Skocz do zawartości

Podstawy jazdy Enduro


Rekomendowane odpowiedzi

Z moich doświadczeń na rowerze downhillowym i na motorze: jak jest krótkie wyjście , czyli praktycznie mulda, to żeby nie polecieć na przód to w momencie gdy przednie koło opuszcza wyskok trzeba natychmiast maksymalnie wychylić się do tyłu i nie odpuszczać gazu.Wtedy spadasz na dwa koła, tylko trzeba wykazać się refleksem,żeby nie spóźnić wychylenia bo wtedy i tak będzie podbicie tyłu.

 

 

MOje wrazenia jakie mam z enduro od tamtego roku bardzo zaprzeczają Twojej technice :notworthy: . Poniewaz gdy wychylisz sie maksymalnie do tylu i dodasz gazu na max to cie przewija do tylu na plecy razem z moto... (Wyobraz sobie stromą gore... gdy podjezdzasz musisz praktycznie lezec na kierownicy bo gdy sie odchylisz do tylu to jestes na plecach tak jak w przypadku odchylenia sie do tylu na hopie(jeszcze zalezy jaka skocznia... bo jak stroma to glebe wyliczysz)) tak jest moim zdaniem...mlodego endurowca :biggrin:

Edytowane przez Budny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co polemizować na ten temat, gdyż nie da się opisać dokładnie pozycji za kierownicą i zawsze znajdzie się jakieś ale. Każda górka hopa zakręt winkiel podjazd jest inny i dlatego jest ciężko o jakąkolwiek rade w tym temacie.

Nikt nie jest na tyle głupi żeby nie wiedział co stanie się w wyniku odchylenia na do tyłu na stromym podjeździe na pełnym gazie. A jeśli nie wie to niech nie siedzi przed komputerem tylko trenuje!

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOje wrazenia jakie mam z enduro od tamtego roku bardzo zaprzeczają Twojej technice :) . Poniewaz gdy wychylisz sie maksymalnie do tylu i dodasz gazu na max to cie przewija do tylu na plecy razem z moto... (Wyobraz sobie stromą gore... gdy podjezdzasz musisz praktycznie lezec na kierownicy bo gdy sie odchylisz do tylu to jestes na plecach tak jak w przypadku odchylenia sie do tylu na hopie(jeszcze zalezy jaka skocznia... bo jak stroma to glebe wyliczysz)) tak jest moim zdaniem...mlodego endurowca :notworthy:

 

dobrze myslisz ale przeczytaj uwazniej do jakiego tematu byla odpowiedz.

Edytowane przez Tomski_01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

1:to klamka sprzegla sie operuje 2 palcami????

2:jak podniesc moto na kolo?czy lepiej jest wyrwac kierownice do gory z gazem,czy strzelic ze sprzegla,cokolwiek to znaczy,poniewaz ni h**a mi wychodzi...

jak szybko trzeba puscic to sprzeglo?jak to sie w ogole robi... ;/

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1:to klamka sprzegla sie operuje 2 palcami????

2:jak podniesc moto na kolo?czy lepiej jest wyrwac kierownice do gory z gazem,czy strzelic ze sprzegla,cokolwiek to znaczy,poniewaz ni h**a mi wychodzi...

jak szybko trzeba puscic to sprzeglo?jak to sie w ogole robi... ;/

pzdr

 

 

Ad.1 preferuje klamki na 2 palce , tak żeby 1 placem też dało się wygodnie bez oporów operować

ad.2 co to za moto ? w dużej pojemności wystarczy gazem szarpnąć bądź musnąć sprzęgłem i wchodzi jak głupie :D

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja nic nie poradzę nikomu bo stylu, techniki na forum może szukać tylko pozer. A i tak nikt nikogo nic nie nauczy jak przy wspólnej jeździe po lesie/torze. To jest to samo co ktoś miałby mnie uczyć latać samolotem przez gadugadu.

pozdrawiam i gumowych drzew

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nic nie poradzę nikomu bo stylu, techniki na forum może szukać tylko pozer. A i tak nikt nikogo nic nie nauczy jak przy wspólnej jeździe po lesie/torze. To jest to samo co ktoś miałby mnie uczyć latać samolotem przez gadugadu.

pozdrawiam i gumowych drzew

Nie do końca się z tobą zgodzę. Jeśli na forum naczytasz się bzdurnych wskazówek i np. twój kolega, to w czasie treningu będziecie uczyć się właśnie tego. W doskonaleniu jazdy chodzi również o to, żeby znać ogólne zasady techniki i bezpieczeństwa. Teoria jest równie ważna co praktyka, bo jeśli teoretycznie nie wiesz jak jeździć, to jak będziesz ćwiczył to praktycznie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca się z tobą zgodzę. Jeśli na forum naczytasz się bzdurnych wskazówek i np. twój kolega, to w czasie treningu będziecie uczyć się właśnie tego. W doskonaleniu jazdy chodzi również o to, żeby znać ogólne zasady techniki i bezpieczeństwa. Teoria jest równie ważna co praktyka, bo jeśli teoretycznie nie wiesz jak jeździć, to jak będziesz ćwiczył to praktycznie???

