Shinigami Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 110KM z 500ccm w silniku 2T to nie jest żadna rewelacja (swego czasu jakaś firma, nie pamiętam jaka, z czołówki motocyklowej wypuściła cywilną wersję wyścigówki 2T która miała 170KM z 500 i spełniała ówczesne normy spalin. Pamięta ktoś coś z tego tematu?). Podstawowe zalety zwykłego 2T:1. Prosta konstrukcja - tani w produkcji.2. Prosta konstrukcja - lekki.3. Prosta konstrukcja - łatwy w serwisowaniu.4. 2 x większa moc w stosunku do 4T.Podstawowe wady zwykłego 2T:1. Ekologia.2. Mała żywotność. Z tego co zauważyłem to w silniku JJ2S 3 pierwsze zalety 2T szlak trafił bo tłok musi być uszczelniony w trzech miejscach no i mamy tutaj jakby dwa cylindry: jeden zewnętrzny do wstępnego sprężania mieszanki i drugi wewnętrzny do suwu pracy. Natomiast kwestia ekologii została rozwiązana połowicznie bo co prawda wał i "cylinder pracy" możemy smarować pompką i mgłą olejową ale uszczelnienie które widać w postaci pierścienia na głowicy to już nie ma takiego smarowania tak samo górna część tłoka sprężająca mieszankę (smarowanie uniemożliwiają także okna wycięte w tłoku).Z tego wychodzi że zaletą JJ2S w stosunku do zwykłego 2T jest "tylko" (albo aż) możliwość zbudowania dwucylindrowca z korbowodami na wspólnym czopie. A reszta to same wady włącznie ze smarowaniem wału pompką.To są moje spostrzeżenie, byśmoże nietrafne, ale tego sie właśnie dopatrzyłem. Ad 1 Uwczesne :D słowo klucz ;] Ad 2 Benzyna też ma właściwości smarne :) W punkcie 4 pic polega na tym że moc nie jest dwa razy większa jak podpowiada logika z tym że nie kojarze jaka jest dokładna wartość. Ogólnie rzecz biorąc nie chce żeby JJ2S skończył z opinią śmierdziela jak silnik Wankla :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 DEAD piszesz, że spełniała ówczesne normy spalin.Tylko czy ten motor będzie spełniał normy EURO 3? TAkie teraz obowiązują. KTMy 250ccm mają po 110KM, więc niezły stosunek mocy do pojemności, co z tego? Jest to 2T palący olej i nie spełniający norm!Wszystko się rozbija o to, że Polski motór ma nie palić oleju! Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muffin Man Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 110KM z 500ccm w silniku 2T to nie jest żadna rewelacja (swego czasu jakaś firma, nie pamiętam jaka, z czołówki motocyklowej wypuściła cywilną wersję wyścigówki 2T która miała 170KM z 500 i spełniała ówczesne normy spalin. Pamięta ktoś coś z tego tematu?). Podstawowe zalety zwykłego 2T:1. Prosta konstrukcja - tani w produkcji.2. Prosta konstrukcja - lekki.3. Prosta konstrukcja - łatwy w serwisowaniu.4. 2 x większa moc w stosunku do 4T.Podstawowe wady zwykłego 2T:1. Ekologia.2. Mała żywotność. Z tego co zauważyłem to w silniku JJ2S 3 pierwsze zalety 2T szlak trafił bo tłok musi być uszczelniony w trzech miejscach no i mamy tutaj jakby dwa cylindry: jeden zewnętrzny do wstępnego sprężania mieszanki i drugi wewnętrzny do suwu pracy. Natomiast kwestia ekologii została rozwiązana połowicznie bo co prawda wał i "cylinder pracy" możemy smarować pompką i mgłą olejową ale uszczelnienie które widać w postaci pierścienia na głowicy to już nie ma takiego smarowania tak samo górna część tłoka sprężająca mieszankę (smarowanie uniemożliwiają także okna wycięte w tłoku).Z tego wychodzi że zaletą JJ2S w stosunku do zwykłego 2T jest "tylko" (albo aż) możliwość zbudowania dwucylindrowca z korbowodami na wspólnym czopie. A reszta to same wady włącznie ze smarowaniem wału pompką.To są moje spostrzeżenie, byśmoże nietrafne, ale tego sie właśnie dopatrzyłem.360 - 400 KM z litra w dwusuwie też normalka - uzyskiwały to prawie wszystkie konstrukcje wyścigowe GP 500. Nie mówię o specjalnych silnikach modelarskich, które osiągają jeszcze większe moce z 1 litra pojemności skokowej.Bimot 500 V due - 110 KM / 9000obr/min (dwusuwowa dwucylindrowa, o dwóch wałach V-ka)I co z