Skocz do zawartości

silnik sześciosuwowy


Rekomendowane odpowiedzi

akurat rozrzad jest tu najmniej instotnym czynnikiem dtcydujacym o sprawnosci silnika. Jezeli jest jako taki to typowy rozrzad pochlania okolo 5% mocy silnika, skupilbym sie tu nad tym dlaczego nie odzyskuje sie okolo 60% z energi spalin oraz chlodnicy silnika??

 

Firma L&K na początku 20 wieku produkowała motocykl w którym rura wydechowa przechodziła przez zbiornik z benzyną apteczną (innych nie było) i oddając energię cieplną podgrzewała benzynę. Typowy przykład wykorzystania tej energii.

problem polegał na braku kontroli nad tym zjawiskiem i niektórzy motocykliści mieli potem opalone jajka.

Mimo Twoich twierdzeń rozrząd jest bardzo istotny dla sprawności silnika 4T.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma L&K na początku 20 wieku produkowała motocykl w którym rura wydechowa przechodziła przez zbiornik z benzyną apteczną (innych nie było) i oddając energię cieplną podgrzewała benzynę. Typowy przykład wykorzystania tej energii.

problem polegał na braku kontroli nad tym zjawiskiem i niektórzy motocykliści mieli potem opalone jajka.

Mimo Twoich twierdzeń rozrząd jest bardzo istotny dla sprawności silnika 4T.

nie no masz calkowicie racje ze rozrzad ma znaczenie(glupio to zabrzmialo) i dlatego upieram sie przy budowie rozrzadu firmy RCV, ale nie watpieliwe rozrzad elektromagntyczny do przyszlosc. Naprawde nie wiem dlaczego firmy motocyklowe bagatelizuja straty tak duzej mocy poprzez nie istalowanie urzadzen odbierajcych energie ze spalin czy chlodnicy. Nie wiem jaka jest awaryjnosc turbosprezarek w silnikach ZI bo z tego co sie orientuje to silnik diesla nazywany czesto "silnikiem o zimnych spalinach" temp . spaalin za zaworem wydechowym jest w granicach 500-650 stopni a w silniku benzynowym jest to okolo 850-950 stopni i dlatego moze dochodzic to przegrzewania lopatek teurbiny. Z tego punktu widzenia tego typu urzdzenia nie sa powszechnie stosowane w motocyklach. A co do ukladu chlodzenia to myslalem nad tym im przez obieg cieczy w ukladzie chlodzniea mozna byloby zamontowac male turbiny poruszajace sie przez zjawisko zmiany gestosci cieszy. Owe "turbiny" mogly by wytwarzac prad wspomagajac w ten sposob prace alternatora ktory stawia znaczacy opor.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak Piotr pisze rozrząd jest ważny, ale czy rozrząd sterowany tłokami ma jakąkolwiek zaletę nad klasycznym? Zmniejsza ilość elementów, ale za to te, które wykorzystuje są większe, przez to ciężdze, co powoduje wzrost mas wirujących, a więc większe wibracje i potencjlemnie wieksze zuzycie elementów/ konieczność zastosowania dodatkowych elementów równoważących. Klasyczny rozrząd jednak jest w tej chwili chyba najskuteczniejszy szczególenie jak sie go połączy ze zmiennymi fazami otw./zam. i zmienna długością kanałów dolotowych. Co do ilości zasysanego powietrza to już bardzo dawno rowiązano problem przez zastosowanie doładwania. Wg mnie ten silnik to nastepna wizja skazana na zapomienie.

Powracając do tematu przyszłości motoryzacji zastanawiam się dlaczego nie rozwija się technologia wykorzystująca turbiny gazowe sprzężone z generatorami prądu z silnikiem elektrycznym w każdym kole. Kiedyś widziałem w TV program o jakims prototypie i uważam, że najbardziej optymalne rozwiązanie biorąc pod uwagę, że taka turbina może być napędzana metanem, który potrafimy produkować, spalanie tego gazu nie powoduje wielu zanieczyszczeń, a zastosowanie silników elektrycznych pozwoli na efektywne wykorzystanie energii dodatkowo część energii można odzyskać przy wykorzystaniu inercji pojazu i magazynować w akumulatorach (awarynych na wypadek "wyschnięcia" zbiornika) - oczywiście gang silnika z tylko pokładowego odtwarzacza MP3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę nie wiem dlaczego firmy motocyklowe bagatelizuja straty tak duzej mocy poprzez nie istalowanie urzadzen odbierajcych energie ze spalin czy chlodnicy.

