrybucja i przechowywanie, poza tym ilosc paliw kopalnych jak i biopaliw (ktorych technologia jest aktualnie silnie rozwijana) powoduja ze koncerny nie beda chcialy tak szybko odejsc od konwencjonalnych technologii...

:biggrin:

Rozumiem ze w przyszlosci wodor juz nie bedzie wybuchowy :icon_razz:

:biggrin:

 

 

wbrew pozorom nie, praca silnika 6T jest zbliżona do pracy silnika 4T, w sumie to te same silniki różniące się tylko mechanizmem zaworowym. W silniku czterosówowym do wpędzenia w ruch zaworów (czyt. sprężyn zaworowych) potrzeba dużo energii dostarczonej przez silnik, w silniku 6T energii/mocy potrzeba o wiele wiele mniej.

No wiadomo ropa musi się kiedyś skończyć, ale co zastąpi nam tego magicznego pomruku silnika spalinowego? :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa to moze jeszcze powiesz co to za suwy sa te dwa dodatkowe :bigrazz: Przygladajac sie temu silnikowi dochodze do wniosku ze to jest poprostu dwusuwowy silniczek z tlokiem sterujacym zamykanie i otwieranie kanalow przeplukujacych ;) cylinder ma okna przeplukujace typowe dla silnika dwusuwowego.

Co do technik parowych i silnikow prawych to jedyne co dzis jest z tej technologii wykorzystywane to turbiny parowe, o tlokowych silnikach parowych aktualnie mozesz poczytac w ksiazkach i to w dziale historia :smile: badz zobaczyc je w jakichs muzeach. Odnosnie rozwoju to wydaje mi sie ze technika ta zostala praktycznie maxymalnie rozwinieta i nie spodziewam sie tu zadnych wiekszych rewelacji :wink:

Pdnosnie wodoru to jak pisalem problem lezy w jego skladowaniu i przechowywaniu i tu wlasni esa rozwijane techniki laczenia go w zwiazki z innymi pierwiastkami, tak zeby jeszcze latwo mozna bylo go z nich wytracic, jednak mimo wszystko aby mogl ulec procesowi utlenienia powinien byc czysty, wiec nadal bedzie wybuchowy...

:biggrin:

 

wbrew pozorom nie, praca silnika 6T jest zbliżona do pracy silnika 4T, w sumie to te same silniki różniące się tylko mechanizmem zaworowym. W silniku czterosówowym do wpędzenia w ruch zaworów (czyt. sprężyn zaworowych) potrzeba dużo energii dostarczonej przez silnik, w silniku 6T energii/mocy potrzeba o wiele wiele mniej.

No wiadomo ropa musi się kiedyś skończyć, ale co zastąpi nam tego magicznego pomruku silnika spalinowego? :smile:

 

Odosnie zmniejszenia strat mechanicznych potrzebnych na naped rozrzadu to ducati wprowadzilo bezsprezynowy rozrzad wystepujacy pod nazwa desmo w swoich maszynach i tu nalezaloby porownac wystepujace straty mechaniczne w obu silnikach aby mozna bylo jakies konkretne info zdobyc :icon_razz: Poza tym gdyby silnik ten byl taka rewelacja to znajac rynek i pogon producentow za coraz to wiekszymi mocami, dawno te silniki bylyby juz produkowane, a jednak cos zycie nagatywnie ten projekt zweryfikowalo...

:biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"No wiadomo ropa musi się kiedyś skończyć, ale co zastąpi nam tego magicznego pomruku silnika spalinowego? "

 

 

Może to będzie czystsze powietrze, bo patrząc na sytuację miast for instance w Chinach to myslę, że oni woleliby nie słyszeć swoich maszyn niż codziennie wdychać powietrze które wyglada jak dym z papierosów :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Londynie już od jakiegoś czasu jeżdżą autobusy komunikacji miejskiej ( kilkanascie a może więcej sztuk) napędzanych ogniwami paliwowymi ... z wydechu unosi się para a dźwięk jaki wydaje ów autobus to takkie szzzzz..... Jest to seria testowa, ale chyba sprawdza się dobrze... Duze koncerny samochodowe już mają opracowane modele napędzane wodorem i pracują nad dalszym ich udoskonaleniem... więc gdyby zakładali że wodór jako paliwo jest bez przyszłości, to czy zawracali by sobie dupę i wydawali grube milony na budowę i rozwój modeli napędzanych wodorem ??? Chyba nie... Na największe źródło darmowej energii patrzymy codziennie...tylko jeszcze nie potrafimy tej enrgii zaminić na energię elektryczną w takim stopniu jakbyśmy chcięli...mówię o słońcu... Obecnie nasze baterie słoneczne są w stanie przetworzyć energię słoneczną na elektryczną tylko w około 13% jesli udoskonalimy kwarcowe struktury z których zbudowane są baterie pozwoli to na lepsze, wydajniejsze przetwarzanie energii słonecznej na prąd...a wtedy .... znikną problemy energetyczne świata... no ale na to przyjdzie jeszcze poczekać... oby nie za długo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...