tego? Większość produkowanych motocykli z silnikami 2T spełniała ówczesne normy, ale przy nowej normie już ich nie spełnia !!! Kolega sugeruje, (chyba jest w zarządzie jakiegoś koncernu silnikowego), że jedyne wyjście z tej sytuacji to skomplikowany i drogi w produkcji czterosuw (będzie więcej kasy dla producentów) bo dwusuwy według podanych wyżej sześciu kryteriów są niemożliwe w produkcji.Po zapoznaniu się z JJ2S uważam, że jeżeli do myślenia o tym silniku dołoży się trochę wiedzy ze współczesnej technologii materiałowej i wytwórczej to wszystko jest możliwe.Nie wiem, czy kolega orientuje się, że technologie dla wyprodukowania prototypu różnią się znacznie od technologii przy produkcji małoseryjnej a jeszcze bardziej od produkcji wielkoseryjnej.Czy kolega zna silniczki modelarskie COX i czy wie, że technologia ich wytwarzania doprowadziła do pełnej wymienności części i podzesopłów - a mówię tu o silniczku np. o poj. 0,5 ccm.Zalety jakie dostrzegłem w JJ2S X4:1. Prosta konstrukcja - tani w produkcji.2. Prosta konstrukcja - lekki.3. Prosta konstrukcja - łatwy w serwisowaniu.4. 2 x większa moc w stosunku do 4T (prawie).Podstawowe wady JJ2S X4:1. Konieczność stosowania w produkcji współczesnych maszyn, technologii i elektroniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dr.Big Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 (edytowane) Pieknie cos namalowac, jak nie bedzie funkcjonowalo :) . Wystarczy spojrzec na lozyskowanie i uklad tylnego (filigranowego) wachacza. Takie rozwiazanie to moze sie sprawdzic w sredniej klasy MTB, ale nie w moto.Jak dla mnie (na tej strone) rysunek duzego dzieciaka i juz. Kto z nas nie malowal w mlodosci "fajnych" motocykli i samochodow :) ? PS. Caly swiat odchodzi od produkcji dwusuwa ze wzgledu na zanieczyszczenia, coraz mocniej dyskutuje sie na temat ograniczen emisji, a tu taka ... "premiera" ... wlasciwie czego? Edytowane 7 Marca 2007 przez dr.Big Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 Ktoś wcześniej napisał że 110 KM z 500ccm to nie dużo. Faktycznie. Ale czy przypominacie sobie ile koników kiedyś miały 4T? Ten silnik jest prototypem. Więc wiele można jeszcze usprawnić. A silniki 4T są u granic możliwości. Zobaczcie jak konstruktorzy projektują, czepiają się każdego grama w silniku, obmyślają jak można jeszcze zminimalizować straty itp.Natomiast ten silnik jest prototypem. W każdym razie silnik ten nie będzie uzyskiwał wysokich obrotów ze względu na wymiary tłoka oraz jego masy co jest bezpośrednio związane z jego bezwładnością. Ps. Ale i tak wielki SZACUN :crossy: :crossy: :crossy: dla ludzi którzy pracują nad tym projektem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 czasy gdy silnik dwusuwowy kopcił i był nieekologiczny należą do przeszłości.Dzięki najnowszej technologii niskociśnieniowego wtrysku za pomocą sprężonego powietrza niwe dwusuwy są: bardziej ekologiczneoszczędniejszesilniejszelżejsze Nie wierzycie :no to popatrzcie który skuter pali najmniej ? - Aprilia z systemem Ditech. Jakie silniki są jednymi z najlepszych do łodzi motorowych - 2T z wtryskiem. Bardzo mocne w całym zakresie prędkości, spełniają surowe amerkyńskie wodne normy środowiska i najmniej palą. A na dowód dla niedowiarków poczytajcie sobie artykuł o najnowszym studium skutera Aprilii: http://www.maxmoto.co.uk/aprilia_leonardo_500_ditech.shtml Który z waszych moto ma 12 sekund na 1/4 mili a przy okazji potrafi przejechać 450 mil !!! na zbiorniku paliwa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 (edytowane) PS. Caly swiat odchodzi od produkcji dwusuwa ze wzgledu na zanieczyszczenia, coraz mocniej dyskutuje sie na temat ograniczen emisji, a tu taka ... "premiera" ... wlasciwie czego? tjaa.... uwielbiam takie wypowiedzi "znawców" :crossy: przeczytaj sobie z łaski swojej wszystko od początku. albo lepiej streszczę, bo jak widać sobie nie radzisz: obecne