shadok Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2006 (edytowane) Jak już na marginesie sobie rozmawiamy... :crossy: to smaruje się przekładnię, a nie wał. Wał w zasadzie pracuje na sucho. eew. można lekko posmarować (przy okazji...) wpusty wieloklinu na przegubie. Osobiście wymieniam co sezon, kupujemy w kilku na "spółę" butelkę oleju i lejemy sobie w przekładnie... Żadna to obsługa. A przy kupnie motocykli argument napędu wałem był jednym z istotnych.Przerabiałem też pasek - czystszy, cichszy, lżejszy, małoobsługowy.Łańcuch - miałem kiedyś w Jawie... Brr... A może ktoś wie jak się nazywała osoba co wynalazła wał? :clap: Był to zapewne Wałow, uczony radziecki... :P Edytowane 10 Sierpnia 2006 przez shadok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marecki Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Co do Hyosung GV 650 to jest w on dziale prezentacja w numerze 1. z 2006 "Świat Motocykli". Jeśli nie masz go to na jutro moge zeskanować. Pozdrawiam Marek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stan Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2006 zwal sie kardan ten koles :P tylko wal kardana zaden pas ani lancuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2006 (edytowane) kto co jak wynalazł odsyłam do wikipedii.A wracając do napędówto łancucha w nowych motocyklach o pojemności powyżej 800 nie widać, a więc można powiedzieć że to ni ejst napęd do większych czoperów..Kardan wydaje się być tutaj idealnym rozwiązaniem - ale zauważyć można że najcięższe sprzeta mają pas i w tym kierunkum widać że idą wszytkie firmy - bez wyjątku.Dzisiejsze pasy wytrzymują 100.000 km bez problemu a jestem pewien (pasy narzędziowe przy maszynach w miojej firmie są tutaj dobrym przykładem) że można by się pokusić o konstrukcję pasa na 300.000 i dalej.Jednak patrząc na współczesne motocykle - najmniej bym zwracał uwagę an to jaki rodzaj przełożenia napędu ma motocykl - te elementy sa tak dopracowane że duży spoks (za wyjątkiem czyszczenia koła)pozdrawiamklaus Edytowane 10 Sierpnia 2006 przez Klaus_Drifter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stan Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2006 pasy sie zmienia co 25 tys i sa zajebiscie drogieniektore wytrzymuja do 30 tys jadac droga na pas leca kamyczki itd i po dluzszej wyprawie mozna poznajdowac wtloczone w niego ciekawe rzeczy wal kardana jest konstrukcja najdrozszaa wszyatkie firmy daza do tego by zarobic jak najwiecejwal jest bezobslugowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vpower Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Przerabiałem motocykl z łańcuchem - 3 sezony na VN 800 Classic - nie narzekałem choć te usyfione koło i wymiana to żadna przyjemność. Kardan to podstawa wg mnie. Miałem kiedyś AWO - napęd oczywiście na kardan - motocykl miał 42 lata - jak rozebrałem kardan w celu wymiany nitów (troszkę sie poluzowały - po 42 latach raczej nie dziwne) to tryba wyglądały jak by przed chwilą z fabryki wyjechały. Wniosek - lepszego napędu nie ma - owszem pasek wygląda ładnie ale jest bardziej podatny na uszkodzenia no i kosztuje swoje. Pozdrawiam. Cytuj AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Zdecydowanie Kardan. Trzeba pamiętać że co jakiś czas trzeba łańcuch zmienić. O koszcie nie wspomnę bo powoduje bul głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DRACO Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Jezdzilem z kardanem i bylo fajnie teraz jezdze z pasem i jest tesz fajnie a co do przebiegow pasa to znam pasy ktore maja 50 tys. i wiecej i sa jak nowe :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikosław Opublikowano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2006 To jaka jest średnia cena pasa? 2000zł? 3000? 5000? 10000? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kurbat Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2006 To jaka jest średnia cena pasa? 2000zł? 3000? 5000? 10000? najtansze paski widzialem po 55 zl - do chińskiego skuterka, potem ok 70-80 zl, lepszej jakości paski 100-120 zl. :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ilek Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Witam! Tylko i wyłącznie Kardan :P Cytuj Pozdrawiam Ilek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spoko Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Co do wymieniania oleju, to motocykl ten mam od 2 lat i przejechane na nim troche ponad 2 tys km (w sumie ma 10 tys km) i w tą zimę zmieniałem olej ale opiłków w nim (jeszcze?) nie było. Jednak mimo wszystko na tle paska oraz łańcucha wał cechuje się największą bezobsługowością :crossy: Moze wymiane robil poprzedni wlasciciel (jesli dobrze zrozumialem wzieles go jak mial 8 tys??),moze jest to standartowa czynnosc przy pierwszym przegladzie gwarancyjnym? Nie mam pojecia.Cytat mial tylko na celu ostrzezenie innych (tak jak ja nieswiadomych), ze nalezy tego przypilnowac na wsjakij sluczaj;) Ja rowniez jestem zdania, ze na nasze warunki drogowe i klimatyczne wal jest najlepszym rozwiazaniem.Jednak jak juz Klaus napisal sposrod wiekszych pojemnosci w nowych modelach najczestszym rozwiazaniem jest pas.Jest jednak jeszcze jedna zaleta pasa imho: tylne kolo zebate moze byc pieknym customowym elementem odrozniajacym nasza ukochana od innych braci :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filon89 Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Moze wymiane robil poprzedni wlasciciel (jesli dobrze zrozumialem wzieles go jak mial 8 tys??),moze jest to standartowa czynnosc przy pierwszym przegladzie gwarancyjnym? Nie mam pojecia.Cytat mial tylko na celu ostrzezenie innych (tak jak ja nieswiadomych), ze nalezy tego przypilnowac na wsjakij sluczaj;) Ja rowniez jestem zdania, ze na nasze warunki drogowe i klimatyczne wal jest najlepszym rozwiazaniem.Jednak jak juz Klaus napisal sposrod wiekszych pojemnosci w nowych modelach najczestszym rozwiazaniem jest pas.Jest jednak jeszcze jedna zaleta pasa imho: tylne kolo zebate moze byc pieknym customowym elementem odrozniajacym nasza ukochana od innych braci :crossy:No no w amerykańskich customach najczęciej stosują pasek póżniej łańcuch ale kardena to ja nigdy w nich nie widziałem. Ale co tam do customa to mi jeszcze daleko. :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milosz-RR Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2006 No no w amerykańskich customach najczęciej stosują pasek póżniej łańcuch ale kardena to ja nigdy w nich nie widziałem. Ale co tam do customa to mi jeszcze daleko. :P Moze dlatego ze w ameryce do budowy customow wzywa sie silnikow od harleya, ktore przenosza naped pasem :crossy: Cytuj SUPPORT 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krasnal Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2006 (edytowane) No no w amerykańskich customach najczęciej stosują pasek póżniej łańcuch ale kardena to ja nigdy w nich nie widziałem. Bo to najprostsza metoda napędu. Skonstruowanie napędu na 'wałek' w warsztacie (choćby b.dobrym) to jednak spore wyzwanie. Edytowane 11 Sierpnia 2006 przez krasnal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.