Zgadzam się z tobą. Może źle to moje pisanie zabrzmiało bo chodziło mi o to że ja nie umiem dawać rad komuś kogo nie widzę i nie złyszę. Tak naprawdę technika jest jedna tylko jednym wychodzi to lepiej innym gorzej. Ja twierdzę że najlepiej uczyć sie z kimś doświadczonym, (sam trochę tak jeździłem)w czasie śmigania podpatrując jak osóbka z którą śmiga to robi. Dużo daje gonienie lepszego kierowcy :icon_twisted: bo widać co on robi i jak zakręty pokonuje. Podstawy może da się napisać ale nauczyć pokonywać zakręt bez filmu pokazującego jak to zrobić jest marzeniem. Na żywo przez kontakt widać jak uczeń odbiera to co sie do niego mówi. Na koniec co powstało pierwsze praktyka czy teoria? Z praktyki uczyć tylko można. W czasie jazdy uczeń ma od razu teorie i praktykę.

ps. Bezpieczeństwo najważniejsze.

pozdro i miłej nauki :buttrock:

Edytowane przez Moto33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z tobą. Może źle to moje pisanie zabrzmiało bo chodziło mi o to że ja nie umiem dawać rad komuś kogo nie widzę i nie złyszę. Tak naprawdę technika jest jedna tylko jednym wychodzi to lepiej innym gorzej. Ja twierdzę że najlepiej uczyć sie z kimś doświadczonym, (sam trochę tak jeździłem)w czasie śmigania podpatrując jak osóbka z którą śmiga to robi. Dużo daje gonienie lepszego kierowcy :icon_mrgreen: bo widać co on robi i jak zakręty pokonuje. Podstawy może da się napisać ale nauczyć pokonywać zakręt bez filmu pokazującego jak to zrobić jest marzeniem. Na żywo przez kontakt widać jak uczeń odbiera to co sie do niego mówi. Na koniec co powstało pierwsze praktyka czy teoria? Z praktyki uczyć tylko można. W czasie jazdy uczeń ma od razu teorie i praktykę.

ps. Bezpieczeństwo najważniejsze.

pozdro i miłej nauki :biggrin:

Dokładnie tak jak piszesz, gonienie lepszego szofera najwięcej daje jak on daje odpowiednie rady na torze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOje wrazenia jakie mam z enduro od tamtego roku bardzo zaprzeczają Twojej technice :icon_razz: . Poniewaz gdy wychylisz sie maksymalnie do tylu i dodasz gazu na max to cie przewija do tylu na plecy razem z moto... (Wyobraz sobie stromą gore... gdy podjezdzasz musisz praktycznie lezec na kierownicy bo gdy sie odchylisz do tylu to jestes na plecach tak jak w przypadku odchylenia sie do tylu na hopie(jeszcze zalezy jaka skocznia... bo jak stroma to glebe wyliczysz)) tak jest moim zdaniem...mlodego endurowca :smile:

 

hmz mulda zalozmy lezacy policjant ino troszku wiekszy... wyobraz sobie najazd przedniego kola na nia [mulde] i wychylenie sie do przodu ? lecisz na pysk... murowane, lapy zblokowac, dupa do tylu i lecisz az milo... mulda czy to maly drop, zadek zawsze w druga strone wysowasz bo inaczej mozna zabki pogubic. ;)

 

idzmy pojezdzic, w sniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam dręczące mnie pytanie po wjeździe na hope ląduje z tylnym kołem duuużo niżej niż przednim co robie źle ?? za dużo gazu , za mocno go dobijam przed skokiem, siedze za daleko ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o to że pierwsze spada tylne koło? To jest kilka przyczyn, pierwsza to spróbuj tak że najeżdżasz stojąc na środku, odpuść gaz i lecisz. Jak będzie równo spadał na tej samej hopie to git ale jak dalej na tylne koło spadasz to popróbuj deptać w tylny hamulec (tylko nie za mocno bo polecisz na przód). Regulujesz podejście i lądowanie: prze gazówki dają elekt na tylne koło, odpuszczony gaz i deptanie tylnym heblem powoduje powoduje przechył na przód.

Każda hopka jest inna wiec trenuj na jednej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...