prince Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Witam! Chciałbym zapytać, czym różni się instalacja elektryczna Urala M63 od M67? Czy są jakieś istotne różnice? http://arecki113.republika.pl/ - pod tym linkiem znalazłem tylko schemat do M67 a do M63 jest tylko schemat instalacji w lampie. Czy różnica jest tylko w lampie? Z góry dzięki. Pozdrawiam Prądnica, alternator ? ;] Takie pytanie teoretyczne czy potrzebujesz sie czegoś dowiedzieć? Jeśli dowiedzieć to może napisz co masz do zrobienia i tak będzie łatwiej się komuś powymądrzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Witam! Chciałbym zapytać, czym różni się instalacja elektryczna Urala M63 od M67? Czy są jakieś istotne różnice? http://arecki113.republika.pl/ - pod tym linkiem znalazłem tylko schemat do M67 a do M63 jest tylko schemat instalacji w lampie. Czy różnica jest tylko w lampie? Z góry dzięki. Pozdrawiam Przeciez na tym schemacie jest praktycznie wszystko co trzeba zaznaczone. Brakuje tylko kilku kresek do pradnicy. Pradnice laczy sie tak samo jak w kace czy emce (tylko trzeba zwrocic uwage czy masz + czy - na masie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leber Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Problem polega na tym, że w moim Rusku (M63) pan, który miał wcześniej ten motor, założył alternator od Malucha. Ja chcę zamontować prądnicę, ponieważ o ten alternator obijam sobie piszczel. Nie wiem, czy regulator, który tam jest, wydoli czy powinienim szukać innego. Dlatego szukam schematów, nie jestem za bardzo lotny w "prądach". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 (edytowane) Problem polega na tym, że w moim Rusku (M63) pan, który miał wcześniej ten motor, założył alternator od Malucha. Ja chcę zamontować prądnicę, ponieważ o ten alternator obijam sobie piszczel. Nie wiem, czy regulator, który tam jest, wydoli czy powinienim szukać innego. Dlatego szukam schematów, nie jestem za bardzo lotny w "prądach". Rozumiem .To sugeruje podejść do sprawy inaczej. Co chcesz założyć?- prądnicę, altka w bardziej cywilizowany sposób albo tak jak chłopaki powyżej, prądnicę od malca. Zdecydować i robić instalacje do tego. W pierwszych dwóch wypadkach wybrać schemat( dostępny) to do tego co chcesz. W ostatnim czeka cie poszerzanie wiedzy z zakresu elektryki ( czego mi się udaje skutecznie od lat uniknąć ) lub zapłacenie jakiemuś nieszczęśnikowi który poświecił swoją dusze by zrozumieć te siły nieczyste. :flesje: Edytowane 14 Lutego 2009 przez prince Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Ma ktoś może zdjęcie zmontowanego amortyzatora skretu od emki?? Zapraszam Wild do odpowiedzi przy tablicy :smile: Ewentualnie gdzie lub jak zamontowane są ograniczniki aby zawiesznie nie tłukło o zbiornik?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leber Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Dzieki bardzo. A ja głupiutki myślałem ,że to będzie takie proste :banghead: .Chcę zamontować prądnicę od Malucha,ponieważ altek się nie mieści a Pan regenerujący prądnicę nie chciał się podjąć regenerecji oryginalnej bo jak mówił "robi prądnicę a wychodzi spawarka"skądinąd jest to uznany fachura i chyba wie co mówi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 http://www.ural.cz/download/katalogy/katal.../ipage00019.htm zdjecia niestety nie mam, ale to powinno ci pomoc. Goska Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 (edytowane) ...Chociaż możne też zaciemnić. Ja tam nie che sie