Skocz do zawartości

Jaki motorek dla kobietki? (pierwszy motocykl dla kobiety)


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich :)

 

Nazywam się Kasia, to mój pierwszy post na forum więc wypada się przedstawić ;) Melduje, że pilnie przestudiowałam chyba wszystkie możliwe tematy o pierwszym motocyklu, sprzęcie dla kobiety i innych podobnych. Jak to zwykle bywa przed wydaniem pieniędzy mam jednak trochę wątpliwości..

 

Zacznę o swoich oczekiwań. Mam 170cm wzrostu, 58kg, trzy razy w tygodniu jestem na siłowni. Mówiąc prościej, nie boje się ciężkiego motocykla, nie lubię różowego koloru, skuterków i.. właściwie szukam tylko nakeda. Plastiki mi się nie podobają, poza tym nie celuje w 100KM w pierwszym poważnym motocyklu.. wcześniej kulałam się trochę Simsonem, Yamahą DT 50R i Yamahą TW125, trudno więc moje doświadczenie określić inaczej jak niewielkie, poza tym moim celem jest powolne szlifowanie techniki, a nie lans pociskiem, który kiedyś wysadzi mnie z siedzenia i pożegna z żywotem ;)

 

Wszyscy polecają GS500, CB500, XJ600 (w moim wypadku w gre wchodzi tylko wesja N).. wszystkie mają rozsądną cenę, rozsądną ilość KM i.. no właśnie. Mieszkam 17km od centrum Wrocławia, dojeżdżam codziennie. Motocykl miałby mnie wozić tą trasą dzień w dzień w sezonie. Czyli potrzebuje czegoś, co sprawdzi się na drodze "szybszego ruchu" i w mieście. Powiedzmy, że póki co nie zamierzam przekraczać granicy 100km/h, stąd owiewki są mi zbędne, zresztą myślę, że ich brak skutecznie hamuje zapędy ;) Maszynka powinna być z rocznika powiedzmy 2005 w górę, możliwie jak najbardziej zwrotna i pomóc mi opanować sztukę jazdy na moto. W miarę możliwości oczywiście, biorąc pod uwagę to, że jestem kobietą, miło byłoby, gdyby nie straszyła na ulicy. I to właściwie tyle..

 

Czytałam już o Bandicie 400, ale.. nie, to nie dla mnie. CBF600? Co jest w niej "złego", że nie jest specjalnie polecana? Czym różnią się w praktyce GS500, CB500 i XJ600N? Zdecydowanie bardziej od GS-a podoba mi się CB ale.. jeśli któryś się lepiej sprawdzi dla mnie, to nie wybrzydzam ;) Wolę się posłuchać mądrzejszych. Szalenie podoba mi się Yamaha MT-03, ale to jest singiel.. pewnie usłyszę, że nie bardzo się nadaje?

 

Mam nadzieje, że pomożecie człowiekowi w potrzebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz jeszcze na ER-6N. Na drogę szybkiego ruchu w zupełności wystarczy. Mi się akurat wersja bez owiewek wybitnie nie podoba (przód), ale mam znajomą która tym jeździ i sobie bardzo chwali, a też bardzo wysoka nie jest.

Wysyłane z mojego PCta za pomocą klawiatury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CBF600 nie ma w wersji naked - więc to chyba nie ta bajka. A może masz na myśli CB600 - Hornet? Jak po 2005 roku, to CB500 już nie był produkowany, więc odpada. Nie wiem jaki masz budżet, ale nowa yamaha XJ600 jest chyba idealnym rozwiązaniem - ładna, poręczna i na długo starczy. W naszych okolicach kolega Timon taką jeździ... i chyba niczego mu w niej nie brakuje (też pierwsze moto, a to drugi sezon) bo na przełęczy Okraj nie mogę za gadem nadążyć :).

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

CBF 600 to bardzo dobry, praktyczny motocykl. Prawda, nie wystepuje w wersji naked - za to troszkę mniejszy brat, CBF 500 był produkowany wyłącznie w wersji naked. CBF 500 jest zadziwiająco stabilny i zwrotny

 

Hornet też jest dobrym pomysłem, ale uważam, że trzeba by załozyć większą zębatkę zdawczą, o kilka zębów by spokojniej oddawał moc.

To dośc zdradliwy motocykl. niby jeździ sie nim tak samo łatwo i poręcznie jak na CB500/CBF500 (wagowo, wielkościowo to to samo), a po chwili usypiającej i uspokajającej jazdy... leżysz bo hornet wyskoczył spod motocyklisty. No i cały ciężar motocykla, motocyklisty spoczywa na przednim kole (jak w nowym sportowym motocyklu), co może i jest dobre do szybkiej i ostrej jazdy, ale kiepsko się sprawdza na codzień.

