Dr.Artur Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 juz czytac mi sie nie chce nawet tych glupot na temat olejow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 lej taki olej na jaki Cie stać a czy to mineralny czy semi i syntetyk to tylko Twoja wola i kasa Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_VN Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 (edytowane) dlaczego w chlodzonych powietrzem nie stosuje sie 10w/50 np chodzi mi o 50 ?? Bo w naszych warunkach klimatycznych przy normalnej eksploatacji silnika i jego dobrej sprawności [pierścienie i inne uszczelniacze] optymalny jest ...W/40. Dotyczy to wszystkich motocykli i samochodów oprócz Turbo - [5W30]. Bowiem ...W50 i wyżej stawia większy opór przy rozruchu [krótsza żywotność akumulatora] i większe zużycie paliwa do czasu osiągnięcia odpowiedniej temperatury-lub jej nie osiągnie wcale - wtedy jeszcze smarowanie???. Powyższe nie dotyczy pracy silnika w ekstremalnych warunkach - tor wyścigowy, crosowy, przeprawy quadowe. Edytowane 11 Marca 2010 przez mirek_VN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 MOC -podziwiam twoja cierpliwosc. :lalag: Ludziska-przestancie wypisywac bzdury i dorabiac teorie odnosnie oleju na poczekaniu poniewaz efekt koncowy moze byc zalosny,ale nie bede wytukac palcami. Prosze sobie otwozyc instrukcje i tak jest napisane jakie oleje nalezy uzywac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek1300 Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 (edytowane) Witam czytam i czytam ten watek i bylo tyle razy to samo walkowane a ludzie i tak nadal bzdury pisza. Normalnie szok. Pozdrawiam Edytowane 11 Marca 2010 przez maniek1300 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelcio Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Dodam, że zamiast panewek są łożyska, jeśli może to mieć wpływ na dobór typu oleju (poniżej link do rysunku wału z katalogu części Kymco): Link - wał korbowy Kymco Stryker 125 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Mirek dajesz czadu konkretnie. Widać, nie czytasz w ogóle co ma do powiedzenia taki fachowiec jak Adam, ignorujesz to co pisze MOCu.... Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekj Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 (edytowane) a literka "W" oznacza jedynie - wielosezonowy. MOC - nie mieszaj ludziom w głowach. "W" oznacza "winter" czyli SYMBOL przy tej literze oznacza przydatność do stosowania w warunkach niskich temperatur. Najprościej ujmując im niższa wartość tego symbolu tym lepsze właściwości smarne i pompowalność w niskich temperaturach. Słyszałeś o olejach oznaczonych np. SAE 10W lub SAE 15W ? Czyli właśnie o olejach sezonowych - do stosowania w warunkach zimowych, w przeciwieństwie do olejów oznaczonych SAE ...W-...., czyli olejów wielosezonowych, umożliwiających eksploatację silnika zarówno w warunkach zimowych jak i letnich. Idąc dalej istnieją jeszcze oleje wyłącze letnie, stosowane np. w sportach motorowych np. SAE 50 lub SAE 60. Wiadomo, po wyścigu wymiana i tyle. I basta ! Nie wracajmy już do tego. Jacek Edytowane 11 Marca 2010 przez jacekj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Posluchaj mnie "mechaniku" uwaznie bo nie bede dwa razy powtarzal za ten post masz juz zgloszenie do moderatora raz, ze nie masz pojecia o czym piszesz dwa ze obrazasz ludzi nie majac podstaw do tego, trzy ze piszesz kompletnie nie na temat i wtracasz swoje trzy grosze kompletnie nie czytajac tematu i poruszanego tu zagadnienia. W olejach z jedno liczbowym oznaczeniem tj. olejach jednosezonowych, ktore odeszly wlasciwie bezpowrotnie do lamusa poza sportami specjalistycznymi np. 10W literka W oznacza zimowy, w przypadku oleji dwuczlonowych o ktorych mowa w tym temacie np. 10W30 literka W oznacza wielosezonowy i wbij sobie to do glowy do konca swoich dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 MOC - nie mieszaj ludziom w głowach. "W" oznacza "winter" czyli SYMBOL przy tej literze oznacza przydatność do stosowania w warunkach niskich temperatur. Najprościej ujmując im niższa wartość tego symbolu tym lepsze właściwości smarne i pompowalność w niskich temperaturach. Słyszałeś o olejach oznaczonych np. SAE 10W lub SAE 15W ? Czyli właśnie o olejach sezonowych - do stosowania w warunkach zimowych, w przeciwieństwie do olejów oznaczonych SAE ...W-...., czyli olejów wielosezonowych, umożliwiających eksploatację silnika zarówno w warunkach zimowych jak i letnich. Idąc dalej istnieją jeszcze oleje wyłącze letnie, stosowane np. w sportach motorowych np. SAE 50 lub SAE 60. Wiadomo, po wyścigu wymiana i tyle. I basta ! Nie wracajmy już do tego. Jacek Mistrzu takie prywatne wycieczki są nie na miejscu i grozi to karami typu %. Chcesz się pochwalić wiedzą na temat smarowania silników to najpierw przygotuj się przynajmniej teoretycznie u źródła albo poczytaj ŚM bo tam był dobry artykuł na powyższy temat. Odpisz mi na PW co masz na myśli używając słowa "pompowalność" Witajcie. Podepnę sie do tematu. Zakupiłem