Skocz do zawartości

Naplatanie szprych


samolot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy da sie naplesc od podstaw ( czyli od zera )wszystkie szprychy bez koniecznosci wyginania niektorych, czy nie ma takiej mozliwosci. Jesli da sie to w jaki sposob, bo mi zawsze koliduja jakies szprychy i te ktore wkladam musze wygiac zeby weszly.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj zlecienie komus, to sie tym zajmuje (nie potrafisz- nie zabieraj sie bo to moze miec nie za dobre skutki) a ja tam pi razy drzwi wiem jak to robic... :buttrock:

 

Goska

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do jakiego motóra te koło?? Najlepiej mieć na wzór drugie koło i wzorując się zaplatać. Zaplatanie należy równo prowadzić po obu stronach bębna, piasty, ponieważ może tak wyjsć że z jednej strony bębna nyple będą ledwo łapały gwint szprych a z drugiem strony w szprychach będzo za mało gwintu. Należy pamietać aby przy zaplataniu szprych nie zakładać szprychy za szprychą po kolei tylko najpierw z jednej strony obręczy a nastepnie po drugiej stronie. Mniej wiecej ja to tak robie zaplatajac koła i z takimi błedami się spotkałem na począku zaplatajac najpierw jedna strone piastu a nastepnie drugą.

Kurde trudniej sensownie i zrozumiale to opisać niż w rzeczywistości wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie dobrze jest mieć odpowiedniej długości szprychy, czyli takie które nie wchodzą do obręczy, a wręcz do niej nie dochodzą. Ułatwi ci to późniejszą wymianę pękniętej szprychy, a i z zaplataniem nie będziesz miał kłopotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy da sie naplesc od podstaw ( czyli od zera )wszystkie szprychy bez koniecznosci wyginania niektorych, czy nie ma takiej mozliwosci. Jesli da sie to w jaki sposob, bo mi zawsze koliduja jakies szprychy i te ktore wkladam musze wygiac zeby weszly.

Oczywiście że się da tylko potrzeba dużo cierpliwości.

Przygotować piastę do założenia szprych ( felgę zostawić w kącie warsztatu)

Zapleść szprychy na piastę i ułożyć zgodnie z kierunkiem i przekładkami

Szprychy będą swobodnie leżały na stole już skrzyżowane

Wyjąć felgę z kąta warsztatu

Położyć na szprychach

Delikatnie podnieść piastę i kolejno wkładać szprychy we właściwe otwory

Po włożeniu ostatniej szprychy nakręcać kolejno nakrętki ( lub nyple ) jak kto woli

Dokręcić nakrętki tak aby wszystkie zakryły początek gwintu

Kolo na podstawkę i rozpoczynamy centrowanie

Proste prawda ?

powodzenia

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym warsztacie rowerowym centrują i zaplatają koła, mogą to zrobić bez problemu. Bardzo często jest identyczny splot /36 szprych, krzyżują się 3 razy/, zresztą nie ma to politycznego znaczenia. Różnica tylko taka, że szprychy motocyklowe są zazwyczaj krótsze i grubsze.

 

ps. centrowanie zacznij od ośki i łożysk!

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...