 

Jesli chodzi o róznice pomiędzy GS500 a CB500:

 

- CB500 ma zdecydowanie mocniejszy silnik, ze stosunkowo dużym momentem obrotowym dostępnym od najniższych obrotów. Maksymalny moment obrotowy dla GS500 CB500 osiąga już przy 4000 obrotów, czyli na początku użytecznego zakresu obrotów.

- CB500 jest zdecydowanie stabilniejsza przy mniejszych prędkościach i dużo łatwiej nią sprawnie manewrować w mieście. Dodatkowym ułatwieniem jest większy kąt skrętu kierownicy.

- Cb500 odczuwalnie jest cięższa od GS500, ze względu na wyżej położony środek ciężkości.

 

XJ600 nie opiszę ponieważ nią nie jezdziłem.

Pozdrawiam

Edytowane przez komandosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jedziemy dalej :

- GS500 ma przestrzenna rame, wiec lepiej sie prowadzi w zakretach, ja zreszta nie czulem zadnego problemu ze stabilnoscia

przy niskich szybkosciach.

Jezdzilem egzemplarzem 2 letnim uzywanym ale zadbanym, wiec twoje wrazenia moga sie odnosic do egzemplarza ktorym jezdziles.

 

Ogolnie wszystkie te motocykle sa podobne, wszystkie to stare konstrukcje, sprawdzone przez lata i bardzo nisko awaryjne.

Jedynie z XJ musisz sie liczyc z wyzszymi kosztami serwisu bo to 4 cylindry.

W gruncie rzeczy powinnas pojezdzic kazdym i wybrac ten ktory ci nabardziej lezy, a moze nie ten ktory bedie ci sie najbardziej podobal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

Zgadza się, nie ma żadnego problemu ze stabilnością przy niskich prędkościach. Po prostu CB500 jest dużo stabilniejsza, łatwiej i szybciej się nią zawraca, skręca. Ma też troche lepsze przednie zawieszenie niż GS500. W GS500 pomaga tylko wymiana sprężyn na progresywne.

 

Zdałem sobie sprawę, że pomieszałem w poprzednim poście, można kupić także wersję naked motocykla cbf600

 

Pozdrawiam

Edytowane przez komandosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przychylę się do opinii mańka_7

XJ6N - Miałem okazję zabrać to na jazdę Demo. Nie ma 100 kucyków ale produkowane 87 robi swoje i może wyprostować łokcie. Bardzo dobra elastyczność i charakterystyka na tyle liniowa, że nie trzeba szukać zakresu mocy. Skręca raczej ciasno i nie trzeba jej zmuszać. Nie wiem jak z głębokimi pochyleniami, bo wtedy jeszcze nie byłem obyty z maszynami szosowymi tak jak dziś.

Tylko jeszcze taka dygresja. Mimo, że wcześniej jeździłaś już moto, to wsiadając nawet na sprzęty wybaczające błędy musisz mieć na uwadze, że takie pojemności jadą przed siebie bez pytania. To nie singiel gdzie wpadasz w zakręt na dowolnym biegu i odwijasz manetkę.

Mój sąsiad w bloku wpadł na rewelacyjny pomysł zakupu CBR600F (chyba F3) i jest w jednym kawałku tylko dlatego, że ten akurat model daje się opanować ale ostatnią rzeczą jaką można było nazwać to co on robił to "jazda motocyklem".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Respekt do motocykla i życia mam ogromny, zdaje sobie sprawę z faktu, że nie można liczyć na wybaczenie błędu. Po prostu trzeba robić wszystko, żeby ich nie było..

 

Bardzo wam dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Sprawa się trochę pozytywnie skomplikowała, bo nagle w moim garażu dziś jak na zawołanie pojawił się XJ6 rocznik 2010, którą kupił sobie mój ojciec, nikomu nic wcześniej nie mówiąc. A ponieważ jego praca nie pozwala na dojazd motocyklem, z pewnością będę szlifować swoje umiejętności do końca tego sezonu na niej, później postaram się wybrać jakiś sprzęt na wyłączność dla siebie. CB500 na początek byłoby dobre chyba, że zakocham się w XJ6 i zapragnę ją mieć- tyle, że w wersji naked ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CBF600N, miałem ESkę na 1. moto (1 gen na gaźnikach), bardzo łatwe do ogarnięcia na drodze i mega wygodne, tylko 23Xkg na mokro to sporo (kilka razy położyłem), ale gmole i stelaż pod kufry zawsze pięknie chroniły moto przed uszkodzeniem. Po wymianie oleju w lagach na gęstszy moto praktycznie bez wad (pod warunkiem, że bez tego badźiewnego ABSu). tak dla przykładu: http://moto.allegro.pl/honda-cbf600-grudzien2006-bezwypadkowa-sprzedam-i2544545084.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...