Skocz do zawartości

jak sprawdzić silnik 954?


Yogi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

 

 

 

Mam do kupienia 954 po jeździe w stocksportach pare lat temu.

 

Teraz ma drugiego wlasciciela (w sumie znajomy i wiadomo jak motocykl traktuje i jaka jest jego historia). Zewnętrznie nie mam zarzutów.

 

Najwieksze obawy mam po tej torowej jeździe w kwestii silniika.

 

Jak mam sprawdzić silnik (w warsztacie lub samemu) pod kątem jego stanu? Czyli co i jak zmierzyć kompresje itd.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Sam możesz obczaić czy nie słychać jakiś niepokojących odgłosów przy pracy silnika ( zawory, łańcuszek rozrządu ). Czy dżwięk silnika jest taki sam przy wciśniętym sprzęgle i bez sprzęgła. Rozgrzej go dobrze i wkręć na wyższe obroty, zobacz czy nie puszcza dymu przy dodaniu i puszczeniu gazu. Sprawdż ciśnienie w cylindrach. Przepałuj go trochę na 2 biegu, bo czasami lubi wypadać. Sprawdż czy jest prosty, bo na pewno miał nie jedną glebę.

To tak po łepkach, a najlepiej weż jakiegoś gościa znającego się na rzeczy, lub zleć przegląd warsztatowi.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przygazuj go też trochę na zimnym silniku. jak zadymi na niebiesko to pewnie pierścienie już są troszke przytarte. jak bedzie dymił na rozgrzanym silniku to raczej już pierścienie albo uszczelniacze zaworowe do wymiany

 

 

 

ok, dzieki za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przygazuj go też trochę na zimnym silniku. jak zadymi na niebiesko to pewnie pierścienie już są troszke przytarte. jak bedzie dymił na rozgrzanym silniku to raczej już pierścienie albo uszczelniacze zaworowe do wymiany

 

Na zimnym silniku może dymić ( para wodna ) i przy wkręcaniu na wysokie obroty katuje się moto. Najpierw go rozgrzej.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mówie tu o odkręceniu na maxa przy zimnym silniku tylko lekkiej przegazówce. para będzie miała kolor biało szary a olej niebieskawy. wiem jak brat przygazuje xr na zimym to trochę kopci, później jest dobrze. ale jeździ bez problemu, nic się nie dzieje. ja tego w swiom motórze nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.scigacz.pl/Na,co,zwracac,uwage,...ocykla,277.html

Ten artykul bardzo mi pomogl jak kupywalem swojego, ale o paru rzeczach tez nie wspomina, jak na przyklad sprawdzenie grubosci tarcz hamulcowych. Najlepiej spisz sobie wszystko co masz sprawdzic na kartce, zeby nie zapomniec.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik po zawodach wcale nie musi być zakatowany.

Wystarczy tylko zmierzyć ciśnienie oleju podczas pracy tego silnika i porównać z wartościami z manuala.

Jeżeli będzie za niskie to wymienić olej na półsyntetyk 10W40 i jeszcze raz zmierzyć.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy przyrzad do pomiaru cisnienia oleju to cos co wiekszosc serwisow powinna miec (podobnie jak do pomiaru cisnienia w cylindrach)? czy tez to cos "deluxe" i rzadkiego?

 

ten badany egzemplarz byl normalnie jezdzony na torze - wiadomo do czerwonego pola, natomiast bez gum i upadków; wymienione 2 skrzynie biegow (CAŁE) i na ostatniej przejzdzone; takze kwestia cisnienia w cylindrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mówie tu o odkręceniu na maxa przy zimnym silniku tylko lekkiej przegazówce. para będzie miała kolor biało szary a olej niebieskawy. wiem jak brat przygazuje xr na zimym to trochę kopci, później jest dobrze. ale jeździ bez problemu, nic się nie dzieje. ja tego w swiom motórze nie mam.

