Skocz do zawartości

Problem z ustawieniem motoru na gaźnikach K68


Zyjo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

świeżo założyłem sobie gaźniki K68, za cholerę nie mogę ustawić sobie poprawnej pracy silnika.

Jak już odpalę i reguluje gaźniki, raz jeden potem drugi, dojdę już do minimalnych możliwych obrotów dla każdego cylindra to albo gdy zgaszę silnik to jest problem z odpaleniem lub przy szybkim pociągnięciu za manetkę silnik zaczyna gasnąć.Myślałem że za mało paliwa dostają ale po odkręceniu świec jest na nich dość gruby czarny nalot z rury wydechowej nie widać nadmiaru spalin.

Gdy powykręcam trochę śruby regulacyjne to może lepiej zapala i wchodzi na obroty ale nie ma wolnych obrotów.czasami jeden cylinder źle pracuje przerywa i grzeje się.

Czy może ma ktoś schemat budowy, instrukcje regulacji do gaźników K68?

 

Dodam że nie założyłem jeszcze gum i rurek od filtra powietrza, jak próbuje odpalić po wyregulowaniu minimalnych obrotów dla cylindrów i widzę że świece suche jak pieprz to w trakcie kopania zatykam gażnik ręką, po chwili ręka mokra od paliwa i motor bierze przy następnym kopie(może lepiej założyc do regulacji połączenie z filtrem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zakładaj jeszcze rur do filtra bo nie skończyłeś regulacji.

Pisałem już kiedyś na 4um o takich regulacjach. Potrzebny Ci będzie stary lekarski stetoskop bez tej metalowej końcówki. Rurkę gumową gdzie była ta końcówka przykładasz na przemian do krawędzi gardzieli i usłyszysz dosyć charakterystyczny dźwięk który powinien być taki sam na lewym i prawym gaźniku.

Jeżeli na sucho miałeś oba gaźniki ustawione jednakowo tzn. skład np. na dwa obroty a przepustnice na taką samą wysokość to najpierw próbujesz podnieść przepustnicę tą która emituje niższy dźwięk a pod koniec delikatnie robisz korektę na składzie. Po kilku próbach dojdziesz do wprawy.

Zakładam że zapłon jest ustawiony prawidłowo.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za tak szybkie odpowiedzi, jestem w szoku.

Na tej stronce "Redmotorz"byłem już nie raz i czytałem chyba wszystkie artykuły, o gaźnikach też, poszukuje jeszcze schematu gaźnika k68 wraz z opisem.

Do tej pory miałem w zaprzęgu założone gaźniki (k301- te z pochyłymi komorami pływakowymi) musiałem iglice podnieść na maksa bo inaczej sie motor grzał.

Ciekawe czy po założeniu przewodów do filtra objawy miną, do tej pory nie zakładałem bo regulowałem równomierność podnoszeni przepustnic.

 

 

 

Tego sposobu z stetoskopem to nie znałem jeszcze, możliwe że zdobędę taki stary i spróbuje.

Co do zapłonu to na starych gaźnikach motor trzymał wolne obroty dość niskie no i nie przerywał na jeden cylinder a teraz czasami to zaobserwowałem.Na obroty wchodził bez problemu(ma ręczne przyspieszenie zapłonu, nie zmieniałem- możliwe że jeszcze nie bo nic nie wiadomo)

 

No a regulacje wysokości pojedynczej przepustnicy ("to najpierw próbujesz odnieść przepustnicę tą która emituje niższy dźwięk") to chyba tylko linkami, sam już nie wiem?

Chyba że chodzi ci o podnoszenie przepustnicy tylko w trakcie nasłuchu, chwilowe w celu badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za tak szybkie odpowiedzi, jestem w szoku.

Na tej stronce "Redmotorz"byłem już nie raz i czytałem chyba wszystkie artykuły, o gaźnikach też, poszukuje jeszcze schematu gaźnika k68 wraz z opisem.

 

Tu masz schemat gaźników: http://oppozit.ru/article802.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za schemat, dobrze że troszku paniemajet po rusku bo inaczej byłoby cięzko.

Jak się ma wschodnie moto (ukraina lub rosja) to "nada panimać niemnożka w choroszom, nieanglijskom jazykie, bo bez etowo niczorta nie pojmiosz". ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak po otwarciu przepustynicy ma chwile zawiechy to znaczy że go zalewa paliwa, trza obniżyć poziom paliwa, albo iglicą albo blaszką przy pływakach.

 

ja osobiście regulowałem troszke inaczej, powietrze wykręcałem o 2 obroty max, zresztą oceniałęm ilość wykręceń dzięki kolorowi świecy.

Odpalasz motocykl, rozgrzewasz, zdejmujesz kabel ze świeci, na jednym cylindrze najpierw go regulujesz, starasz sie uzyskać niskie obroty, beż rzuciania motocyklem, potem na odwrot, na koniec jak palisz na 2 cylindry to drobna korekta.

 

Mój Ś.P wujek regulował gaźniki podczas jazdy, mówi że wtedy to cykało jak zegareczek, niby jak masz kosz podpięty to da się nie patrzeć ale co jak wjedziesz do rowu;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli maja ta srube, to ustawienie wolnych obrotow zaczynam po ustawieniu zaworow i zaplonu od calkowitego zwolnienia regulacji na linkach i calkowitego opuszczenia przepustnic na srubach regulacyjnych.

Zakladam ze poziom paliwa jest ustawiony zgodnie z serwisowka i prawidlowy, a motocykl zostal uprzednio odpalony i podgrzany do temperatury pracy. Wykrecam jedna ze swiec i masuje na glowicy.

Odpalam motocykl na drugim garku na wyzszych obrotach ( z gazem ) i jezeli gasnie na wolnych to podkrecam srube regulujaca polozenie przepustnicy do poziomu kiedy silnik zaczyna rowno pracowac, po czym probuje przyspieszyc ta prace przez zwiekszenie / zmniejszenie dawki paliwa / powietrza sruba regulacji mieszanki / powietrza. Jezeli to sie uda to obnizam polozenie przepustnicy jej sruba regulacyjna.

Jezeli nie to zostawiam tak jak jest.

Zakladam swiece na drugi cylinder i reguluje na jego gazniku wolne obroty w ten sam sposob.

Dopiero po wyregulowaniu obu gaznikow odpalam moto i zwykle musze troszke obnizyc wolne na kazdym z gaznikow, bo pracujac razem uzyskuja za wysokie wolne po tej regulacji.

2 etap to synchronizacja obu gaznikow linkami w taki sposob zeby obie przepustnice podnosily sie rownoczesnie. To z kolei robie przy zdjetych filtrach powietrza i troche to trwa zeby uzyskac idealny efekt.

Oczywiscie do tych regulacji zabieram sie wiedzac ze mam gazniki wyczyszczone na blysk w srodku ( myjka chemiczna lub ultradzwiekowa ), dysze, iglice i rozpylacze nowe lub uzywane ale zmierzone i uznane za dobre.

Z mego doswiadczenia wynika ze b.czestym bledem jest rozpoczecie regulacji przy nie calkowicie opuszczonych przepustnicach co calkowicie zaciemnia obraz i daje objawy nie zgadzajace sie z oczekiwanymi.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...