wtrącać miedzy was ale gdybyś jednak chciał złożyć emkę to - Gacuś- zdjęcia może lepiej będzie dodać?. Punkty i rodzaje mocowań to; - miejsce zamocowania na silniku (Górne mocowanie silnika) - pod główką ramy - spodnia cześć półki dolnej - rodzaj samej półki. Tyle było wersji i jeśli masz zamieszane to dodatkowo komplikuje sprawę. Najłatwiej chyba będzie jeśli zrobisz tym punktom zdjęcia. Do postu ponizej. Ustaliłeś już łaskawie jakiego typu to skrzynia ? ural-zgora ci pomógł. Hius ci dal namiary( a trzeba nadmienić ze głowę ma zajętą czym innym ) Naprawdę nie obchodzi mnie kiedy chcesz ją złożyć. Jakoś nie przypuszczam żeby poza Tobą, ktoś w marcu o niej pamiętał. Ustal moze najpierw co chcesz a później przejdź do zawracania głowy innym. Edytowane 14 Lutego 2009 przez prince Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareczek804 Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Koledzy i koleżanki, pomożecie z tą skrzynią do ruska? w Lutym chciałbym ją złożyć... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Problem polega na tym, że w moim Rusku (M63) pan, który miał wcześniej ten motor, założył alternator od Malucha. Ja chcę zamontować prądnicę, ponieważ o ten alternator obijam sobie piszczel. Nie wiem, czy regulator, który tam jest, wydoli czy powinienim szukać innego. Dlatego szukam schematów, nie jestem za bardzo lotny w "prądach". Zwroc uwage jaki to jest blok silnika, pod pradnice czy alternator i czy byla jakas ingerencja w ten blok. Bo koro jest tam zalozony alternator z malucha i gdzies obok silnika to juz byly robione jakies patenty. Wiec pytanie czy te patenty byly destrukcyjne. Bo byc moze nie da sie zastosowac znanych rozwiazan tylko opracowac inny patent. Regler z alternatora nie pasuje do pradnicy. Czyli najpierw wybierz rozwiazanie a pozniej szukaj schematow. Koledzy i koleżanki, pomożecie z tą skrzynią do ruska? w Lutym chciałbym ją złożyć... Pozdrawiam Spoko, do lutego 2012 dasz rade ;) Jak napisal Prince to musisz wiedziec co masz a pozniej robic... A moze pozukaj jakiej skrzyni na alle... albo na najblizszym bazarze we Wrocku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leber Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Zwroc uwage jaki to jest blok silnika, pod pradnice czy alternator i czy byla jakas ingerencja w ten blok. Bo koro jest tam zalozony alternator z malucha i gdzies obok silnika to juz byly robione jakies patenty. Wiec pytanie czy te patenty byly destrukcyjne. Bo byc moze nie da sie zastosowac znanych rozwiazan tylko opracowac inny patent. Regler z alternatora nie pasuje do pradnicy. Czyli najpierw wybierz rozwiazanie a pozniej szukaj schematow. Całe szczęście, gość w sprytny sposób przerobił prądnicę, dodał kółko i przez pasek napędzał tym alternator. Nie ma tam zadnej ingerencji. Regulator wydaje się być oryginalny (chyba że tylko obudowa z rosyjskimi napisami) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HIUS Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Kurcze zgłupiałem składam główkę ramy i teraz pytanie ???????? na samym dole zakładam cieńszą miseczkę łozyska potem wkładam śrut pasuje lux cały wianuszek jeden obok drugiego w ramie zabita ta szersza część łozyska wszystko gra i dalej jest problem w jakiej kolejności załozyć górne łożysko czy w ramę cieńsza czy grubsza szalka i jeszcze jedno powłozeniu śrutu w górną szalkę łożyska okazuje się ze jest o jedną kulkę mniej i jest luka pomiędzy kulkami natomiast gdy chcę dołozyć