Skocz do zawartości

DZIS PYTANIE-DZIS ODPOWIEDZ


granat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Większość simmeringów do ruska dostaniesz w sklepie z uszczelkami, przynajmniej ja:) NIe będzie tylko placka do dyfra, a najwyżej czasem wystarczy troszkę podtoczyć gniazda i wpakować simmering solidny np. firmy CONTECH.

 

 

A uszczelnienia, czyli uszczelki i elementy gumowe silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie kupię dobrej jakości cylindry do dniepra 11? tłoki to wiem, w almocie.

 

czy takie cylindry są coś warte?

http://www.allegro.pl/item385041029_nowe_c...50_okazja_.html

 

Na tłoki bym za bardzo nie liczył. ale może cylindry są dobre?

Ja jezdzilem na takim zestawie;

Powiem szczerze, ze nawet fajnie mi sie spisywal. Co prawda na pocatku dwa razy tłoki spuchly, jednak po pierwszych 500 km i dwoch wymianach oleju (niestety na dotarciu trzeba go czesto wymieniac) zjawisko to ustalo;

Latalem ruskiem na krotkich odcinkach - ale nie oszczedzalem go (czesto zdarzalo sie przelatywac "stowka" przez moja miejscowosc) i na tym zestawie (tłoki+cylindry) chodzil fajnie;

jednak mam znajomedo, ktory na "Almotach" jezdzi dosc dlugo i spisuja mu sie bardzo dobrze (oblatal Dnieprem Krym, kawal Polski itp) i na prawde nie mial na co narzekac.............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się zapatrujecie na azotowane cylindry do urala

Po azotowaniu będą szalenie twarde, tylko niewiem czy żeliwo da się poddać tej pbróbce

ale to by był szok można by chyba zrobić na nich z 150 ,000 bez remontu

 

 

No twardość porównywalna do wałka rozrządu około 60-70 stpni

 

 

Istne szkło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zmuszony do wymiany rozrządu , mam pytanie o wcisk z jakim trzeba montować małe koło rozrządu w Kaśce. Koła niestety nowszej produkcji i opornie wchodzą(nie wspominając o niższym wcięciu na klinek)

Ktoś może ma jakieś doświadczenia z tymi kółkami?

Edytowane przez yaneus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się zapatrujecie na azotowane cylindry do urala

 

 

A masz dojscie do stalowych pierscieni o wlasciwym wymiarze ???

Regula jest taka ze do miekkich tulei ( jak Ural ) stosujemy relatywnie miekkie zeliwne pierscienie, do twardych tulei ( chrom, nikasil, ) twardych pierscieni.

W twoim wypadku na nic ci twarda tuleja na ktorej pierscienie beda lecialy po kilku tys.km.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ijak panowie nikt nie pyta nie błądzi.

Jestem na etapie rozpoznawania azotowania cylindrów do urala

Wydaje mi się iż ma to sens choćby dlatego że w jakimś stopniu powinno ograniczyć zacieranie się tłoka,

czyli można by załozyć tłok anodowany z almotu i zastosować tylko 0,06 luzu jednak jest problem bo w polsce azotowanie cylindra można zrobić tylko w kilku firmach bo chodzi o azotowanie w solach lub amoniaku inne technologie azotowania np. jonowego nie wchodzą w rachubę tak mi powiedziano.

Niewiem jak się ma to do pierścieni ale jeżeli np. wszystkie obecnie produkowane samochody mają azotowane tuleje cylindrów i robi się przebieg 200 tyś spokojnie to powiedzcie mi dlaczego ruski cudak nie przejeżdzi połowy z tego bez robienia następnego remontu [szlifu]

Azotowanie utwardza materiał niesamowicie ale tylko powierzchniowo, natomiast powierzchnia azotowana jest odporna na ścieranie oraz posiada doskonałe właściwości jakby to ująć np. ślizgowe

Jutro podzwonię do andori jakie oni stosują pierścienie ao azotowanych cylindrów,popytam też kto ewentualnie dorobi twarde pierścienie. myślę że pierścienie chromowe załatwią sprawę .

Myślę też poazotować krzywki i wałki koników zaworowych jak również prowadnice zaworów

No ale się spisałem może jakieś wnioski jakieś podpowiedzi.

 

Na marginesie jeszcze dodam że muj cudak [ural-63] dalej kiepsko chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

btw. mam pytanie. to jest nadal silnik chlodzony powietrzem, wiec czy zabieg nie okaze sie "tragedia", gdy nasz motor osiagnie wysoka temperature w cylindrze?

 

Goska

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HIUS: Pytasz dlaczego rusek nieprzejedzie 100 kkm bez remontu ?

Przychodzi mi na mysl jedna odpowiedz ... smarowanie :) jest poprostu kiepskie. Pozatym co z tego ze szlif bedziesz robil co 100 kkm jesli inne podzespoły sie zuzyja ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sie orientuje to wlasnie pierscienie od Derdy sa twarde, nie wiem tylko czy robi do rusow...

:(

 

 

tak dzisiaj rozmawiałem z szefową robią twarde pierścienie żeliwne z dużą ilością zawartego chromu

ale ale cena odjazdowa 240 zł za 8 szt czyli komplet

Dzwoniłem do paradowskich w sprawie zaworów niema żadnego problemu należy przesłać albo zawory na wzór lub rysunek tech.cena ok.50 zł za szt. Również można zamówic zawory azotowane 2 zł drożej

Natomiast azotowanie robi Tarnów bez problemu 50 zł za każdy 1 kg. właściwie to w tej technologi robi tylko Radom i Tarnów

Twardość cylindra po azotowaniu wacha się od 50- 60 hrc czyli jest podobna do dobrego wałka rozrządu

ale tylko na głębokości 25 mikronów co jest niewątpliwą zaletą.

 

Jak sądzicie jaki zrobić luz przy szlifie, tłoki anodowane z almotu

 

No ja mam zamiar zrobić pasowanie na 7 setkach jak myślicie nie za mało????????

A wracając do mojego cudaka to powiedzcie mi czy kondensator ma duży wpływ na iskrę bo cewkę wymieniłem i dalej kiepśniutko

 

HIUS: Pytasz dlaczego rusek nieprzejedzie 100 kkm bez remontu ?

Przychodzi mi na mysl jedna odpowiedz ... smarowanie :biggrin: jest poprostu kiepskie. Pozatym co z tego ze szlif bedziesz robil co 100 kkm jesli inne podzespoły sie zuzyja ?

 

I właśnie dlatego chcę to zrobić bo części azotowane mają mniejszy dużo współczynnik tarcia

TAK MI POWIEDZIANO W KILKU FIRMACH DO KTÓRYCH DZISIAJ WYDZWANIAŁEM CAŁY DZIEŃ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...