Pawel Opublikowano 26 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2003 Mam Panowie zagwozdkę, a właściwie ja i Marlew. Dzisiaj zmierzyłem w jego Suzi ciśnienie sprężania - wyszło po 9,5 atmosfery na garnek. Jaka jest norma dla takiego sprzęta. Ja bym tam chętniej widział około 11 - 12 to woadomo, że motor (czyli silnik motocykla :wink: ) jest ok. Suzi bierze olej i to sporo - 1 litr na 1000 km. Nie są to uszczelniacze zaworowe, bo sprzęt nie kopci na wolnych obrotach i po odpaleniu (tak się dzieje jak uszczelniacze mają dosyć, bo olej spływa po zaworach i kopci szczególnie po odpaleniu silnika). Czyli jednak pierścienie ??? Świece są suche i czyste, co daje mi do myślenia. moja teza ? Suzi pali olej, ale tylko na wysokich obrotach, jak się zapierdziela dość szybko. jest ona tak dokładnie spalany, że na świecach się jic nie odkłada. Mylę się ? Dajcie znać. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 27 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2003 Ja tu nie widzę błędu w logice. Jak by ciekło przez uszczelniacze zaworów , silnik najwięcej kopcił by na wolnych obrotach, potem w miarę obciążenia dymek by zanikał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 27 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2003 Panowie,ponieważ Paweł był pierwszy to ja dodam tylko od siebie - pierscienie wykazują luzy ale mieszczą się w normie, cylinder nosi slady obrobki fabrycznej - zadnego zuzycia, uszczelniacze są nowe a olej bierze i to mnie wkurza :wink: Pytanie do specjalistow - zmieniac pierscienie czy nie?!?Dodam jeszcze ze w GS550 prowadnice zaworowe biegną bezposrednio w aluminium iczęsto one sa po wyrobieniu przyczyną brania oleju (wymiana uszczelniaczy nic nie pomaga) ratunkiem jest wstawienie tulei z brązu ale nawet nie potrafie strzelic ile by to moglo kosztowac i kto to robi.Dzięki z góry za porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 27 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2003 Ciśnienie trochę za niskie jak na motocyklowy silnik.Jesli zawory są ok i uszczelniacze trzonków to tylko pierścienie.Bo czy jest jeszcze jakas droga którą może brać olej :?: Czy zmienic pierścienie? A jest inny pomysł? Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 27 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2003 no jesli prowadnice zworowe sa zorane to nawet nowe usczelniacze nie pomogą.Ale moze to nie to.Ciezka sprawaAle jesli male csprezanie to sie nie ma co zastanawiac.Pierscienie!Acha.Luz zaworowy sprawdzony>???????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 27 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2003 Grzebnąłem w necie znalazłem ciśnienia do GS500. Ma być 9:1. Nie znalazłem ile ma mieś GS550 ale chyba warto sprawdzić nim się cały silnik rozbierze :wink: Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 27 Czerwca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2003 Grzebnąłem w necie znalazłem ciśnienia do GS500. Ma być 9:1. Nie znalazłem ile ma mieś GS550 ale chyba warto sprawdzić nim się cały silnik rozbierze :wink: Darek znalazłeś stopień sprężania, a ja mówię o cośnieniu - to dwie (aczkolwiek spokrewnione ze sobą sprawy). Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KAT Opublikowano 27 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2003 Kurcze, może się nie znam, ale 9,5 atmosfery to nie jest aż tak mało. Trza rzec że NSRka(wiem że to 2T) paliła jeszcze przy 6,3at.... 8) Na allegro ktoś (nie ja) ma do sprzedania serwisówkęhttp://www.allegro.pl/show_item.php?item=14224884 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 28 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2003 9.5 atmosfery to nie jest źle. Ważne by w każdym cylindrze była mniej więcej podobna wartość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 28 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2003 Darek znalazłeś stopień sprężania' date=' a ja mówię o cośnieniu - to dwie (aczkolwiek spokrewnione ze sobą sprawy).[/quote'] jasne, że tak, ale po prostu trzeba znać ciśnienie nominalne danego silnika żeby stwierdzić czy ma już przedmuchy na pierścieniach. Zresztą chyba nie napisałem niczego czego byście nie wiedzieli... Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yolaos Opublikowano 30 Czerwca 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2003 Cze! Jest jeszcze jedna możliwość, która powoduje branie oleju.Mianowicie po demontażu tłoków i zdjęciu pierścieni trzebasprawdzić czy wewnętrzna część pierścienia nie odcisnęła się krawędzią w rowku tłoka.Jeżeli tak to znaczy,że przez tenodcisk olej w czasie pracy silnika znajduje sobie drogę.Tematten dotyczy silników ( wprawdzie samochodowych) pewnejznanej marki którą serwisuję, ale nie powiem jakiej..... 8) Pozdro!Yolaos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 1 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2003 dzięki wszystkim za opinie,a więc do końca sezonu jeżdżę na tych pierścieniach (żal zaglądąć do środka i znowu kupować nowe uszczelki), jeżeli będzie wolna kasa to na jesień szukam kupca i to będzie jedyna rzecz jaką będzie miał do roboty.Jeżeli nie będzie kasy rozkładam w zimie cały silnik i robię pierścienie i tulejowanie prowadnic i jeżdżę kataną jeszcze ze 2 latapozdrPS a do litra oleju /1000 jakoś się przyzwyczaję :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 1 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2003 Tematten dotyczy silników ( wprawdzie samochodowych) pewnejznanej marki którą serwisuję' date=' ale nie powiem jakiej..... 8) [/quote']FIAT Rules! Italiani makaroni....znaczy pasta...To ładnie z twojej strony, że nie chcesz ujawnić tej marki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 1 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2003 Noooo!!!grunt to zachowac incognito 8) Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.