Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze jedna uwaga. Motocykl z lat 90tych a ten po 2000 (mowa o koncepcji konstrukcji) to dwa inne światy. Głównie pod względem zawieszenia, co w takim enduro jest znaczące. Sprzedaj tą Suzukę, bo jak kupisz drugi to i tak nie będziesz nią jeździł (znam to z autopsji) i przeznacz większy budżet na nowszy i pod każdym względem lepszy sprzęt.

Jeśli sprzedam Suzankę to przy zakupie musiał bym i chciał bym iść na całość :), bo moto musiało by starczyć do wszystkiego. Nawet do tego, że wsiądę ze swoją młodą 48 letnią laską na nie i pojedziemy sobie nad jezioro oddalone o 150 km od domu. Zupełnie poważnie pytam dało by radę KTM-mem ENDURO 690R coś takiego odstawić :)

Iść na całość to jednak kupić trochę motor na wyrost, aby go nie zabrakło za sezon czy dwa i nie trzeba było sprzedawać i kupować. Cholernie nie lubię, nie cierpię tego i czasu brak.

Iść na całość ;) to taki sprzęt, ale cena kosmos mi się wydaje, chociaż mogę się mylić

https://www.otomoto.pl/oferta/ktm-lc-690-enduro-r-ID6yGH2z.html

bo ten to już mnie ceną położył, ale tak bym widział swój motocykl do jazdy po okolicznym lekkim terenie

http://allegro.pl/ktm-690-enduro-r-kit-evo-2-salon-polska-prywatnie-i6762105874.html#thumb/4

ps

i z tą protezą stawu biodrowego to nie żartowałem wcześniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Masz przecież dobry typ... DRZ 400,

 

porównaj sobie koszt remontu xr400 a drz400e i co może się zje*ać w jednym i w drugim i zobaczymy co jest lepsze :D

 

 

Głównie pod względem zawieszenia, co w takim enduro jest znaczące.

 

no w szczególności dla amatora :D

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no w szczególności dla amatora :D

Oczywiście tak, bo wybacza więcej błędów.

 

Te KTMy są drogie, bo są pewne z udokumentowanym przebiegiem i serwisem. Coś za coś.

Dla pasażerki z pewnością wygodniejsze będzie to:

 

https://www.otomoto.pl/oferta/yamaha-xtz-xt660z-tenere-2009-5lat-pl-full-serwis-warto-ID6yAwK7.html

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wybuchy silnika XR 400 wlicza się jako element serwisowy? Na 4 znane mi XR 400 w 3 wymieniono silniki, w tym przypadek pewnego anglika sprzed zgoła 15 lat który chciał objechać nim Europę, połowę trasy zaliczył ( górką przez Skandynawię) zanim korbowód wylazł dołem....akurat to bardzo dobrze znany mi przypadek- bo sam byłem świadkiem pracowałem wtedy w hotelu i pomagałem mu załatwić logistykę...

Michoa, musisz trochę przerzucić sprzętów, lub poobracać się w kręgu mechaników motocyklowych i to bardzo blisko, żeby cokolwiek n/t spójnego powiedzieć...XR 400 to dobra maszyna, ale delikatna, miała być prawie profesjonalnym endurkiem takim zawodniczym, wyszło co innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście tak, bo wybacza więcej błędów.

 

Te KTMy są drogie, bo są pewne z udokumentowanym przebiegiem i serwisem. Coś za coś.

Dla pasażerki z pewnością wygodniejsze będzie to:

 

https://www.otomoto.pl/oferta/yamaha-xtz-xt660z-tenere-2009-5lat-pl-full-serwis-warto-ID6yAwK7.html

Tak, wiem, bo za GSR 600 od pierwszego właściciela z historią serwisowa też dałem od ...uja kasy, ale lubię zadbane motocykle co niestety w klasie sprzętu enduro nawet soft jakby w sprzeczności stoi. Musiał bym kupować od takiego samego leszcza jak ja co więcej patrzył, a mniej jeździł :D

Szukamy w każdym razie coś ;) do soft enduro.

DRZ 400 cały czas na celowniku jest

 

Panowie on tak dobrze umyty i rzeczywiście wart zainteresowania. Zerknijcie proszę w tą większą galerię zdjęć.

http://allegro.pl/ktm-lc4-640-2005-rok-high-flow-homologacja-i6747589903.html?utm_source=notification&utm_medium=PLobserved_end_soon_B&utm_campaign=oferta

starszy o rok ale jakby ładniejszy egzemplarz i mniejszy przebieg

http://allegro.pl/ktm-lc4-640-igla-i6760063125.html#thumb/8

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce się wybrać obejrzeć tego, mam raptem 130km w jedną stronę wiec warto pojechać

 

http://allegro.pl/ktm-lc4-640-igla-i6760063125.html#thumb/8

na co zwrócić uwagę przy tego typu motocyklu, normalny szosowy to potrafię kupić, ale taki enduro ........ lipa, nie wiem co tam sprawdzać, poza oględzinami ogólnymi jak każdego pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to w wersji SM. Jak nigdy nie miałeś styczności z KTM to zabierz ze sobą kogoś obcykanego. Te silniki pracują jak sieczkarnia i mocno wibrują. Jeśli chcesz tym latać w trasy po 100 km to współczuję bo to jest sprzęt do upalania a nie trzaskania dalszych tras. Usiądziesz za kierownicą, zobaczysz jaką jest pozycja na kanapie oraz jak wąska kanapa to zrozumiesz o czym piszę. A jak myślisz zabrać czasami pasażera to już w ogóle ostra jazda i życzę wam żelaznych tyłków ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz Ci napiszę masz raczej za mały limit kredytowy...serwis częsty i drogi, ponadto motocykl używany nie wiadomo jak był jeżdżony- jak tylko w palnik, to możesz spodziewać się porządnego remontu silnika, na dodatek, w KTM panuje bałagan jeśli chodzi o dostępność części oraz pasowania części, mój kumpel z Ostrołęki przerabiał to - 2 silniki teoretycznie ten sam rok, ta sama pojemność- a nic nie pasuje z jednego do drugiego- ani wał, ani cylinder ani głowica....