Może nie ma po prostu sposobu na przekierowanie takowej energii na coś pożytecznego być może w tym miejscu można by się pokusić o hybrydy i energię cieplną wykorzystać jako akcelerator do reakcji chemicznych potrzebnych do działania jakowgo ogniwa

Taka wizja futurystyczna nieco...

A nas wiedzie siedem demonów, co nami się karmią: Na przedzie pycha podąża z tańczącą latarnią, Chciwość wczepiła się w siodło i grzebie po sakwach, Broi pod zbroją lubieżność, pokusa niełatwa. Bandzioch domaga się płynów i straw do przesytu, Wabi rozkoszne lenistwo do łóż z aksamitu, Gniew zrywa ze snu i groźbą na oślep wywija, A zazdrość nie wie, co sen i po cichu zabija...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co rozrzadu 6t to dokladnie wieksze masy, dodatkowe wibracje i mase nie wywarzone, wieksze koszta produkcji, wikesze starrty energretyczne zwizane z tarciem, wieksza ilosc oleju czyli wydajniejsza pompa o wikeszym oporze wlasnym itd. Przekonstuowanie niektrych elementow powoduje chwilowa poprawe jednak patrzac na calosc jest to zmniejszona sprawnosc. No nie wiem cos trzeba zrobic z ta chlodnica bo to jest niedpouszczalne. Jako ze czlowiek wymyslil turbosprzezaki chwala mu zato . Ale jeszcze nikt nie oporacowal tak prostego urzadzenia odbierajcego enrgie z chlodnicy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeszcze nikt nie oporacowal tak prostego urzadzenia odbierajcego enrgie z chlodnicy??

I przekazującą ją na ..... ?

A nas wiedzie siedem demonów, co nami się karmią: Na przedzie pycha podąża z tańczącą latarnią, Chciwość wczepiła się w siodło i grzebie po sakwach, Broi pod zbroją lubieżność, pokusa niełatwa. Bandzioch domaga się płynów i straw do przesytu, Wabi rozkoszne lenistwo do łóż z aksamitu, Gniew zrywa ze snu i groźbą na oślep wywija, A zazdrość nie wie, co sen i po cichu zabija...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I przekazującą ją na ..... ?

przekazujaca ja na wytwarzanie pradu potrzbengo do typego zapotrzebowania jak zaplon, naped silniczkow rozrzadu elektromagnetycznego, lampy, licznik itd. mozan by do tego podpiac naped pompy oleju., instalacje wtryskiwaczy. Jezlei pochlanianie energii byloby znaczace to ciekawe rozwizanie. Natomiast turosprzezarka z intercoolerem odbierala by energie ze spalin. W ten sposob mozna dojsc do ziwekszenia sprawnosci.

Problemy pojawiaja sie podczas pracy na "zimnym silniku " podczzas rozruchu, ale mozna to zalatwic akumulatorem o duzej pojemnosci.

Pracuje nad tym, dlatego studiuje to co studiueje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekazujaca ja na wytwarzanie pradu potrzbengo do typego zapotrzebowania jak zaplon, naped silniczkow rozrzadu elektromagnetycznego, lampy, licznik itd. mozan by do tego podpiac naped pompy oleju., instalacje wtryskiwaczy. Jezlei pochlanianie energii byloby znaczace to ciekawe rozwizanie. Natomiast turosprzezarka z intercoolerem odbierala by energie ze spalin. W ten sposob mozna dojsc do ziwekszenia sprawnosci. Problemy pojawiaja sie podczas pracy na "zimnym silniku " podczzas rozruchu, ale mozna to zalatwic akumulatorem o duzej pojemnosci.Pracuje nad tym, dlatego studiuje to co studiueje.

To może mieć sens pytanie tylko jak dużo energii dało by się odzyskać i jak zmiany temperatur płynów na przykład wpływały by na działanie takiego układu chociaż zmiany temperatur to raczej sprawa drugiego rzędu

A nas wiedzie siedem demonów, co nami się karmią: Na przedzie pycha podąża z tańczącą latarnią, Chciwość wczepiła się w siodło i grzebie po sakwach, Broi pod zbroją lubieżność, pokusa niełatwa. Bandzioch domaga się płynów i straw do przesytu, Wabi rozkoszne lenistwo do łóż z aksamitu, Gniew zrywa ze snu i groźbą na oślep wywija, A zazdrość nie wie, co sen i po cichu zabija...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]Problemy pojawiaja sie podczas pracy na "zimnym silniku " podczzas rozruchu, ale mozna to zalatwic akumulatorem o duzej pojemnosci.

