goorny Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 (edytowane) Wodór to nie jest droga . Na krótką metę przypuszczam że będą robione pojazdy na sprężone powietrze , ale przyszłość należy do prądu. ps. A szejkowie z całym szacunkiem dla nich , nie są w stanie zablokować wszystkich i wszystkiego . Zresztą paliwo to tylko nieduży procent wykorzystania ropy. Edytowane 6 Stycznia 2008 przez goorny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Czolem! W kwestii silnika Wankla... Ogladalem jeden z odcinkow Top Gear, w ktorym porownywali Audi TT, Alfe romeo Brera i jakas Mazde wlasnie z silnikiem Wankla. Czyli trudno powiedziec, aby w tak prestizowym programie uzywali samochodu o zarznietym silniku, a twierdzili, ze te silniki biora sporo oleju. Wodor jest wybuchowy w stezeniu od 4 do 75% :icon_eek:. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiND Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 polecam poszukac na youtube o silnikach na sprężone powietrze. We francji juz jezdza ale w sladowej ilosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Czolem! A o silnikach na wodor macie dosyc interesujaca dyskusje pod tym linkiem:http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic182973.html Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit373 Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Ostatnia sprawa to utrzymanie norm emisji spalin. Jeżeli jest nadal produkowany na rynek USA to świadczy tylko dobrze o fabryce i nie ma mowy przekraczaniu tych norm. właściwie należałoby napisać: jeżeli jest dopuszczony do ruchu w Californi bo z tego co wiem to ten stan ma najostrzejsze normy spalin w USA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 No kolego mnie zaskoczył z tym pomysłem sprężonego poweitrza, nalezałoby tez przekalkulować, czy dużo energii jest potrzebe aby sprężyć powietrze do takiego stopnia o jakim mówił gość z filmiku.Co do kalifornii- w konću Arnold się zna:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barthezzz1 Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Przeparaszam w takim razie za nazwę jednosuwowy: pomyslałem, że skoro wszystko dzieje się w tej samej chwili to analogicznie do silników 2t i 4t bedzie się on nazywal 1t w silniku wankla nie dzieję się wszystko w tej samej chwili,nastepuje to kolejno.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goorny Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Dużo energii jak chcesz mieć dużo radochy z jazdy :icon_biggrin: .Generalnie sprężone powietrze jest bardziej ekonomiczne niż paliwa kopalne.Chodzi mi o sam silnik . Problem leży podobnie jak przy wodorze w braku stacji tankowania .Temat rzeka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 w silniku wankla nie dzieję się wszystko w tej samej chwili,nastepuje to kolejno.. tam w ogole nie ma suwow - tlok wiruje stad nazwa n-suwowy jest nieadekwatna Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 6 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 fajnie pięknie, temat się rozwija, tylko piszemy o wanklach, wodorze, sprężonym powietrzu... a nie silniku o którym pisałem :icon_biggrin: Powiedzcie co sądzicie o tym konkretnym silniku? Może ktoś z większym doświadczeniem (nie żebym pokazywał palcem:) ) wypowie się na ten temat?pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 (edytowane) Już to kiedyś zamieściłem na 4um ale nie było odzewu.Na tej stronce masz filmiki odnośnie tego silnika.Słyszałem że palenie kapcia motocyklem z takim silnikiem przy prędkości obrotowej ok 500 obr/min nie stanowi problemu :icon_biggrin: Edytowane 6 Stycznia 2008 przez michal.051 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goorny Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Przebrnięcie przez ta dokumentacja i wykresy na tej stronce zajmie sporo czasu.Moje zdanie na temat silników spalinowych tłokowych jest takie że się kończą ich możliwości.Ot co.Różni mądrzy ludzie wymyślają różne konfiguracje znanych rozwiązań , i czasem są to rodzynki .Jednak wg mnie nie ma to większego sensu.Paliwo ma w sobie tyle energii ile ma i koniec .Zbytnia komplikacja podraża koszt produkcji i serwisu.Nic więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 6 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Przebrnięcie przez ta dokumentacja i wykresy na tej stronce zajmie sporo czasu.Moje zdanie na temat silników spalinowych tłokowych jest takie że się kończą ich możliwości.Ot co.Różni mądrzy ludzie wymyślają różne konfiguracje znanych rozwiązań , i czasem są to rodzynki .Jednak wg mnie nie ma to większego sensu.Paliwo ma w sobie tyle energii ile ma i koniec .Zbytnia komplikacja podraża koszt produkcji i serwisu.Nic więcej.co do silników spalinowych masz rację, powoli zbliża się ich kres, ale chyba jeszcze trochę czasu upłynie... Co do kosztów produkcji a przede wszystkim serwisu, ten silnik z linku wydaje się bardzo interesujący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babyy Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Dużo energii jak chcesz mieć dużo radochy z jazdy .Generalnie sprężone powietrze jest bardziej ekonomiczne niż paliwa kopalne.Chodzi mi o sam silnik . Problem leży podobnie jak przy wodorze w braku stacji tankowania .Temat rzeka. A mi sie nasunelo takie cos apropo tego powietrza. Mozna by nabic raz zbiornik do ruszenia z miejsca a potem przy kolach zamontowac sprezarki ktore napelnialy by zbiornik na bierzaco i mielibysmy prepetum mobile (czy jak to sie pisze). Raz ruszoby pojazd moglby jechac i jechac :P To taka fantazja ale jakby co to zastrzegam patent :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 6 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 A mi sie nasunelo takie cos apropo tego powietrza. Mozna by nabic raz zbiornik do ruszenia z miejsca a potem przy kolach zamontowac sprezarki ktore napelnialy by zbiornik na bierzaco i mielibysmy prepetum mobile (czy jak to sie pisze). Raz ruszoby pojazd moglby jechac i jechac :P To taka fantazja ale jakby co to zastrzegam patent :icon_biggrin:nie da rady tak łatwo :clap: zgodnie z twoim założeniem pojazd jadąc produkowałby więcej energii niż potrzebował do owej jazdy :flesje: a tak się nie da niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.