asent Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 hej, jesli temat byl juz poruszony przepraszam i prosze o link. szukalam ale bezskutecznie. co myslicie o rozgrzewaniu motocykla przed jazda? jesli tak to dlaczego i jak dlugo? jesli nie to dlaczego? znalazlam podobny temat o tym jak dlugo jezdzicie na ssaniu ale nie do konca wyjasnil moje watpliwosci... z gory dzieki za odpowiedzi,pozdrawiam aneta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quake Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 Witam Moto rozgrzewać dlatego by sie dobrze posmarowało a zwłaszcza paneweczki i by kopytka nie pokazało po chwili :-) Pozdrawiam i miłego grzania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
melon19 Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 W czasie pracy zimnego silnika do cylindrów dostaje się znacznie wzbogacona mieszanka powietrzno-paliwowa. Benzyna, skraplając się na zimnych ściankach cylindrów, zmywa cinką warstwę oleju. To z kolei powoduje zwiększone tarcie i przyspieszone zużycie współpracujących ze sobą elementów. Gwałtowne dodawanie gazu, kiedy silnik jest jeszcze zimny również powoduje jego szybsze zużycie. W naszych warunkach klimatycznych gdy ranki są zazwyczaj chłodne zawsze pozwalam się silnikowi rozgrzać, pozatym po rozgrzaniu jego praca jest bardziej równa i sama jazda jest przyjemniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek_o Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 Ja stosuje taką technikę. Po uruchomieniu, zmniejszam powoli ssanie, aż do momentu kiedy zacznie pracować równo bez ssania na wolnych obrotach. Wtedy zakładam rękawice i kask, a po upływie ok. dwóch minut zaczynam jeździć.Jednak nie przekraczam 4 tys obrotów i obserwuje wskaźnik temperatury. Jak wskaźnik pokazuje już normalną temperaturę to wtedy już można kręcić. :D Długotrwałe rozgrzewanie na postoju nie jest wskazane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 W praktyce prawidłowa jest ostatnia odpowiedź (nic nie ujmując postowi o technicznej kwestii w wykonaniu melona19). Podsumowując (wiem że będzie potem jeszcze wiele postów :-)) - na postoju na tylko tyle by silnik chodził bez ssania, potem delikatnie jazda, nie ma co czekać aż silnik sie sam rozgrzeje na postoju. Tylko delikatnie z obrotami. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwek Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 a no wlasnie. Slyszalem (nie koniecznie ze w kazdym tak jest ale podobno w GsxF) ze gdy moto dlugo chodzi na wolnych obrotach (na postoju oczywiscie) to zle wplywa na moto np. na swiece.Slyszeliscie takie bajki?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
młodymz Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 ssanie do oporu, odpalam cbr i czekam aż obroty wskoczą do góry. tzn. cały czas pyka na ssaniu i jak obroty poleca do góry to wyłączam ssanie. Prawidłowo?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iluminat Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 Slyszalem (nie koniecznie ze w kazdym tak jest ale podobno w GsxF) ze gdy moto dlugo chodzi na wolnych obrotach (na postoju oczywiscie) to zle wplywa na moto np. na swiece.Slyszeliscie takie bajki?? To nie bajki :D ja tak miałem w DT, gdy zadługo trzymałem na ssaniu... W przeciągu 60 km przebiegu 2 razy zmieniałem świece :D Teraz używam ssania mniej i jest ok ... :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drogowiec Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 Na świece?? Rzeczywiście bajki. Jednak rozgrzewać silnik należy przede wszystkim w czasie jazdy, dyż wydziela się wtedy więcej ciepła odpadowego i proces ten trwa krócej. Czyli na pierwszych metrach jazdy należy ostrożnie obchodzić się z manetką i po sprawie. Pozdrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dee Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 Na świece?? Rzeczywiście bajki. Jednak rozgrzewać silnik należy przede wszystkim w czasie jazdy, dyż wydziela się wtedy więcej ciepła odpadowego i proces ten trwa krócej. Czyli na pierwszych metrach jazdy należy ostrożnie obchodzić się z manetką i po sprawie.Pozdrówka Kuba .. no przepraszam, ale to co napisałes to nie jest dobry sposob ... pokusze sie nawet powiedziec ze jest zły ... po pierwsze - na ssaniu sie nie jeździ ... tzn można - ku uciesze mechaników :> po drugie swiece w gsxf'ie (CR9EK) (a także w kilku Kawach) ze względu na swoją malutką postać, są bardzo wrażliwe na wszystko - na zalanie, na przegrzanie silnika ... motocyklem mozna ruszac w momencie gdy na wolnych obrotach, bez ssania utrzymuje on stały ich poziom - zazwyczaj ok 1100-1300 RPMmotocykle chłodzone olejowo-powietrznie, trzeba grzać wyjątkowo długo, oznaką że są zagrzane jest delikatne strzelanie tłumika (baaaaaardzo delikatne)wypróbowaną metodą jest: 1 zaplon z ssaniem na max'a 2 jak dojdzie do 4 tys obrotów, obizyc ssanie do połowy 3 jak dojdziej do 4 tys wyłączyc ssanie - jezeli jednak motocykl jeszcze sie bedzie dusił obrotami, ponownie zaciągnąc 1/3 ssania, do momentu wspomnianego strzelania (pyrkania) w kolektory. a jak ktos chce sie pozbyc problemu ssania, niech kupi sprzet z automatycznym ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 ja czekam jak wskoczy 50 st. wsiadam i jade Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 jak jest cieplo (powyzej 10*) podchode do moto odkręcam kranik odpalam 30 sekund wsiadam i jade spokojnie a jakies 3 minuty poxniej normlanie :D jak jest zimno (ponizej 10*) podchode do moto odkręcam kranik zacigam sanie odpalam i rozgrzewam dlugo :D potem jade spokojnie dlugo a potem normlanie :D jak jezdzilem w te mrozy co -30* było to rogrzewanie to bylo 30 minut heh taki urok chłodzenia cieczą :D a i jak silnik sie rozgrzeje to nic w nim niestuka i nie puka :D Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurjuszi Opublikowano 6 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2006 Sprawa prosta: odpalamy i jedziemy. Silnik rozgrzeje się szybciej w czasie jazdy niz podczas stania na wolnych. Oczywiscie mówimy tu o delikatnej jeździe do momentu osiągnięcia przez silnik odpowiedniej temperatury, a potem hajda!!! pozdrawiam, Cytuj "Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asent Opublikowano 7 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 dzieki za wszystkie odpowiedzi! z mojej strony wyglada to tak ze mam uszkodzony obrotomierz wiec moge tylko "na sluch" oceniac obroty. postaram sie jednak stosowac do Waszych rad - wielkie dzieki raz jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 7 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2006 a no wlasnie. Slyszalem (nie koniecznie ze w kazdym tak jest ale podobno w GsxF) ze gdy moto dlugo chodzi na wolnych obrotach (na postoju oczywiscie) to zle wplywa na moto np. na swiece.Slyszeliscie takie bajki?? w kazdym silniku benzynowym, dluzsza praca na wolnych obrotach nie jest wskazana, po pierwsze zmywany jest film olejowy z gladzi tuleji cylindrowej, po drugie cisnienie oleju jest niskie, po trzecie moze ale nie musi zarzucic swiece zaplonowe.... :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.