Skocz do zawartości

Jazda na niskich obrotach...


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

LUCA my wiemy tylko właściciele motocykli przeważnie wiedzą lepiej od mechaników.

W manualu jest zawsze podane ciśnienie pompy oleju i związane z tym obroty.

Jakiekolwiek dywagacje na ten temat są nie potrzebnym biciem piany.

Kręcenie gorącego silnika w okolicach tych obrotów przedłuża jego trwałość.

Jeżeli ktoś koniecznie chce pomykać na wolnych obrotach powinien kupić motocykl oryginalny HD.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Ty Piotr, nie wlozyles teraz kija w mrowisko ???? :crossy:

Tylko HD chodzi na wolnych obrotach bez katowania silnika ???

Czy w takim razie ja mam jezdzic swoim Dragiem caly czas na 3 biegu ???

No bo jak tu szybciej skoro wszedzie: SLOW, SLOW i organiczenia do 30 mil/h :clap:

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Ty Piotr, nie wlozyles teraz kija w mrowisko ???? :icon_razz:

Tylko HD chodzi na wolnych obrotach bez katowania silnika ???

Czy w takim razie ja mam jezdzic swoim Dragiem caly czas na 3 biegu ???

No bo jak tu szybciej skoro wszedzie: SLOW, SLOW i organiczenia do 30 mil/h :flesje:

Może i tak ale tylko drażnię laików ponieważ prawdziwy mechanik wie że HD ma silnik na łożyskach i to do tego pancernych może kręcić nawet 300 obrotów bez szkody dla nich.

30 mph to chyba na 2 biegu.

pozdro

Piotr

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W manualu jest zawsze podane ciśnienie pompy oleju i związane z tym obroty.

 

Dane dla mojego silnika z manuala:

 

Bypass valve setting pressure ................ 0.78 to 1.17 Bars

Relief valve opening pressure ................ 4.4 to 5.38 Bars

Oil pressure (hot) ................................. 0.78 Bars at 1200 rpm

 

Nie ma danych (a mam dwie serwisówki) przy jakich obrotach pompa daje najwyższe ciśnienie...

 

Jaki według Ciebie zakres obrotów byłby najlepszy dla mojego moto (mówię tu o utrzymywaniu stałej prędkości - "podróżny" zakres obrotów)? Najczęściej utrzymuje 4000-5000 rpm (motocykl "daje rade" już od 3000 rpm na wyższych biegach)... Zamieszczam jeszcze wykres mocy/momentu: wykres%20mocy.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to juz mi w ogole cwieka zabiles ??? :lapad:

A chcialem jutro sie przejechac i co ??? Tylko dwójke mam wrzucac ??? :)

I co jeszcze mam zrobic jak sprzet nie ma obrotomierza ???

Przeciez i tak jezdzimy na sluch "czujac" jak chodzi motor.

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś jakoś nieteges ten wykres... Między 7500rpm a 9000rpm moc rośnie liniowo, a w tych obrotach moment nie jest płaski jak stół...

 

BTW: dla Afryk - 5.0-6.0 bar przy 5000rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma danych (a mam dwie serwisówki) przy jakich obrotach pompa daje najwyższe ciśnienie...

A powyżej co jest napisane po angielsku.

Albo do szkoły albo odpalić interpreter języka angielskiego.

 

I co jeszcze mam zrobic jak sprzet nie ma obrotomierza ???

Masz dwa wyjścia:

kupić motór z obrotomierzem

albo odkręcić manetkę do oporu i przymknąć o połowę - wtedy będzie git.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma danych (a mam dwie serwisówki) przy jakich obrotach pompa daje najwyższe ciśnienie...

A powyżej co jest napisane po angielsku.

Albo do szkoły albo odpalić interpreter języka angielskiego.

 

Angielski znam, pewnie lepiej niż Ty. Jeśli widzisz tam informację przy jakich obrotach pompa daje najwyższe ciśnienie to gratuluję.

 

Pasowałoby bardziej tłumacz/translator, bo interpreter, to " program tłumaczący instrukcje języka programowania na komendy zrozumiałe dla procesora komputera i wykonujący je jedna po drugiej natychmiast po przetłumaczeniu" - dowiedziłem się w szkole :icon_mrgreen:

 

Prosiłem o odpowiedź, a nie o jakieś indywidualne wycieczki...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znasz angielski a nie potrafisz po polsku kombinować ?

Masz podane ciśnienie przy obrotach 1200 ? tak czy nie ?

pisałem że w japońcach są pompy proporcjonalne ? tak czy nie ?

to se kuźwa przelicz i bedziesz znał obroty ciśnienia max. a potem w KLASIE dokup sobie obrotomierz.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze czy mógłbys to jakoś uogolnić wykorzystując swoje doświadczenie? Przy jakich obrotach pompa paliwowa z reguły daje największe ciśnienie?

w tym momencie nie mogę też znaleźć dokładnych danych ale ogólnie japoniec bez względu na ilość cylindrów potrzebuje ok 5000 obr. aby pompa olejowa uzyskała max. wydajność a czasami i więcej.