Sam poradził sobie w ten sposób, że kupił, używany silnik z wypadkowego silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już pozamiataliście Panowie moje napalenie :)

Hmmmmmm DRZ 400, czy Yamaha któraś będzie taniej i najtaniej w eksploatacji ?

W sumie to mam sprawdzony serwis Suzuki i tu już by było łatwiej żyć :)

tylko skąd go takiego ładnego kupić :)

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_drz400e%2006.htm

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Szukaj po forach endurowych, może ktoś będzie sprzedawał. Te motocykle nigdy nie będą ładne bo one zostały stworzone do jazdy w terenie a tam gleby są codziennością ;) Może u naszych zachodnich sąsiadów znajdziesz coś ładnego ale tam tanio nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Te silniki pracują jak sieczkarnia i mocno wibrują.

Na filmikach posłuchałem tych KTM-owych silników no normalnie jakby chciały zabić tak warczą i się szarpią. Czym to spowodowane, co tam sczzególnego wymodzili w singlu, że tak kołacze jak silnik od motopompy strażackiej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie drz400E to była życiowa wtopa i biznes

kupiłem za 11 tys prawie nie był to najtańszy z allegro , wyglądał ok , włożyłem chyba z 1k i sprzedałem rozjebanego za po pół roku za 5 :D

 

to jest fajny motocykl póki jeździ , jak się z**bie to w remoncie jest pewno nawet droższy niż exc 520 .......

ja przerobiłem w pół roku wszystkie możliwe wady tego moto jakie opisują w internecie masakra

kupiłem go po chwili przestał odpalać -ten motocykl nie ma kopniaka , bardzo ciężko go zapalić na zapych ( z górki ok ale nie na płaskim i samemu ) więc swoje się nawkurwiałem , kupiłem nowy aku to zje*ał się regulator ( jak zmieniałem aku ładował , po jakimś czasie przestał ) , potem coś zaczęło klepać , regulacja zaworów -płytki , że mieszkam na zadupiu to zanim przyszła płytka, zanim załatwiłem klucz dynamometryczny to minęły wieki ( w xr 600 robi się to w chwile , bez ściągania czapki bez kosztów , płaskimi kluczami z biedronki , z narzędzi specjalistycznych trzeba szczelinomierz za 10 zł ) , nie ustąpiło , okazało się że napinacz rozrządu się zaciął ( też wada fabryczna) i łańcuszek był lekko luźny ( na szczęście nie przeskoczył ) , potem po glebie w piach dźwignia zmiany biegów wbiła się w pokrywę magneta -nikt nie chciał się podjąć spawania tego ( magnesium ) skończyło się na ulepieniu boba z epoksydu na zasadzie może zadziała ( nie miałem kasy na używkę , zresztą ciężko o nie bo to też ich wada fabryczna) , potem było dolewanie oleju i czarna chmura przy gwałtownej odwijce , skończyło się na pęknięciu tytanowej płytki przepustnicy gaźnika ( cena nówki 680 zł ) silnik ją połknął no i rozbiórka - blaszka nie narobiła szkód , część wpadła w wydech , część była na denku tłoka , część blokowała zawór wydechowy w pozycji otwartej dlatego nie chciał zapalić :D ale okazało się że tłok selekcja D , nicasilu prawie nie ma , korba prox i też szałowo panewka sworznia tłoka nie wyglądała , potem doczytałem o głowicach przypomniało mi się jak zawory robiłem że moja też szałowa nie jest podliczyłem koszty , przerosło mnie poszedł rozjebany za 5 tys..........jak go sprzedawałem ludzie się zabijali o głowice , dzwonili o to dzień i noc :D

 

owszem jak jeździ to

-zawias ma extra , można spokojnie skakać , pełna regulacja i przód i tył

-jest mocny i dziki , dół ma słabszy niż xr600 , ale kręci się wysoko i fajnie :D

-ten rozrusznik jak ktoś ora żwirownie i na 10 min 3 razy leży to jest zbawienie , mój ciężko palił po glebie w sensie długo kręcił ale on miał dosyć wydajne ładowanie aku i jak regel i aku zdrowy to nie było problemu nawet przy glebie co chwila

-dwie chłodnice bez wentylatora , boskie rozwiązanie nawet paląc gumę w +40 go nie przegrzejesz......

 

ale masa ludzi ma z nimi problemy , jak się rozsypie to remont idzie w tysiące ...

aaa jeszcze przypadkiem odkryłem jak kleiłem tą dziurę w pokrywie że w nich lubią się odklejać cewki z statora i magneto je mieli i u mnie też 2 już słabo się trzymały , podkleiłem epoxydem ale tragedia była blisko.....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja E to ta mocniejsza 50 kucy, ja bym takiej nie kupił bo wiadomo że takie wersje mocniejsze są ostrzej eksploatowane, fakt że remont generalny silnika wraz z wymianą głowicy to połowę wartości nowego motocykla he he

 

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...