Skocz do zawartości

Jak prawidłowo zmierzyć kompresje ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie, jak prawidłowo zmierzyć kompresje manometrem (poprawione) ? Prosiłbym o podanie mi dokładnej instrukcji, jak powinien przebiegac pomiar kompresji. I czy manometr z gwintem do silnika samochodowego będzie pasował do GS500 ? Czy musze załatwić sobie odpowiednią przejściówkę ?

Czekam na odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Edytowane przez maciek87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, jak prawidłowo zmierzyć kompresje wakuometrem (nie wiem czy dobrze nazwałem) ? Prosiłbym o podanie mi dokładnej instrukcji, jak powinien przebiegac pomiar kompresji. I czy wakuometr z gwintem do silnika samochodowego będzie pasował do GS500 ? Czy musze załatwić sobie odpowiednią przejściówkę ?

 

1. Ciśnienia sprężania nie mierzy się wakuometrem. Przyrząd ten mierzy podciśnienie i w motocyklu przy jego pomocy można zsynchronizować gaźniki

2. Ciśnienie sprężnia, mierzone manometrem warto zmierzyć raz na zimnym, a drugi raz na gorącym silniku

3. W czasie pomiaru należy otworzyć maksymalnie przepustnicę i kręcić rozrusznikiem aż otrzymamy wynik

4. Czy samochodowy będzie pasował nie wiem, korzystałem tylko z wersji dociskanej na czas pomiaru do głowicy bez jakiegokolwiek gwintu

Jak coś pomyliłem to proszę o korekty.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc musisz miec na 100% przejsciówkę taką z wiekszego na mniejsze prosto mówiąc...

 

wkrecasz w gwint

zdejmujesz fajke z drugiej świecy <a najlepiej ją wykręcasz.. świece>

i kręcisz rozrusznikiem aż pojawi sie max ciśnienie na wskaźniku...

wsio...

 

w sumie zgadzam sie z przedmówcą ...jeżeli chodzi o inne szczegóły

Edytowane przez pit_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było o tym już parę razy. Pomiary na ciepłym silniku, kiedy to tłok i reszta podzespołów gwarantujących sprężanie jest rozgrzana. Dlaczego - chyba nie trzeba tłumaczyć.

Pomiary dzielimy na dwa - na sucho i "mokro", z olejem.

Czynności w obu pomiarach są podobne, tzn:

-wykręcić świece

-w gniazdo wsadziś manometr

-odwinąć rolgaz na maksa

-zakręcić rozrusznikiem/kompać kopajką

-wynik odczytać.

Logika podpowiada wykonać najpierw próbę suchą, potem tę z olejem. Mierząc na "mokro" przez gniazdo świecy wlewamy trochę oleju (łyżka do zupy), kręcimy rozrusznikiem, by olej pozalepiał pierścienie. Potem procedura taka, jak wyżej.

Jeśli na sucho sprężanie będzie niższe, niż z olejem - pierścionki są przyczyną. Jeżeli i na sucho, i na mokro wynik jest mniej więcej taki sam i jest on niższy niz "fabryka daje", to winna jest głowica.

Polecam, u mnie dzięki metodom udało się wykryć zużyte pierścienie, co pozwoliło wyelilinować pracochłonne docieranie zaworów, lub inne głowicowe regeneracje.

To tyle chyba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz manometr od samochodu to nic nie musisz miec, zadnej przejsciówki. Przeciez gwint świecy w samochodzie i w motocyklu jest ten sam. Poprostu wkręcasz i mierzysz. Jezeli prosto wkrecisz to gwint nie ulegnie zniszczceniu. Nawet nie musisz przepustnicy otwierac bo to nie ma do kompresji. Krecisz tak długo az zegar nie bedzie szedł do góry. A jaka masz skale na manometrze?? w jakich jednostkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopcze, kpisz czy o droge pytasz ???

Nie zdarzylo ci sie widziec swiec o roznych rozmiarach gwintu ?

Twoja uwaga ze "nawet nie musisz przepustnicy otwierac bo to nie ma do kompresji" tez jest bez sensu - silnik musi miec co sprezac, zeby uzyskac prawidlowy odczyt :)

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzięki za liczne odpowiedzi, ok czyli odkręcam manetke na max, a czy przez to później przy odpaleniu silnika mieszanka nie wybuchnie w wydechu ? Manometru jeszcze nie pożyczyłem, więc nie wiem jak jest wyskalowany :).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popularny gwint świecy w samochodach i motocyklach to 14X1,25 ale nie tylko, są też inne - gwintologia to przedszkole. Przepustnice otwarte na max / kolega Urban trochę szarżuje /. Filtr powietrza zdjęty. Sarena słusznie podaje o obciążaniu cewki i modułu, iskra powinna przeskoczyć na świecy bo ładunek jest mocny i znajdzie ujście między uzwojeniami cewki na przykład i przebije izolację drutu. Cewka do wymiany wtedy. Fajki nie powinny wisieć w powietrzu, zewrzeć do masy. I tak jak ktoś pisał można zmierzyć na zimno i na ciepło - będzie porównanie. Po pomiarze na ciepło broń Boże nie wkręcać świec od razu tylko poczekać aż ostygnie głowica / jeżeli silnik jest gorący bo był jeżdżony przed pomiarem/. Alumimium mocno się rozszerza na ciepło a przy stygnięciu kurczy się, często bywa to przyczyną uszkodzenia gwintu świecy. No chyba że ktoś ma wyczucie na zimno i na ciepło ale nie polecam. Manometry mają często końcówkę stożkową z gumy i nie trzeba wtedy nic wkręcać tylko przytrzymać ręką. pzdr.

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...