Kart Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Mam takie pytanie związane z mechaniką i eksploatacją silnika. Jak to jest z tymi silnikami-kolega na kursie na kat.A opowiadał, że wytrzymałość silnika w motocyklu sięga 50 tys km, a potem trzeba go rozkręcać, czyścic, wymieniać co nieco itd, albo zakupić nowy silnik. Powoli planuję zakup jakiegoś choppera lub cruisera, po przejrzeniu ofert tych cenowo tańszych, czyli poniżej 10tys zł, przebiegi sięgają z reguły 37tys, 40tys km, czyli sugerując się tym, co usłyszałam na kursie żywotność takiego silnika starczy mi na sezon. Jak to jest tak naprawdę? Może z chopperami i cruiserami jest inaczej :icon_evil: ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 kolega posługiwał się tzw. "wiedzą powszechnie znaną" czyli rzecz ujmując bezpośrednio - plotkami. oczywiście wszystko zależy od rodzaju silnika, czasami również modelu - ale w twoim przypadku przebiegi nawet znacznie przekraczające owe 50kkm nie będą tak naprawdę oznaczały jeszcze remontuBTW przebiegi po 30kkm w 15-letnim motocyklu (w ogłoszeniach) zazwyczaj oznaczają kręcony licznik... :/nieco inaczej jest z silnikami maszyn sportowych, szczególnie tych starszych (tu również znaczącą rolę odgrywa sposób użytkowania), oraz np singlami w enduro. ale szerzej na ten temat możesz sobie poszukać w archiwalnych postach na forumjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Zywotnosc silnika zalezy przede wszystkim od eksploatacji: uzyte oleje, ich wymiana w terminie, styl jazdy. Na ogol jest tak ze im wiekszy silnik motocykli o podobnej charakteryustyce tym wiekszy byl jego zapas mocy i tym samym mniej powinien byc wyeksploatowany. Nastepna sprawa to serwis, jezeli nie zagladano do silnika do 50 000 to rzeczywiscie moze nie byc najlepiej z zaworami itp, jesli serwisowany poprawnie bedzie sluzyl jeszcze dlugo. Zrozumiale jest ze im motocykl ma wiekszy przebieg tym ryzyko wystapienia usterek wieksze zwlaszcza gdy nie znamy jego historii. Generalnie kazdy dobrze eksploatowany 4T nie powinien miec problemu z przebiegiem 100 000 Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 W Polsce wszystkie używane motocykle mają przebieg 40 tys. :) . Trwałość jest zależna od tego czy silnik jest wysilony, czy był regularnie serwisowany, czy kowal dbał o niego itp. W każdym razie przebiegiem się nie sugeruj, bo i tak z reguły jest nieprawdziwy. Ważny jest stan silnika. Najprostszy i najszybszy test to pomiar ciśnienia sprężania. On mówi o ogólnym zużyciu silnika. Niektórzy posłuchają jak silnik chodzi na wolnych obrotach i wszystko wiedzą bez mierzenia. Generalnie można powiedzieć, że dla singla 40 tys to sporo, dla niewysilonej 4-ki prawie nic. Dla przykładu powiem, że moja Honda Pan European, rok 91, 90 tys, przebiegu ma spręż fabryczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Ja mam Bandita 600 który ma nalatane 40tys mil czyli ponad 60tys km i ma się świetnie - odpala od jednego obrotu, zbiera się ładnie i generalnie problemów nie ma - jedynie co to sprzęgło muszę zrobić, ale to droga impreza nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Najprostszy i najszybszy test to pomiar ciśnienia sprężania. Ciśnienie sprężania czy kompresja? :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Ciśnienie sprężania Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrekRR Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Cytat ze strony Scigacz.pl''Silnik w CBR 900RR to jedna z najbardziej żywotnych jednostek napędowych wśród motocykli. Na początku lat 90-tych niemiecka gazeta "Motorrad" zrobiła test długodystansowy Fireblade'a. Po przejechaniu 50 tys. km rozebrano silnik na czynniki pierwsze. Stwierdzono absolutnie zerowe zużycie elementów. Zmieniono płytki zaworowe, zestaw napędowy (łańcuch + zębatki) i po ponownym złożeniu silnika motocykl wyruszył w dalszą trasę. Ile kilometrów przejechał ten motocykl bez ingerencji w układ tłokowy i wał korbowy? 200 tysięcy kilometrów, a ciśnienie na pierwszym cylindrze spadło jedynie do 7,0 kPa'' Przebieg w mojej zbliza sie do 50tys km i nie dzieje sie nic niepokojacego. Kolega ma VFR 750 z 92r. jzu przekroczyl 100tys km przebiegu, motocykl bys sprawdzany z tej okazji w warsztacie i wszytko jest OK. Silnik 4T, w ktory bedzie poddawany reguralnie i terminowo niezbednym wymianom bedzie sluzyl dluuugo. Oczywiscie pomijam tu wszystkie watki zwiazane z niedopracowaniem silnika przez producenta czy np znacznego podnoszenia jego mocy czy ekstremalnego uzytkowania. Kiedys serwisowalem sluzbowe Alfy Romeo z przebiegami ponad 500tys km, ktorych stan silnikow byl lepszy od niejednego AR po 100tys wlasnie dlatego ze auta sluzbowe mialy wszystkie wymiany w terminach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 To to samo:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tygrys Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 przebieg na liczniku to lipa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Serwisowałem nie raz auta volvo (rzecz jasna firmowe). Roczne auto które ma nalatane 200tyś kilometrów, felgi kwadratowe od krawężników, a fotel kierowcy wytarty jakby miał 20lat. Ale stan silnika idealny. Dlaczego? wymiany oleju, świeć zapłonowych,filtrów itd robione w terminie. Z motocyklami jest podobnie. Oczywiście jeśli zwlekasz z wymianą oleju albo w ogóle go nie zmieniasz, z filtrami albo pałujesz motor jak tylko odpali to przejedzie ze 20tyś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubus2905 Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 kumpel ma cbr 600 c 91 r o przebiegu 95tys i nie sie z nią nie dzieje zalezy kto jak traktowal motor a i nie patrz na przebieg licnikowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrekRR Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Jak to jest tak naprawdę? Może z chopperami i cruiserami jest inaczej :icon_rolleyes: ?Za wieksza twaloscia silnikow w chopperach i criuserach przemawiac moze ich znikome wysilenie, Nie wiem natomiast jak to jest z ukladem polozenia cylindrow a trwaloscia silnika. Bo wiadomo ze np w motocyklach z silnikiem V2 tylny cylinder bardziej sie grzeje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Bo wiadomo ze np w motocyklach z silnikiem V2 tylny cylinder bardziej sie grzeje. Ale w tych ustawionych poprzecznie i chłodzonych powietrzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 a mi w CB licznikowo minęło juz 50 tys, a na seri oto juz z 70 pewnie.Na dobry silnik nie ma bata, jak byl prawidlowo serwisowany, nie zalowano mu na dobrym oleju itd, to 70 tys km to zaden wwyczyn.Znam goldwinga ktory ma ponad 150 tys km i nadal smiga jak strzala, a wlasciciel lubi dac w piec..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.