Skocz do zawartości

Podstawy jazdy Enduro


Rekomendowane odpowiedzi

dwa biegi w dol?? to musisz ostro zamulac jak trzeba redukowac dwa biegi zeby byla moc.

Jeżeli jeździsz w terenie to czasami sie zdarzaja takie sytuacje ze trzeba jebanąć dwa w dół :banghead:

Przynajmniej w moim wypadku, no ale ja jestem tylko ciemnym amatorem :banghead:

Na torze raczej takie sytuacje mi się nie darzają. ...

Edytowane przez damian-kmx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jeździsz w terenie to czasami sie zdarzaja takie sytuacje ze trzeba jebanąć dwa w dół :banghead:

Przynajmniej w moim wypadku, no ale ja jestem tylko ciemnym amatorem :icon_biggrin:

Na torze raczej takie sytuacje mi się nie darzają. ...

Różnica w obrotach silnika między biegami to ok. 3000, więc jeśli jedziesz na 2000 obrotów to może redukcja o 2 biegi ma jakiś sens ale to nie lokomotywa z silnikiem diesla ani parowóz tylko wyczynowe 2T, po co go tak zamulać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica w obrotach silnika między biegami to ok. 3000, więc jeśli jedziesz na 2000 obrotów to może redukcja o 2 biegi ma jakiś sens ale to nie lokomotywa z silnikiem diesla ani parowóz tylko wyczynowe 2T, po co go tak zamulać?

 

 

Dobra wiem jestem cienki, zamulam w ogóle nie krece itp.

Ty pewnie jezdzis na torze to Ci sie takie sytuacje nie zdarzaja, ja jezdze w terenie i jak mi sie nigdzie nie spieszy to jezdze lajcikowo na wysokim biegu ,a dosc niskich obrotach(paliwa nie sprzedają już po 3,5zl :icon_mrgreen: ), i nagle wylania mi sie wyrwa i co robie, sadze jeden w dół co nic mi nie daje, wysadza mnie i motor zaprasza mnie do pieknego lotu na ryja :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nagle wylania mi sie wyrwa i co robie, sadze jeden w dół co nic mi nie daje, wysadza mnie i motor zaprasza mnie do pieknego lotu na ryja :bigrazz:

Nie wierzę że jedziesz sobie w terenie najbardziej elastyczną ze wszystkich setą, redukujesz bieg i dalej nie jedzie. Może coś z silnikiem nie tak? Ale jeśli naprawdę miałeś taką sytuację, w co bardzo wątpię to lepiej po redukcji strzelić ze sprzęgła i wychylić się do tyłu zamiast redukować kolejny bieg, bo może się okazać że jak już się z tymi biegami uporasz to będziesz leciał. No i dziwi mnie że w terenie w którym jest ryzyko napotkania wyrwy (bo chyba na środku utwardzonej drogi to nie jest za częste zjawisko?) jedziesz na takich niskich obrotach, przeciez koszt benzyny przy utrzymaniu sety nie ma większego znaczenia (co to za różnica czy za 5l zapłacisz 20 czy 25zł?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierzę że jedziesz sobie w terenie najbardziej elastyczną ze wszystkich setą, redukujesz bieg i dalej nie jedzie. Może coś z silnikiem nie tak? Ale jeśli naprawdę miałeś taką sytuację, w co bardzo wątpię to lepiej po redukcji strzelić ze sprzęgła i wychylić się do tyłu zamiast redukować kolejny bieg, bo może się okazać że jak już się z tymi biegami uporasz to będziesz leciał. No i dziwi mnie że w terenie w którym jest ryzyko napotkania wyrwy (bo chyba na środku utwardzonej drogi to nie jest za częste zjawisko?) jedziesz na takich niskich obrotach, przeciez koszt benzyny przy utrzymaniu sety nie ma większego znaczenia (co to za różnica czy za 5l zapłacisz 20 czy 25zł?)

ale jest roznica czy spalisz 8l w 1,5h czy w 4h :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym las to nie tor żeby piłować do oporu wiec dobrze że chłopak jeździ rozważnie.

Od jechania na użytecznych obrotach do piłowania jeszcze daleko... Trzeba dostosować obroty silnika do drogi, sam zazwyczaj na drogach dojazdowych jadę na bardzo niskich jak na setkę obrotach ale wiem że nie będę miał tam niespodzianek. W trudniejszym terenie gdzie takowe mogą wystąpić, zbyt niskie obroty mogą być niebezpieczne i o tym też już pisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja utrzymuje swoją sete przy granicy otwarcia zaworu wydechowego czyli około 6 tys. Jesli tylko sytuacja wymaga to dodaje gazu i wziuuu jest moc. Są to obroty na których ani silnik się nie męczy ani nie katuje. A i spalanie jest w miare OK. Tak jak pisał Modest są to obroty użyteczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka ,posiadam derbi sende x-treme z 2003r i mam oponki supermoto ,jak myslicie ,czy moge sie zapuscic w błotko z takimi oponami ? i czy daloby duzo zalozenie kostki tylko z tyłu ?

i jeszcze jedno ,poczytalem troche ten temat i ludzie mowia zeby jezdzic na stojaco ,ale jadac na stojaco kiedy zarzuci dupą ,to mozna latwo zleciec z motoru ... :rolleyes:

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka ,posiadam derbi sende x-treme z 2003r i mam oponki supermoto ,jak myslicie ,czy moge sie zapuscic w błotko z takimi oponami ? i czy daloby duzo zalozenie kostki tylko z tyłu ?

i jeszcze jedno ,poczytalem troche ten temat i ludzie mowia zeby jezdzic na stojaco ,ale jadac na stojaco kiedy zarzuci dupą ,to mozna latwo zleciec z motoru ... :rolleyes:

 

To się tobie tylko tak wydaje…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to bylo pytanie czy sie da ,a nie zapodajcie mi linka, ale powiedz czy ma sens wjezdzanie w teren z oponami supermoto albo z kostka tylko na tył ?

 

nie ma sensu bo nie wyjdziesz, jedna opona z kostka nie starcza bo przod bez kostki bedzie jezdzil gdzie chcial, na stojaco jadac mozna sie wyrznac bez problemowo, trzeba motor nogami trzymac a nie stac na palcach na nim i podziwiac nature dookola... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...