Pracuje nad tym, dlatego studiuje to co studiueje.

I taki akumulator o dużej pojemności trzeba naładować...

Myśle, że biorąc pod uwagę ilość różnych ciekawych patentów i wynalazków, które często były "radosna twórczością" ich wynalazców to co mamy teraz jest najbardziej optymalnym rozwiązaniem, które dodatkowo jest mocno "wspierane" przez wspomniane lobby paliwowe i uzależnione od warunków ekonomicznych w tym producentów (koszty zmiany technologii produkcji). W przyszłości będziemy skazani na elektryczność - kwestia jej pozyskania, czy to ogniwa wodorowe, energia słoneczna czy wkorzystanie bigazów (najłatwiejsze do zaadoptowania w dzisiejszych warunkach). Zasoby naturalne Ziemi nie są niewyczerpalne - jedyna dziś pewna rzecz.

Ja chyba będę miał na tyle szczęścia, że zawsze będzie mi towarzyszyło charakterystyczne wycie japońskiej rzędowej "4", albo jeszcze bardziej charakterystyczne "potato, potato, potato" dużej Vki i zapach benzyny :) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szymon spotkałem się już z urządzeniem przetwarzającym energię cieplną bezpośrednio w energię elektryczną tylko takie rozwiązanie podniesie cenę i tak drogiego motocykla i jego wagę. Potencjalni klienci nie zgodzą się na takie rozwiązania. Pojazdy hybrydowe sprzedają się w USA a w Polsce ? do początku ubiegłego roku Honda sprzedała jeden egzemplarz i podobno wcale mało nie pali. (tak słyszałem).

Turbosprężarki już były w motocyklach i się niestety nie przyjęły ze względu na pogorszenie charakterystyki silnika w dolnym zakresie obrotów.

Rozpędzona machina produkująca motocykle nie może wyhamować i rewolucyjne rozwiązania są niemile widziane. Honda była przygotowana na seryjną produkcję RCV211 z 5 cylindrami a silnik motocykla z homologacją miał 220kM i ni ma motocykla bo lobby w Japonii nie lubi aby któryś się wychylił.

Włosi zaczynają partyzantkę z dużymi motocyklami zadając się z Chinami ale to się może bardzo źle skończyć dla europy bo mimo pozorów to jest mocarstwo środka i całej armii szybko uczących się ludzi rządzonych przez reżim komunistyczny.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie masz racje/jestem jeszcze mlody ale nie zgadzam sie na takie oszustwa, dlatego zachecam innych motocyklisow do nauki w tym kierunku(sam to zaczalem). My sami skonstulujemy swoj silnk bo Polak -potrafii i bedizemy mieli gdzies japonie. /z tego co sie orientuje to hybrydy maja sie niezle i prius w polsce sprzedaje sie coraz lepiej, ale moze pozostanmy przy motockylach, gadajmy dalej:P

 

a co do masy, to nie byl bym tego taki pewien. Bo jezeli zwiekszymy sprawnosc to mozemy rownie dobrze zastosowac silnik R4 250cc i bedize porownanie mocny z 1000ccm. Mniejszy silnik to bnardzo duzo, a instalacja z przerobinej chlodnicy w zbirnik z kanalami przustowymi z zzainstalowynmi polimerowymi turbinkami i malymi alnternatorami mysle ze masa nie byla my wieksza tylko mniejsza. poza tym dziki mniejszemu silnikowi i zwiekszonej spranosci mozna zastosowac mniejszy zbiornik, mniejsze spalanie, mniejsza ilosc paliwa, oleju w silniku itd/nie mowie tego napewno gdyz mam jeszcze male doswiadczenie, ale moze czesc prawdy w tym jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu - nurtuje Cię bilans energetyczny silnika benzynowego ?

A co wiesz o silnikach napędzanych alkoholem bezwodnym ?

On ie ma problemów z przegrzewaniem się.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej malo wiem(ale sie dowiem:D)/ z tego co sugerujesz moge stwierdzic ze w zasilaniualkoholowym moje dywagacje na temat odbioru ciepla bylyby bardziej korzystne??

Nie bo tam ten problem nie występuje a nawet zachodzi potrzeba podgrzewania układu zasilającego w paliwo.

Leper ucieszył by się gdyby nagle rozpoczęto produkcję silników na takie paliwo.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...