Skocz do zawartości

silnik sześciosuwowy


Rekomendowane odpowiedzi

Wodór to nie jest droga . Na krótką metę przypuszczam że będą robione pojazdy na sprężone powietrze , ale przyszłość należy do prądu.

 

 

ps. A szejkowie z całym szacunkiem dla nich , nie są w stanie zablokować wszystkich i wszystkiego . Zresztą paliwo to tylko nieduży procent wykorzystania ropy.

Edytowane przez goorny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

W kwestii silnika Wankla... Ogladalem jeden z odcinkow Top Gear, w ktorym porownywali Audi TT, Alfe romeo Brera i jakas Mazde wlasnie z silnikiem Wankla. Czyli trudno powiedziec, aby w tak prestizowym programie uzywali samochodu o zarznietym silniku, a twierdzili, ze te silniki biora sporo oleju.

 

Wodor jest wybuchowy w stezeniu od 4 do 75% :icon_eek:.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia sprawa to utrzymanie norm emisji spalin. Jeżeli jest nadal produkowany na rynek USA to świadczy tylko dobrze o fabryce i nie ma mowy przekraczaniu tych norm.

 

właściwie należałoby napisać: jeżeli jest dopuszczony do ruchu w Californi bo z tego co wiem to ten stan ma najostrzejsze normy spalin w USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeparaszam w takim razie za nazwę jednosuwowy: pomyslałem, że skoro wszystko dzieje się w tej samej chwili to analogicznie do silników 2t i 4t bedzie się on nazywal 1t

 

 

 

w silniku wankla nie dzieję się wszystko w tej samej chwili,nastepuje to kolejno..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo energii jak chcesz mieć dużo radochy z jazdy :icon_biggrin: .Generalnie sprężone powietrze jest bardziej ekonomiczne niż paliwa kopalne.Chodzi mi o sam silnik . Problem leży podobnie jak przy wodorze w braku stacji tankowania .

Temat rzeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie pięknie, temat się rozwija, tylko piszemy o wanklach, wodorze, sprężonym powietrzu... a nie silniku o którym pisałem :icon_biggrin: Powiedzcie co sądzicie o tym konkretnym silniku? Może ktoś z większym doświadczeniem (nie żebym pokazywał palcem:) ) wypowie się na ten temat?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już to kiedyś zamieściłem na 4um ale nie było odzewu.

Na tej stronce masz filmiki odnośnie tego silnika.

Słyszałem że palenie kapcia motocyklem z takim silnikiem przy prędkości obrotowej ok 500 obr/min nie stanowi problemu :icon_biggrin:

Edytowane przez michal.051
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebrnięcie przez ta dokumentacja i wykresy na tej stronce zajmie sporo czasu.Moje zdanie na temat silników spalinowych tłokowych jest takie że się kończą ich możliwości.Ot co.

Różni mądrzy ludzie wymyślają różne konfiguracje znanych rozwiązań , i czasem są to rodzynki .Jednak wg mnie nie ma to większego sensu.Paliwo ma w sobie tyle energii ile ma i koniec .Zbytnia komplikacja podraża koszt produkcji i serwisu.Nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebrnięcie przez ta dokumentacja i wykresy na tej stronce zajmie sporo czasu.Moje zdanie na temat silników spalinowych tłokowych jest takie że się kończą ich możliwości.Ot co.

Różni mądrzy ludzie wymyślają różne konfiguracje znanych rozwiązań , i czasem są to rodzynki .Jednak wg mnie nie ma to większego sensu.Paliwo ma w sobie tyle energii ile ma i koniec .Zbytnia komplikacja podraża koszt produkcji i serwisu.Nic więcej.

co do silników spalinowych masz rację, powoli zbliża się ich kres, ale chyba jeszcze trochę czasu upłynie... Co do kosztów produkcji a przede wszystkim serwisu, ten silnik z linku wydaje się bardzo interesujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo energii jak chcesz mieć dużo radochy z jazdy .Generalnie sprężone powietrze jest bardziej ekonomiczne niż paliwa kopalne.Chodzi mi o sam silnik . Problem leży podobnie jak przy wodorze w braku stacji tankowania .

Temat rzeka.

 

A mi sie nasunelo takie cos apropo tego powietrza. Mozna by nabic raz zbiornik do ruszenia z miejsca a potem przy kolach zamontowac sprezarki ktore napelnialy by zbiornik na bierzaco i mielibysmy prepetum mobile (czy jak to sie pisze). Raz ruszoby pojazd moglby jechac i jechac :P

To taka fantazja ale jakby co to zastrzegam patent :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi sie nasunelo takie cos apropo tego powietrza. Mozna by nabic raz zbiornik do ruszenia z miejsca a potem przy kolach zamontowac sprezarki ktore napelnialy by zbiornik na bierzaco i mielibysmy prepetum mobile (czy jak to sie pisze). Raz ruszoby pojazd moglby jechac i jechac :P

To taka fantazja ale jakby co to zastrzegam patent :icon_biggrin:

nie da rady tak łatwo :clap: zgodnie z twoim założeniem pojazd jadąc produkowałby więcej energii niż potrzebował do owej jazdy :flesje: a tak się nie da niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...