 

:) :notworthy: :icon_exclaim:

 

Schowaj sie z takimi poradami...Kto o zdrowych zmysłach kręci/gazuje zimny silnik??

 

Najlepiej sprawdź to moto u jakiegoś(dobrego!) mechanika. Powiedz jak wyglada sprawa, a on już bedzie wiedział co sprawdzić. Nawet jeżeli teraz ktoś na forum powie Ci co i jak to wątpie, abyś miał odpowiedni sprzęt do dokładnego sprawdzenia stanu technicznego.

 

Ja mimo to bym się zastanawiał czy brać motocykl z "torową" przeszłością...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak u mnie ktos zaczalby gazowac na zimnym silniku , od razu dostalby opierd..... znaczy ze NIE ZNA zasady dzialania silnikow spalinowych, sposobow ich smarowania i zasilania- tak wiec schowajcie sie z takimi radami, a motocykl najlepiej sprawdzic u mechanika motocyklowego.

Sprawdza sie wiele rzeczy , na koniec wylapuje sie tez na"sluch" to i owo , wiec samemu to raczej niewiele zdzialasz.

Jak masz mozliwosc to na poczatek mozna sprawdzic: cisnienie sprezania, kolor swiecy zaplonowej, prostolinijnosc- przy pomocy 2,5 metrowego przymiaru( mysle ze wystarczy- szczegolnie ze ostatnio czytalem w amerykanskich pismach, jak zbadali laserem nowe motocykle to w paru modelach byly odchylki do 5 mm), przy przejazdzce jak chodza biegi z uwzglednieniem 2 i 5 tki, stan lozysk, kol , osi wahacza, lozyska glowki ramy, sprawdzic czy przy malej zebatce trzyma uszczelniacz(bo stan lozyska sprawdzic ciezko-trzebaby lancuch przynajmniej zdjac), zdjac pokrywe rozrzadu i sprawdzic stan walkow, oraz luzy zaworowe, mozna tez odkrecic miske olejowa sprawdzic olej, czy sa opilki, smok , a nawet spojrzec na gladzie cylindrowe i przebarwienia na stopach korbowodowych- ale nie kazdy sprzedajacy na to pozwoli- nie musi.

Tak samo jak nie musi motocykl z wyscigow byc od razu rzechem.

Znam jeden przypadek co chlopak jezdzil- jeszcze wtedy w Poloni Cup na CBR 900 i sprzedal sprzet- nowy wlasciciel zrobil na nim 60 tys i dalej sprzedal - zarznal ten motocykl dopiero 4 wlasciciel- przez wlasna glupote- bo nic przy motocyklu nie robil- tylko jezdzil "na kole", zaliczyl pare gleb i w koncu silnik nie wytrzymal i sie zatarl.

Janek.

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały miniony sezon katowałem swego psa na torze, zrobiłem na nim jakieś 1,5 tys km i nie odczuwam żadnych niepokojących objawów zużycia silnika chociaz ma on 90 tyś przebiegu. Nie jest do końca prawdą, iz na torze kręci się cały czas pod czerwone, najbardziej w dupę dostały chamulce i zawieszenie. Tarcze przód do wymiany, świeży olej w lagach, zalewany w kwietniu - do wymiany, współpracy odmówił tylny element resorujący, zastąpił go juz ohlins.

Silnikiem najmniej bym się przejmował, bo w brew pozorom najbardziej katują go sztuczki typu kółeczko przednie i tylnie w tej oto kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza sie; ten sprzet na torze zrobil pare tysiecy (ok 5); nie jezdzil na seryjnym zawieszenie; nie lezal na torze nigdy (koles zmienia co sezon motocykl); olej zmieniany co eleminacje; super serwis robiony przez bossa serwisu hondy;

 

mam pewnosc bo dodzwonilem sie do samego zawodnika, ktory nie musi klamac.

 

to utytulowany zawodnik jednego z wiekszych teamow u nas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...