motocykl Kymco Stryker 125 z Niemcowni - rocznik 2002. Mały przebieg - 6000km. parametry motocykla: - mokre sprzęgło. - chłodzony powietrzem. - filtr oleju - siateczkowy (wygląda jak naparstek) - wiec zapewne prymitywny i mało skuteczny (?) Nie wiem, jaki olej był wcześniej w motocyklu :( Producent zaleca olej 15W40, jednak nie widzę takiego oleju motocyklowego (są tylko mineralne do Diesli). Dodatkowo producent podkreśla, że NIE MOżNA stosować olejów 100% syntetycznych (zapewne z uwagi na rodzaj filtra oleju), Czy Mobil 5100 15W50 będzie odpowiedni? Jest to olej półsyntetyczny - jeżeli poprzedni właściciel używał np. minerala, to czy nie narobię w ten sposób problemów, a może przy tym wieku/przebiegu nie ma to znaczenia). Czy jednak szukać mineralnego (10W40 lub 20W40/50)???? Minerał 20W50 i wymiana co 1000 mil lub 1600 km. Witajcie. Podepnę sie do tematu. Zakupiłem motocykl Kymco Stryker 125 z Niemcowni - rocznik 2002. Mały przebieg - 6000km. parametry motocykla: - mokre sprzęgło. - chłodzony powietrzem. - filtr oleju - siateczkowy (wygląda jak naparstek) - wiec zapewne prymitywny i mało skuteczny (?) Nie wiem, jaki olej był wcześniej w motocyklu :( Producent zaleca olej 15W40, jednak nie widzę takiego oleju motocyklowego (są tylko mineralne do Diesli). Dodatkowo producent podkreśla, że NIE MOżNA stosować olejów 100% syntetycznych (zapewne z uwagi na rodzaj filtra oleju), Czy Mobil 5100 15W50 będzie odpowiedni? Jest to olej półsyntetyczny - jeżeli poprzedni właściciel używał np. minerala, to czy nie narobię w ten sposób problemów, a może przy tym wieku/przebiegu nie ma to znaczenia). Czy jednak szukać mineralnego (10W40 lub 20W40/50)???? Minerał 20W50 i wymiana co 1000 mil lub 1600 km. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 No ale koledzy, prawda jest taka ze Jacekj ma racje. W w tych oznaczeniach znaczy winter / zima - pamietajcie ze sa to oznaczenia w jezyku angielskim, gdzie pierwsza litera slowa wielosezonowy jest litera "m". Rozumiem Moca bo to sie dobrze kojarzy ale po prostu sie mylisz. No i nie ma co sie z tego powodu unosic pomylki zdarzaja sie kazdemu a mnie najczesciej :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Adamie nie przystoi Tobie i w twoim wieku popelniac tak radykalnych pomylek, w olejach o oznaczeniach np 10W30 - litera W oznacza wielosezonowy. W olejach jednosezonowych np. 10W oznacza - zimowy, ale nie o tym tu mowa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Yo! MOC - przeczytaj kilka wynikow z google : http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.html "Sama litera "W" oznacza że olej jest olejem zimowym (od "winter"). http://www.otopr.pl/pr/tajemnicze-etykiety...tac-oznaczenia- oleju,art,4196.html "Cyfry poprzedzające "W" (W: Winter = Zima), oznaczają płynność w niskiej temperaturze." Naszego jezyka niestety nie mozna nazwac miedzynarodowym :P. A "wielozezonowy" po angielsku to "multiseason". Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelcio Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Właśnie udało mi się ustalić w niemieckim serwisie dealerskim, (w którym był serwisowany mój Kymco), że ten model zalewali tam "od zawsze" Motulem 5100 10W40. Olej był zmieniony 7 lat i tysiąc kilometrów temu - motocykl od 5 lat stał (wyrejestrowany) w garażu. Tak więc znając z grubsza (potwierdzoną papierami) historię pojazdu powinienem chyba zalewać go olejem, jaki był mu podawany w serwisie(?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Dalej bledny tok myslenia :bigrazz: W przypadku oleju jednozesonowego: "Pierwsza liczba - a więc np. 0 lub 5 czy 10, 15 ...itd., mówi o tym jak płynny jest olej przy zimnym silniku („Liczba W" = Winter czyli zima) czym niższa liczba „W", tym bardziej płynny jest olej w niskiej temperaturze. Tym lepiej dla silnika. Szybciej zaczyna wędrować po zimnym silniku a tym samym smarować zaraz po „uruchomieniu". Jednym słowem chroni go przed zatarciem w lodowate dni." Druga liczba...po liczbie „W" np 30, 40, 50 lub 60 podaje płynność oleju przy wysokiej temperaturze. Także tu obowiązuje zasada - czym niższa liczba w oznaczeniu, tym lżej pracuje silnik, jednak także - czym wyższa ta liczba - tym bardziej może być obciążony silnik. Jest to warstwa chroniąca silnik przed zatarciem (film olejowy). Oleje, które pokrywają tylko jedną klasę lepkości SAE nazywamy olejami jednosezonowymi (monograde) np. SAE 30, 40 albo SAE W30, SAE 40 albo SAE W40 itd. W przypadku oleju wielosezonowego, owczesnie najczesniej i wlasciwie wylacznie uzywanego: "Oleje, które pokrywają kilka klas lepkości nazywamy olejami całorocznymi albo wielosezonowymi - wspomniane wcześniej SAE 15W-40. Znaczone są zarówno: klasa lepkości przy zimnym starcie (pierwsza liczba W), jak i klasa lepkości przy wysokiej temperaturze (druga liczba po liczbie W). Te dwie klasy dzielone są litera W, z tego wynikają oznaczenia jak np.: SAE 15W40, SAE 0W30 albo 10W60" http://www.commaoil.pl/olej_warto_wiedziec/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.