Szymon_R6 Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 musze to rozkminictaa Andzej bylby w niebo wziety~~ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goorny Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 pomieszałeś kilka wątków w jeden. Przy okazji tego tematu wywiązało się conajmniej kilka dyskusji. Silnik szesiciosuwowy palący gume na drugim biegu na wolnych obrotach, moją i babby(ego?) dyskusję o perpetum mobile, no i ostatni wątek o wtrysku wody :DCO do rdzy to rzeczywiście powłoki ceramiczne może są jakimś wyjściem? Kilka jeśli nie kilkanaście , ale jak widzę nie jestem jedyny :) .Jak wcześniej pisałem -temat rzeka . Do tego w moim kierunku .Kilka ładnych latek studiuję różne typy napędów , od parowych po elektromagnetyczne , przez ciekawostkę : silnik( a właściwie cały napęd) pozwalający osiągnąć każdą zadaną prędkość w jakimkolwiek krótkim czasie :rolleyes: .Jezeli wedlug ciebie sprawa wtrysku wody o temperaturze 400 C ;) do silnika trakcyjnego nie jest problemem to gratuluje fantazji ;) Biorac pod uwage silnik parowy a silnik spalinowy to sa to zupelnie dwie odmienne sprawy. W silniku parowym aby zwiekszyc wydajnosc lub moc takiej jednostki stosowalo sie podgrzew regeneracyjny pary pomiedzy jednym stopniem a drugim, poprostu wyzsze paramatry energetyczne pary powodowaly wieksza do uzyskania moc z obiegu takiego silnika. W silnikach spalinowych uzyskanie takich temperatur celem ich wtrysnienia do silnika to poprostu kosmos, po drugie co to musialaby byc za instalacja, o ile podrozalaby koszta jednostki, jak z waga i niezawodnoscia takiego systemu, ale podywagowac sobie zawsze mozna.... :crossy: Nie zrozumiałeś .W silnikach parowych zastosowano taki patent ze względu na niemożność dokładnego napełniania PARĄ cylindrów powyżej pewnych obrotów.Po prostu para miała za dużą objętość.Dlatego wtryskuje się wodę pod wysokim ciśnieniem .W cylindrze ciśnienie spada i woda zamienia się w parę. Zaś w tym silniku o ile dobrze zrozumiałem temperatura wody ma niewielkie znaczenie.Po prostu jest to poszukiwany przez was sposób na odzyskanie energii traconej termicznie. Gnida poszukaj w necie o silnikach magnetycznych - jedna z konstrukcji ma 130% sprawności.Nieprawda.Jestem na bieżąco w tym temacie i powtarzam .Nikt jeszcze nie przedstawił publicznie silnika który DZIAŁA i ma nadsprawność.Mam dwa filmy które dają nadzieję że są autentyczne ale muszę je jeszcze przeanalizować . Gdyby nie jeden dokument na który natrafiłem w ogóle bym nie uwierzył w taką konstrukcję.Ostatnio firma z Anglii ogłosiła że poszukuje najbardziej sceptycznych fizyków i innej maści naukowców , by ci przyjechali i wytłumaczyli jak działa silnik który ta firma skonstruowała. Teoretycznie nie ma prawa działać. i to chyba nawet pierwsza zasada dynamiki o tym mówi :)I to jest ta zasada która utwierdza mnie w przekonaniu że ten silnik (magnetyczny) może działać.Każda siła wywołuje anty itd.itd..prąd wywołuje pole elektromagnetyczne. i na odwrót . pomyślcie każdy proces fizyczny jest odwracalny.oprócz .....tarcia( i degrengolady mojego mózgu ale to inne forum :D )Z tego co wywnioskowały mądre głowy (POLAK pierwszy :P ) , silnik z przyspieszanym polem magnetycznym zamienia temperaturę na odwrotność tarcia.No dość tych bzdur , bo linie papilarne już mi się odklejają.Trza iść spać po nocce . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Tylko dodam że Polak tez potrafi. Ciekawe czy skopiował czy sam na to wpadł? http://www.ndw.v.pl/art.php?nr=234 Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Nie zrozumiałeś .W silnikach parowych zastosowano taki patent ze względu na niemożność dokładnego napełniania PARĄ cylindrów powyżej pewnych obrotów.Po prostu para miała za dużą objętość.Dlatego wtryskuje się wodę pod wysokim ciśnieniem .W cylindrze ciśnienie spada i woda zamienia się w parę. Zaś w tym silniku o ile dobrze zrozumiałem temperatura wody ma niewielkie znaczenie.Po prostu jest to poszukiwany przez was sposób na odzyskanie energii traconej termicznie. Zasada pracy silnika parowego polega na wychwytywaniu energii z rozprezania pary wewnatrz cylindra, dlatego w takim silniku kazdy kolejny ma tlok ma wieksza srednice aby w pewnym stopniu rekompensowac wlasnie straty napelnienia cylindrow wynikajace z obnizajacej sie temperatury pary i zwiekszajacej sie tym samym jej objetosci. Wtrysk wody jest niczym innym jak wlasnie proba zwiekszenia mocy silnika (cos jak wieksze cisnienie doladowania w silnikach spalinowych) ;) Jesli chodzi o analizowany silnik to woda ma tu zdanie jak w wiekszosci przypadkow chlodnicze, dodatkowo stabilizujace zaplon i przebieg spalania... :) Tylko dodam że Polak tez potrafi. Ciekawe czy skopiował czy sam na to wpadł? http://www.ndw.v.pl/art.php?nr=234 Toz to praktycznie identyczny silnik, o ktorym juz przez 6 stron dyskutujemy, tyle ze w krajowym wydaniu... :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Toz to praktycznie identyczny silnik, o ktorym juz przez 6 stron dyskutujemy, tyle ze w krajowym wydaniu... :) Toz to mnie własnie zastanawia - plagiat, czy jest to takie proste i dobre rozwiązanie że ludzie niezależnie na nie wpadli. A jak było z telefonem? Bell miał wygodniejsze kamasze i szybciej dotarł do urzędu patentowego.... Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareczek804 Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 I jest jeden silnik knight, który był zastosowany w latach 20-tych w limuzynach, powstał on żeby był jak najbardziej cichy oto link:http://www.motofakty.pl/artykul/nowy_silnik.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosue Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Nie wiem czy dobrze mysle, ale czy nie uwazacie ze animacja pracy silnika z linka http://nowy4suw.republika.pl/ nie skonczylaby sie wygieciem korbowodu lewego tloka rozrzadu podczas gdy tlok glowny wykonywalby poczatek cyklu pracy w tym silniku ? Chyba ktos zle animacje zrobil ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Mały silnik 4T od kosiarki moge mieć od zaraz, głowice do prób i testów mozna wykonac kawałka aluminiu, pomijajac obciazenie cieplne. Do testó nie interesował by mnie pojemnosc silnika itp. Wiec nie jest to takie cholernie trudne. Napewno wykonanie w miare sprawnego i bezawaryjnego silnika poruszajacego jakis ambitniejszy pojazd było by trudne. tak dla ciekawskich bo było o wtrysku wod: Stosuje go seryjne np. firma ferrari(kiedyś miałem tapete gdzie było widac wtryski wodne), sa też stosowane w samochodach WRC do chłodzenia mocno doładowanych silników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Nie wiem czy dobrze mysle, ale czy nie uwazacie ze animacja pracy silnika z linka http://nowy4suw.republika.pl/ nie skonczylaby sie wygieciem korbowodu lewego tloka rozrzadu podczas gdy tlok glowny wykonywalby poczatek cyklu pracy w tym silniku ? Chyba ktos zle animacje zrobil ;-)coz to za konstrukcja?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Witam CZytajac posty napisane od momentu mojej ostatniej obecności (musze przyznać sporo toto wyszło) doszedłem do kilku wniosków:Abu: CH4+2O2 --> CO2 + 2H2O (spalanie całkowite) Jak widzisz proces spalania jest bardzo podobny do benzyny i także powstaje CO2 :banghead: Szymon_R6:Co studiujesz? Pytanie na co idzie reszta energii z paliwa? Odpowiedź w wiekszości na to samo co z żarówki czyli promieniowanie w różnym zakresie fali w tym fale podczerwone (popularne ciepło), poza tym opory tarcia, we wszelakich miejcsach silnika. Dodając do wypowiedzi Piotra doładowanie było popularne przed wojną był nawet AJS V4 Doładowany :flesje: Jescze co do wypowiedzi tego że Polak potrafi: owszem Polak potrafi tylko nie zawsze ma kase:(No to chwilowo tyle :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Nie wiem czy dobrze mysle, ale czy nie uwazacie ze animacja pracy silnika z linka http://nowy4suw.republika.pl/ nie skonczylaby sie wygieciem korbowodu lewego tloka rozrzadu podczas gdy tlok glowny wykonywalby poczatek cyklu pracy w tym silniku ? Chyba ktos zle animacje zrobil ;-) Wszystko zalezy od tego jak bylby policzony i wykonany. ogolnie to wciaz jest ta sama koncepcja silnika 4+2, tego calego niby 6-suwa. Ogolnie silnik ten ma kilka wad z tego co dalo sie zauwazyc. Po pierwsze sam dodatkowy wal korbowy wazyl 80kg :flesje: do tego masy korobowodow i tlokow z pierscieniami gdzie w sporcie kazdy kilogram sie liczy, gdzie patrzac na mase zaworow i tych dwoch tlokow, to bez liczenia da sie zauwazyc ze masy zaworow beda kilkudziesieciokrotnie mniejsze :evil: Kolejna sprawa to fakt niewyrownowazenia i nierownowaznych sil dzialajacych na ten dodatakowy wal poprzez nierowne srednice tlokow rozrzadu. Poza tym juz to co interesuje zwyklego uzytkownika pojazdow spalanie, z gaznikami od 2 litrowego BMW byl wstanie go dopiero napoic :eek: Ogolnie ciekawostka ale jesli chodzi o seryjna produkcje to nie widze dla niej przyszlosci... :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nameless Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Szymon spotkałem się już z urządzeniem przetwarzającym energię cieplną bezpośrednio w energię elektryczną tylko takie rozwiązanie podniesie cenę i tak drogiego motocykla i jego wagę. http://www.conrad.pl/glowna.php?art=190805&back=serch ? :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 A taki wiatraczek mozna sobie postawic na kokpicie i cieszysc sie darmowym wiatrem w pedzacym samochodzie... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goorny Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Zasada pracy silnika parowego polega na wychwytywaniu energii z rozprezania pary wewnatrz cylindra, dlatego w takim silniku kazdy kolejny ma tlok ma wieksza srednice aby w pewnym stopniu rekompensowac wlasnie straty napelnienia cylindrow wynikajace z obnizajacej sie temperatury pary i zwiekszajacej sie tym samym jej objetosci. Wtrysk wody jest niczym innym jak wlasnie proba zwiekszenia mocy silnika (cos jak wieksze cisnienie doladowania w silnikach spalinowych) :bigrazz: Jesli chodzi o analizowany silnik to woda ma tu zdanie jak w wiekszosci przypadkow chlodnicze, dodatkowo stabilizujace zaplon i przebieg spalania... :crossy:Toz to praktycznie identyczny silnik, o ktorym juz przez 6 stron dyskutujemy, tyle ze w krajowym wydaniu... :icon_razz:Jesteś w błędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 Witam CZytajac posty napisane od momentu mojej ostatniej obecności (musze przyznać sporo toto wyszło) doszedłem do kilku wniosków:Abu: CH4+2O2 --> CO2 + 2H2O (spalanie całkowite) Jak widzisz proces spalania jest bardzo podobny do benzyny i także powstaje CO2 :flesje: Szymon_R6:Co studiujesz? Pytanie na co idzie reszta energii z paliwa? Odpowiedź w wiekszości na to samo co z żarówki czyli promieniowanie w różnym zakresie fali w tym fale podczerwone (popularne ciepło), poza tym opory tarcia, we wszelakich miejcsach silnika. Dodając do wypowiedzi Piotra doładowanie było popularne przed wojną był nawet AJS V4 Doładowany :lalag: Jescze co do wypowiedzi tego że Polak potrafi: owszem Polak potrafi tylko nie zawsze ma kase:(No to chwilowo tyle ;)Studiuje Budowe Samochodow i Maszyn Roboczych na wydziale Mechaniznym Politechniki Warszawskiej.Bardzo ciekawy wydzial i bardzo rozwojowy. Nie chce sie rozpisywac o tym w tym temacie, bo mnie zniszcza~~/jak chcesz jakies info to chetnie odp. na prywatnym. Jednk nie takie drogie te urzedzenia przetwarzajce energie z ciczy, w dodatku w mniejszcze o wiele skali i bardziej zaawansowanej budowie wirnika mozna byloby z tego cos wycisnac:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.