silniki dwusuwowe nie spełniają norm czystości, ponieważ dla potrzeb smarowania dolewa się oleju to paliwa i tenże olej jest później spalany. nowatorstwo zaprezentowanego projektu polega na tym, że oddzielono w nim układ smarowania czyli nie spala oleju... i proszę: mamy nowość! jak fajnie jest rozumieć tekst pisany... szansa, nie szansa... na pewno możliwość. szansy jeszcze nie ma, bo jak ktoś już zauważył - żeby to poszło potrzeba mnóstwa szmalu, zainteresowania ze strony kogoś odpowiedniego. tego nie da się zrobić w garażu, bo... jeden britten już był. przykład mówi, że garażowa produkcja nie przebije wielkoprzemysłowej. a bez tej ostatniej - nie ma szans zaistnieć na rynku. przykre, ale na dziś bardzo prawdziwejsz ps. po doczytaniu sobie na forum jjs wypowiedzi autora o jego doświadczeniu motocyklowym stwierdzam, że jeszcze poczekam z oceną projektu. do czasu zaprezentowania jeżdżącego prototypu :> Edytowane 7 Marca 2007 przez jeszua Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alterego Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 (edytowane) Na stronie amerykańskiego KNEESLIDER ukazał się nius opisujący projekt motocykla JJ2S X4 500. Koncept ten sprawił duże wrażenie zarówno na autorach artykułu jak i czytelnikach. Pojawiło się przy tym mnóstwo pytań i wątpliwości na temat konstrukcji rozrządu, wydechu, oraz sprawności silnika przy wysokich obrotach. Redaktorzy z KNEESLIDER nie znają języka polskiego i zwracają się z prośbą do internautów o pomoc w przetłumaczeniu danych zawartych na polskiej stronie. Umieściłem o tym niusa na mojej prywatnej "www". Kto się czuje na siłach w języku angielskim niech zajrzy na:http://thekneeslider.com/archives/2008/03/...ept-motorcycle/i postara się maksymalnie przybliżyć rozwiązania techniczne motocykla. Może coś "drgnie" dzięki temu?.....Trzymam kciuki!!!! Edytowane 24 Marca 2008 przez alterego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 (edytowane) "Sorry, Not Here! The page you were looking for is not here. Maybe you mistyped, maybe it was moved, but if you just click on the home tab at the top of the page, you'll be at The Kneeslider home and you will be able to find everything from there. Thanks!" Edytowane 24 Marca 2008 przez marcpol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alterego Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 (edytowane) "Sorry, Not Here! The page you were looking for is not here. Maybe you mistyped, maybe it was moved, but if you just click on the home tab at the top of the page, you'll be at The Kneeslider home and you will be able to find everything from there. Thanks!" Wejdź tu: http://thekneeslider.com/ szukaj drugiego niusa od góry, potem kliknij na nagłówek by rozwinąć komentarze Zresztą ten link już działa!!!! To była chyba tylko chwilowa usterka! Edytowane 24 Marca 2008 przez alterego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Poczytałem, i... jest to bardzo ciekawe. Ciekawe równiez, czy jak tak wiele innych pomysłów pójdzie do szuflady..... pewnie tak.... a szkoda...... Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 moze sie uda;D, miejmy taka nadzieje~~ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexrafi Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Moim zd. nie wypali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merh Opublikowano 4 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 http://www.jjsdesign.net/ jesli ktos nie widział,niech patrzy bo warto! byle tego kutwa nie zaprzedali jakiemus koncernowi za pare milionow,bo normalnie mnie piana złapie. jak dla mnie to sa ludzie,ktorym nalezy sie pokłon,bo w koncu ktos cos robi dla Polski w dziedzinie moto. :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartasarte Opublikowano 4 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 dwusow? :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.