jedną więcej to nie wejdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 (edytowane) ...Chociaż możne też zaciemnić. Ja tam nie che sie wtrącać miedzy was ale gdybyś jednak chciał złożyć emkę to - Gacuś- zdjęcia może lepiej będzie dodać?. Punkty i rodzaje mocowań to; - miejsce zamocowania na silniku (Górne mocowanie silnika) - pod główką ramy - spodnia cześć półki dolnej - rodzaj samej półki. Tyle było wersji i jeśli masz zamieszane to dodatkowo komplikuje sprawę. Najłatwiej chyba będzie jeśli zrobisz tym punktom zdjęcia. Prince zapytałem Gośke o zdjęcie bo wiem że ona dysponuje składzikiem emkowych zdjęć :wink:. Część z katalgu o numerze 7208307 u mnie wygląda inaczej. Brak jest 2 zagięć i wygląda tak: http://img129.imageshack.us/my.php?image=img4423ow1.jpg Oczywiście zagieta część przykrecana jest do ramy w miejscu mocowania uchwytu koszowego. Prince co do zdjęć mówisz masz, specjalnie do piewnicy biegałem. W miejscu zacznaczonym na czerwono przypomina mi się że były resztki spawu. Coś zostało stamtąd wyrwane, podejrzewam że był to ogranicznik :wink: No cóż przed malowaniem oszlifowałem to miejsce, a dopiero teraz okazło się co to było. http://img14.imageshack.us/my.php?image=img4527zc2.jpg http://img19.imageshack.us/my.php?image=img4528kz7.jpg No i co Wy na to?? Hius ostatnio składałem przodek w swoim złomie. Z góry w ramę wsadziłem wyszczę miseczke a dopiero później cieńszą. Kolejność robiłem mniej więcej jak idzie to w Junaku. Swego czasu na forum poruszałem sprawe łożyska główki ramy. Okazało się że ten ruski śrut czy tam kulki są za małe (fi 6mm) co powodowało duży luz między nimi. W sklepie kupiłem kulki fi 6,3mm i o wiele lepiej to wygląda. http://img10.imageshack.us/my.php?image=img3794io2.jpg - tak właśnie wyglada bazarowy zestaw. Z większymi kulkami nie mam zdjęcia. Edytowane 15 Lutego 2009 przez GaCek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saakaszwili Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 (edytowane) Część z katalgu o numerze 7208307 u mnie wygląda inaczej. Brak jest 2 zagięć i wygląda tak: http://img129.imageshack.us/my.php?image=img4423ow1.jpg Oczywiście zagieta część przykrecana jest do ramy w miejscu mocowania uchwytu koszowego. Prince co do zdjęć mówisz masz, specjalnie do piewnicy biegałem. W miejscu zacznaczonym na czerwono przypomina mi się że były resztki spawu. Coś zostało stamtąd wyrwane, podejrzewam że był to ogranicznik :wink: No cóż przed malowaniem oszlifowałem to miejsce, a dopiero teraz okazło się co to było. http://img14.imageshack.us/my.php?image=img4527zc2.jpg http://img19.imageshack.us/my.php?image=img4528kz7.jpg No i co Wy na to?? Masz nowszy typ amortyzatora. Musisz wyciąć z płaskownika grubszego taki klocek, następnie wspawać pod główkę ramy i zapendzelkować ( da sie zrobić tak żeby nie było śladu :biggrin: ) zresztą tam i tak nic nie widać. Druga opcja to kupienie starszego typu dolnej półki, starszego typu blachy ( tej z rogami) ale to bedzie cie teraz kosztowało majątek i nie ma sensu. A, zanim pomalujesz ten element z okładzinami ciernymi to wypada troche z nim powalczyć i go powyginać bo lubi nie być w jednej płaszczyźnie z półką i dolną blachą. pozdrawiam Edytowane 15 Lutego 2009 przez Saakaszwili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Kulki do łożyska oporowego to 1/4" (6,35mm). Najlepiej kupić krajowej produkcji w hurtowni łożysk, kosztują grosze. I są b.dobre :bigrazz: Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.