Skocz do zawartości

pasek, łańcuch czy wał kardana


filon89
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak już na marginesie sobie rozmawiamy... :crossy:

to smaruje się przekładnię, a nie wał. Wał w zasadzie pracuje na sucho. eew. można lekko posmarować (przy okazji...) wpusty wieloklinu na przegubie.

Osobiście wymieniam co sezon, kupujemy w kilku na "spółę" butelkę oleju i lejemy sobie w przekładnie... Żadna to obsługa. A przy kupnie motocykli argument napędu wałem był jednym z istotnych.

Przerabiałem też pasek - czystszy, cichszy, lżejszy, małoobsługowy.

Łańcuch - miałem kiedyś w Jawie... Brr...

 

A może ktoś wie jak się nazywała osoba co wynalazła wał? :clap:

 

Był to zapewne Wałow, uczony radziecki... :P

Edytowane przez shadok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto co jak wynalazł odsyłam do wikipedii.

A wracając do napędów

to łancucha w nowych motocyklach o pojemności powyżej 800 nie widać, a więc można powiedzieć że to ni ejst napęd do większych czoperów..

Kardan wydaje się być tutaj idealnym rozwiązaniem - ale zauważyć można że najcięższe sprzeta mają pas i w tym kierunkum widać że idą wszytkie firmy - bez wyjątku.

Dzisiejsze pasy wytrzymują 100.000 km bez problemu a jestem pewien (pasy narzędziowe przy maszynach w miojej firmie są tutaj dobrym przykładem) że można by się pokusić o konstrukcję pasa na 300.000 i dalej.

Jednak patrząc na współczesne motocykle - najmniej bym zwracał uwagę an to jaki rodzaj przełożenia napędu ma motocykl - te elementy sa tak dopracowane że duży spoks (za wyjątkiem czyszczenia koła)

pozdrawiam

klaus

Edytowane przez Klaus_Drifter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasy sie zmienia co 25 tys i sa zajebiscie drogie

niektore wytrzymuja do 30 tys

 

jadac droga na pas leca kamyczki itd i po dluzszej wyprawie mozna poznajdowac wtloczone w niego ciekawe rzeczy

 

wal kardana jest konstrukcja najdrozsza

a wszyatkie firmy daza do tego by zarobic jak najwiecej

wal jest bezobslugowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem motocykl z łańcuchem - 3 sezony na VN 800 Classic - nie narzekałem choć te usyfione koło i wymiana to żadna przyjemność. Kardan to podstawa wg mnie. Miałem kiedyś AWO - napęd oczywiście na kardan - motocykl miał 42 lata - jak rozebrałem kardan w celu wymiany nitów (troszkę sie poluzowały - po 42 latach raczej nie dziwne) to tryba wyglądały jak by przed chwilą z fabryki wyjechały. Wniosek - lepszego napędu nie ma - owszem pasek wygląda ładnie ale jest bardziej podatny na uszkodzenia no i kosztuje swoje.

Pozdrawiam.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wymieniania oleju, to motocykl ten mam od 2 lat i przejechane na nim troche ponad 2 tys km (w sumie ma 10 tys km) i w tą zimę zmieniałem olej ale opiłków w nim (jeszcze?) nie było.

Jednak mimo wszystko na tle paska oraz łańcucha wał cechuje się największą bezobsługowością :crossy:

 

Moze wymiane robil poprzedni wlasciciel (jesli dobrze zrozumialem wzieles go jak mial 8 tys??),moze jest to standartowa czynnosc przy pierwszym przegladzie gwarancyjnym? Nie mam pojecia.

Cytat mial tylko na celu ostrzezenie innych (tak jak ja nieswiadomych), ze nalezy tego przypilnowac na wsjakij sluczaj;)

 

Ja rowniez jestem zdania, ze na nasze warunki drogowe i klimatyczne wal jest najlepszym rozwiazaniem.

Jednak jak juz Klaus napisal sposrod wiekszych pojemnosci w nowych modelach najczestszym rozwiazaniem jest pas.

Jest jednak jeszcze jedna zaleta pasa imho:

tylne kolo zebate moze byc pieknym customowym elementem odrozniajacym nasza ukochana od innych braci :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze wymiane robil poprzedni wlasciciel (jesli dobrze zrozumialem wzieles go jak mial 8 tys??),moze jest to standartowa czynnosc przy pierwszym przegladzie gwarancyjnym? Nie mam pojecia.

Cytat mial tylko na celu ostrzezenie innych (tak jak ja nieswiadomych), ze nalezy tego przypilnowac na wsjakij sluczaj;)

 

Ja rowniez jestem zdania, ze na nasze warunki drogowe i klimatyczne wal jest najlepszym rozwiazaniem.

Jednak jak juz Klaus napisal sposrod wiekszych pojemnosci w nowych modelach najczestszym rozwiazaniem jest pas.

Jest jednak jeszcze jedna zaleta pasa imho:

tylne kolo zebate moze byc pieknym customowym elementem odrozniajacym nasza ukochana od innych braci :crossy:

No no w amerykańskich customach najczęciej stosują pasek póżniej łańcuch ale kardena to ja nigdy w nich nie widziałem. Ale co tam do customa to mi jeszcze daleko. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no w amerykańskich customach najczęciej stosują pasek póżniej łańcuch ale kardena to ja nigdy w nich nie widziałem. Ale co tam do customa to mi jeszcze daleko. :P

 

Moze dlatego ze w ameryce do budowy customow wzywa sie silnikow od harleya, ktore przenosza naped pasem :crossy:

SUPPORT 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no w amerykańskich customach najczęciej stosują pasek póżniej łańcuch ale kardena to ja nigdy w nich nie widziałem.

Bo to najprostsza metoda napędu. Skonstruowanie napędu na 'wałek' w warsztacie (choćby b.dobrym) to jednak spore wyzwanie.

Edytowane przez krasnal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...