maciek87 Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 (edytowane) WitamMam pytanie, jak prawidłowo zmierzyć kompresje manometrem (poprawione) ? Prosiłbym o podanie mi dokładnej instrukcji, jak powinien przebiegac pomiar kompresji. I czy manometr z gwintem do silnika samochodowego będzie pasował do GS500 ? Czy musze załatwić sobie odpowiednią przejściówkę ?Czekam na odpowiedzi.Pozdrawiam. Edytowane 20 Maja 2006 przez maciek87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszpir Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Mam pytanie, jak prawidłowo zmierzyć kompresje wakuometrem (nie wiem czy dobrze nazwałem) ? Prosiłbym o podanie mi dokładnej instrukcji, jak powinien przebiegac pomiar kompresji. I czy wakuometr z gwintem do silnika samochodowego będzie pasował do GS500 ? Czy musze załatwić sobie odpowiednią przejściówkę ? 1. Ciśnienia sprężania nie mierzy się wakuometrem. Przyrząd ten mierzy podciśnienie i w motocyklu przy jego pomocy można zsynchronizować gaźniki2. Ciśnienie sprężnia, mierzone manometrem warto zmierzyć raz na zimnym, a drugi raz na gorącym silniku3. W czasie pomiaru należy otworzyć maksymalnie przepustnicę i kręcić rozrusznikiem aż otrzymamy wynik4. Czy samochodowy będzie pasował nie wiem, korzystałem tylko z wersji dociskanej na czas pomiaru do głowicy bez jakiegokolwiek gwintuJak coś pomyliłem to proszę o korekty.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 (edytowane) a więc musisz miec na 100% przejsciówkę taką z wiekszego na mniejsze prosto mówiąc... wkrecasz w gwintzdejmujesz fajke z drugiej świecy <a najlepiej ją wykręcasz.. świece>i kręcisz rozrusznikiem aż pojawi sie max ciśnienie na wskaźniku... wsio... w sumie zgadzam sie z przedmówcą ...jeżeli chodzi o inne szczegóły Edytowane 20 Maja 2006 przez pit_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 20 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2006 Było o tym już parę razy. Pomiary na ciepłym silniku, kiedy to tłok i reszta podzespołów gwarantujących sprężanie jest rozgrzana. Dlaczego - chyba nie trzeba tłumaczyć.Pomiary dzielimy na dwa - na sucho i "mokro", z olejem.Czynności w obu pomiarach są podobne, tzn:-wykręcić świece-w gniazdo wsadziś manometr-odwinąć rolgaz na maksa-zakręcić rozrusznikiem/kompać kopajką-wynik odczytać.Logika podpowiada wykonać najpierw próbę suchą, potem tę z olejem. Mierząc na "mokro" przez gniazdo świecy wlewamy trochę oleju (łyżka do zupy), kręcimy rozrusznikiem, by olej pozalepiał pierścienie. Potem procedura taka, jak wyżej.Jeśli na sucho sprężanie będzie niższe, niż z olejem - pierścionki są przyczyną. Jeżeli i na sucho, i na mokro wynik jest mniej więcej taki sam i jest on niższy niz "fabryka daje", to winna jest głowica.Polecam, u mnie dzięki metodom udało się wykryć zużyte pierścienie, co pozwoliło wyelilinować pracochłonne docieranie zaworów, lub inne głowicowe regeneracje.To tyle chyba... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 (edytowane) Co do wykrecania swiec to najlepiej wykrecic je wszystkie od razu, nie zaleznie od tego na ktorym cylindrze robisz pomiar Edytowane 21 Maja 2006 przez ural_zgora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambo54 Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 i wyjać filt powietrza. w niektorych motocyklach pomiar nalaży wykonywać na odpalonym silniku, na przykład na jednym cylindrze w R2 czy V2. okolo 400 RPM. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sarena gpz500 Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Tylko nie zapomnij w fajki wlozyć świece i zewrzeć je do masy !! gdziesz czytalem (na forum) ze tak trzeba !! :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urban Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Jeżeli masz manometr od samochodu to nic nie musisz miec, zadnej przejsciówki. Przeciez gwint świecy w samochodzie i w motocyklu jest ten sam. Poprostu wkręcasz i mierzysz. Jezeli prosto wkrecisz to gwint nie ulegnie zniszczceniu. Nawet nie musisz przepustnicy otwierac bo to nie ma do kompresji. Krecisz tak długo az zegar nie bedzie szedł do góry. A jaka masz skale na manometrze?? w jakich jednostkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Chlopcze, kpisz czy o droge pytasz ???Nie zdarzylo ci sie widziec swiec o roznych rozmiarach gwintu ?Twoja uwaga ze "nawet nie musisz przepustnicy otwierac bo to nie ma do kompresji" tez jest bez sensu - silnik musi miec co sprezac, zeby uzyskac prawidlowy odczyt :) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek87 Opublikowano 21 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 WitamDzięki za liczne odpowiedzi, ok czyli odkręcam manetke na max, a czy przez to później przy odpaleniu silnika mieszanka nie wybuchnie w wydechu ? Manometru jeszcze nie pożyczyłem, więc nie wiem jak jest wyskalowany :).Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urban Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Z tego co widze koleś ma GS500 a tam jest ten sam gwint co np w maluchu. Wiekszość gwinutów jest znormalizowana. ale spoko. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 21 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2006 Popularny gwint świecy w samochodach i motocyklach to 14X1,25 ale nie tylko, są też inne - gwintologia to przedszkole. Przepustnice otwarte na max / kolega Urban trochę szarżuje /. Filtr powietrza zdjęty. Sarena słusznie podaje o obciążaniu cewki i modułu, iskra powinna przeskoczyć na świecy bo ładunek jest mocny i znajdzie ujście między uzwojeniami cewki na przykład i przebije izolację drutu. Cewka do wymiany wtedy. Fajki nie powinny wisieć w powietrzu, zewrzeć do masy. I tak jak ktoś pisał można zmierzyć na zimno i na ciepło - będzie porównanie. Po pomiarze na ciepło broń Boże nie wkręcać świec od razu tylko poczekać aż ostygnie głowica / jeżeli silnik jest gorący bo był jeżdżony przed pomiarem/. Alumimium mocno się rozszerza na ciepło a przy stygnięciu kurczy się, często bywa to przyczyną uszkodzenia gwintu świecy. No chyba że ktoś ma wyczucie na zimno i na ciepło ale nie polecam. Manometry mają często końcówkę stożkową z gumy i nie trzeba wtedy nic wkręcać tylko przytrzymać ręką. pzdr. Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2006 No i wowczas trzeba miec troche wprawy aby dokonac prawidlowego pomiaru - proponuje poszukac takiego z gwintowana koncowka. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 3 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2006 kolega mierzyl na zimnym silniku sprezanie w diversion wynik wyszedl ok 13 a powinno byc chyba 10,4. Skad tak wysoki wynik?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niemand Opublikowano 3 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2006 (edytowane) Zawsze jest podawana tolerancja (np 11 +/- 2.5)-sprawdz w serwisówce .Czy wynik był na wszystkich cylindrach jednakowy - jesli tak to jest Ok i nie ma co panikowac :) Edytowane 3 Czerwca 2006 przez niemand Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.