W praktyce jednak silnik powinien uzyskiwać tzw. dawniej równobieg czyli wał poiwien się kręcić dynamicznie bez szarpań i wibracji. Bardzo błędna teoria wielu motocyklistów stara się udowodnić że duże obroty niszczą silnik i powodują duże zużycie paliwa. Nic bardziej błędnego. W szybkoobrotowych silnikach panewka musi być oddzielona od czopu wału tzw. filmem olejowym który występuje dopiero przy ok. 4000 obrotów i ciśnieniu 4 atm. a poniżej tych obrotów jest przerywany i dochodzi do fizycznego kontaktu panewki z czopem wału.

Sprawa dużego zużycia nie jest związana a jadą na wysokich obrotach a ze zbyt gwałtownym i częstym odkręcaniem manetki do oporu i ponownym jej zamykaniem. Gaźniki podciśnieniowe podają paliwo proporcjonalnie do podciśnienia w gardzieli. Płynne operowanie manetką radykalnie obniża zużycie paliwa.

 

 

 

witam >>> z tym filmem olejowym to ktoś tobie kitu nawciskał !!!!!! Film olejowy musi być i jest od najmniejszych obrotów silnika !!!!! w przeciwnym wypadku panewki wystarczyłyby góra na parę minut.

Owszem im wyższe jest ciśnienie oleju tym lepiej (ale bez przesady ) . A swoją drogą chiałbym zobaczyć silnik który kręci sie 3000rpm bez smarowania >>>> zastanów się co piszesz przyjacielu !!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździsz kolego najbardziej awaryjnym motocyklem firmy Kawasaki i nie mam Cię zamiaru przekonywać.

Czas pokaże kto ma rację.

Gdyby tak było jak twierdzisz a piszesz prawdopodobnie prowokacyjnie to w silnikach stareńkiej Warszawy nie byłoby potrzeby po remoncie dokładnego pomiaru ciśnienia na wale korbowym.

Niejeden mechanik dał ciała po zastosowaniu dobrze spasowanej pompy oleju i przekroczeniu bariery 2.5 atm .

Olej wypłukiwał kompozycję z panewek.

Nie mam zamiaru wyprowadzać Cię z błędu tylko dlaczego publicznie piszesz takie rzeczy.

Smarowanie panewki niskim ciśnieniem a film olejowy to radykalnie dwie różne sprawy.

Przekonali się o tym wszyscy motocykliści którzy regenerowali silnik na panewkach PF126p.

A może sam żyjesz z regeneracji wałów korbowych do japońców?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do olejaka - wg serwisowki - pelne cisnienie pompa uzyskuje przy 2000 obr, a moto kreci ponad 11,

Ale to olejak, i troche innerozwiazania,

 

Wg mnie wszystko nalezy robic z glowa, moje moto z pelnym bagazem, baba, suszarka, materacem, namiotem i troche gratami bez problemu jedzie na kazdym biegu na kazdych obrotach - 5, 2 tys, pod gorke i jedzie.... bez sensu ale moto jedzie

 

wg mnie nalezy pamietac o jednej rzeczy, ze jak przyspieszamy, a moto ma i momentu w pyte i mocy, to nie na chama manete opor i czekamy bo moto pojedzie - ale niepotrzebne przeciazenia itp... mozna przyspieszac, z wyczuciem... tyle ile moze moto aby sie nie przeciazalo bez sensu

nie wierze ze ktos wogole patrzy na obrotomierz jesli jezdzi swoim moto wiecej niz tysiac km... jesli patrzy = nie zna moto , nie ma wyczucia i tyle...

jak sie zna swoje moto, to sie czuje kazdy drgniecie, zamruczenie, zachwianie dlawniecie i po co patrzec na obroty ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smarowanie panewki niskim ciśnieniem a film olejowy to radykalnie dwie różne sprawy.

No sądzę, że dotknołeś tu sedna sprawy. Pompa podaje olej pod jakimś tam ciśnieniem a film olejowy tworzy się nie bezpośrednio z ciśnienia samego oleju (no może pod samym otworem gdzie jest dostarczany) a ruchem współpracujących elementów. Pompa ma po prostu nadążyć z podawaniem oleju a nie wytworzyć film olejowy.

Weźmy skrajną sytuację, że wał stoi a pompa podaje (hipotetyczna elektryczna) i jest super ciśnienie a mimo to jak zaczniemy wolno kręcić wałem to film olejowy będzie tylko w miejscu gdzie dostarczany jest olej a po przeciwnej stronie będzie tarcie półpłynne, czy półsuche. Przynajmniej tak mi się wydaje na mój mały rozumek.

Ale jak jusz pisałem wcześniej, nikt nie wie dokładnie gdzie jest ta granica, przy której następuje zerwanie filmu :eek:

Chociaż są tacy co twierdzą, że np wczoraj właśnie urwał im się film, ale jak by co to nic nie pamiętają :bigrazz:

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...