Barnaby Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 czyli do starszych motocykli lepiej lać mineral? na czym polega ta "inność" konstrukcyjna? na wydajności pompy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 1 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2006 (edytowane) napisze od razu nie spróbowałem tego na własnej skórze a tylko wyczytałem w skrypcie na uczelni chodziło o wielkość molekół czy cząsteczek nie pamiętam ale za to utkwiło mi w pamięci że olej synetyczny nie wytważa tak grubego filmu olejowego co minerał i w silnikach gdzie były duże tolerancje mogło dochdzić do zarywania tego filmu ;) choć na chłopski rozum to... :D spojrzałem do notatek wiec chodzi o to że konstruktor projektując silnik wiedział jaki bedzie przepływ oleju przez panewke (chodzi o obliczenia hydrodynamiczne) oraz założenie jest takie że wtedy nie było oleji syntetycznych ktore miały bardziej stałą lepkość tzn oleje mineralne od 110- 150 a synt. 150-200 . więc założenie było że olej mineralny w dużch temperaturach może być bardziej rzadki (jak napisał Adam) więc są mniejsze kanały olejowe aby zapewnić minimalną grubość filmu .teraz jeżeli wlany zostanie syntetyk to przepływ jego przez panewke bedzie mniejszy bo jest gęstszy w wysokiej temperaturze co doprowadzi do zerwania filmu ech ale namieszałem :biggrin: Edytowane 1 Września 2006 przez hz10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyndol93 Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Z tego co wiem to lepiej zmienić syntetyk na półsyntetyk, w odwrotnym przypadku po zalaniu syntetyka silnik może się delikatnie rozszczelnić. Zależy jeszcze ile przebiegu ma silnik, jeśli ma już nabite trochę kilometrów to właśnie przez wzgląd na lepsze uszczelnienie silnika powinno się zalać półsyntetyk. Ups, pomyłka, tak jak napisałem jest bodajże w przypadku gby zaleje się olej mineralny -on właśnie może spowodować rozszczelnienie silnika. Ups, pomyłka, tak jak napisałem jest bodajże w przypadku gby zaleje się olej mineralny -on właśnie może spowodować rozszczelnienie silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Z tego co wiem to lepiej zmienić syntetyk na półsyntetyk, w odwrotnym przypadku po zalaniu syntetyka silnik może się delikatnie rozszczelnić. Zależy jeszcze ile przebiegu ma silnik, jeśli ma już nabite trochę kilometrów to właśnie przez wzgląd na lepsze uszczelnienie silnika powinno się zalać półsyntetyk. Ups, pomyłka, tak jak napisałem jest bodajże w przypadku gby zaleje się olej mineralny -on właśnie może spowodować rozszczelnienie silnika. Ups, pomyłka, tak jak napisałem jest bodajże w przypadku gby zaleje się olej mineralny -on właśnie może spowodować rozszczelnienie silnika.w sumie wszystko co napisałeś jest bardziej bodajże niż prawdą :) przeszukaj forum mnóstwo o tym pisano wcześniej... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Przy 28kkm półsyntetyk zmieniony na pełen syntetyk. Obecnie 56kkm i dalej pełen syntetyk. Silniczek cyka jak zegarek, zero wycieków, branie oleju znikome porównywalne jak pólsyntetyku. Jeśli silniczek zdrowy, nie dymi, nie pożera oleju to ja nie widze przeciwskazań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 (edytowane) Ponad 100 tys.przebiegu. Lałem półsyntetyk, potem mineralny, a teraz zaleję syntetyka. Za jakiś czas pochwalę się jak jest . Albo pożalę. Edytowane 11 Marca 2014 przez koroviov Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neno Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Ja motocykl kupiłem zalany półsyntetykiem, wymieniłem na syntetyk. 14kkm i wszystko gra, praktycznie bez zużycia oleju. Cytuj https://www.facebook.com/PrzezSwiat.eu/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geni Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Pytanie czy zamieniać coś gorszego na coś lepszego właściwie ma jedną odpowiedź. Jeżeli masz na to pieniążek, to pewnie, że tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Tematów o olejach od groma i również tekstu o pierdołowatych mitach z rozszczelnieniem się silników. Nic się nie rozszczelni.Proszę przeczytać ten temat od początku. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubagsx Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 (edytowane) Do motocykli 50 letnich po remontach ludzie dają syntetyki - oleje wtedy nie znane. Nawet nie używano detergentów - które dziś ma każdy syntetyk. I co? I wszystko gra... Edytowane 12 Marca 2014 przez kubagsx Cytuj freude am fahren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 To ja tak z lekkim drutem wjade - po wymianie sprzegiełka rozrusznika musiałem uzupełłnić zapas oliwy w piecu bo 2 litry z 4 wylądowały na moich roboczych gaciach . Czekałem na tego syntetyka ENI i-ride i sie doczekac nie mogłem to zapakowałem 2L 10W40 z foty czy orlenu i tak przelatałem ok 200km . I nic . Żadnych poslizgów sprzęgła , piec chodził tak jak wczesniej czyli jak wiadro gwozdzi tudziez pijana austryiacka orkiestra - czyli wszystko w normie :laugh: Wczesniej to nie wiadomo co byo wlane ale ładnie pachniało i było w miare transparentne i działało . No ale chciałem na perfekt więc finalnie wlałem co fabryka kazała . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Płukałem silnik po utopieniu najtańszym olejem silnikowym robiąc przez 3 zmiany ze 100 km i uwaga! nic się nie stało! szok Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Weź to wytłumacz zaczytanym w nanododatki do włókna mopa podłogowego z TV marketu użytkownikom motocykla ;] szok Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 14 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2014 single sa malo wrazliwe na jakosc oleju , ale w takim R4 krecącym sie do 16 tys to bym tego nie lal :) , syntetyki samochodowe maja wlasiwosci poprawiajace smarowanie i bedziesz mial automata ze sprzegla :) - juz to przerabialem. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.