Skocz do zawartości

Rdza w baku POMOCY !


loluch
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

lejesz do środka odrdzewiacz i niech tam trochę będzie potem kupujesz kreta do rur wsypujesz i zalewasz wrzątkiem. Potem powinno niewiele juz zosatć :buttrock:

Edytowane przez thomyk

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lejesz do środka odrdzewiacz i niech tam trochę będzie potem kupujesz kreta do rur wsypujesz i zalewasz wrzątkiem. Potem powinno niewiele juz zosatć :buttrock:

 

 

to juz wiem ;)

pytanie tylko jakiej farby uzyć aby zabezpieczyć powierzchnie metalu.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

jakiś czas temu widziałem na allegro, specjalne preparaty zabezpieczające wnętrze zbiornika przed rdzą,

może ktoś zapodać linkiem? jak to się nazywało?

PS. link u góry nie działa.

 

szukam sposobu który uratuje zbiornik od vfr'ki - po 3k km gaźniki są znów do czyszczenia.

używany zbiornik kupię do 200zł, ale nie wiem jaki będzie od środka.

Pozdr :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Fosolem dziada , tylko zdemontuj kranik(i) . Potem wodą i rozpuszczalnikiem ze 2 razy i powinno byc lepiej. Przypomniałem sobie jak ktoś wkręcił mi żeby do baku od rusa wrzucić potłuczone hartowane szkło i jak z drinkiem. Impreza przednia , zwłaszcza przy płukaniu tych drobin szklanych :bigrazz:

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O potłuczonym szkle nie słyszałem, ale o nakrętkach albo kulkach od łożysk już tak :) I zamiast trzepać bak godzinę można go do betoniarki zamontować, i niech się kręci. Z płukaniem później nie powinno być już takich problemów jak ze szkłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem tanio Klx 650 dzisiaj zauwazylem srodek baku jest totalnie zardzewialy , ma ktos moze sposob na usuniecie tej rdzy

 

 

Usunięcie rdzy to nie wszystko, bo zaraz pojawi się nowa. Trzeba zabezpieczyć chemicznie bak od środka. Jest na rynku sporo środków ale nie wszystkie sie sprawdzają. Poleciłbym podkład epoksydowy Rafil albo Fertran http://lr.pl/fertan#fertan. Obowiązkowo należy oczyścić, odrdzewić i odtłuścić bak przed malowaniem! W instrukcji Fertrana jest to w miare dobrze opisane. Sprawdza sie w praktyce patent z nakrętkami i betoniarką.

Powodzenia! Z tak zabezpieczonym bakiem pojeździsz komfortowo pare lat bez ciągłego rozberania gaźników ;)

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też przerabiałem podobny temat. Pierwsze poszły w ruch drobne nakrętki, śrubki i podkładki (od M4 do M6), a dzieła czyszczenia dokonał kwas fosforowy ( z tego co wiem główny składnik popularnego Fosolu). Tak jak napisał Janosikkk przy pracy z kwasem/fosolem uwaga na elementy lakierowane oraz gumowe. O odpowiedniej ochronie oczów i skóry nie będę wspominał bo to oczywiste. Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie specyficzna konstrukcja baku zapewnia mi dużo niezapomnianych chwil przy wyciąganiu nakrętek ze środka. Mało mnie szlak nie trafił. Nie mniej jednak uzyskany efekt jest co najmniej zadowalający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości, myślałem że to raczej nie możliwe żeby zalany bak zardzewiał od środka? Chyba że stał pusty?

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie specyficzna konstrukcja baku zapewnia mi dużo niezapomnianych chwil przy wyciąganiu nakrętek ze środka. Mało mnie szlak nie trafił. Nie mniej jednak uzyskany efekt jest co najmniej zadowalający.

 

Dlatego lepiej wrzucić łańcuch ;)

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega remontuje zabytkowe HD i on montuje w tokarce bak i tez wsadza sruby nakretki i szklo miesza miesza , ale pozniej do odtluszczonego w srodku baku wlewa jakis preparat dwu skladnikowy jeszcze pomiesza i wyleje damiar . W srodku powstaje czarna warstwa jak by bitexu odpornego na benzyne i olej , nie wiem jak to ustrojstwo sie zwie ale do kupienia tylko w Germany i podobno trwalosc 20 lat.

Edytowane przez ziomek30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem już ten temat, i sam fosol i nakrętki to nie wszystko.

rdza pozniej wychodzi od nowa, chyba że cały czas mamy zbornik zalany pod korek.

trzeba czyms zabezpieczyc wnetrze zbiornika, a jak nie to cała robota idzie w piździet.

 

u mnie taniej wyszło kupić inny zbiornik, niż stosować "fertan" :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...