Skocz do zawartości

Pb95 czy Pb98 - co lejecie?


Rekomendowane odpowiedzi

Może to dziwne - ale raz zalałem moją CBR 1000F '87 Pb98 i szczerze mówiąc było wyjatkowo do du**. Silnik pracował głośno, nierówno i gasł. Nie chciał też odpalić.

Po zalaniu Pb 95 wszytsko to natychmiast zniknęło - tak więc leję tylko 95.

 

Ps. miał ktoś kiedyś odobne zjawisko?

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leje V-Power 95, szczerze mowiac jeszcze nigdy nie wlalem innej benzyny do baku i nie wiem czy chodzi lepiej czy gorzej na innych... raz dolalem zwyklej 95 na orlenie (bo juz byla susza w baku), ale tylko 2 litry, zeby dojechac do shella i zalac do pelna tym co zwykle. W tym sezonie moze poprobuje inne paliwa.

 

Pozdrawiam

Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli już o paliwach mowa to co sądzicie o paliwie lotniczym ;) ?? pozdr

 

* nie bierzcie tego serio :flesje:

A ja ci odpowiem na serio.... :smile: . W latach '80 jeździłem kanciakiem (125p) a ponieważ zakup wachy na stacji benzynowej bez kartek graniczył z cudem, zakupiłem (oczywiście po znajomości i na lewo) 200 litrów benzyny lotniczej o liczbie oktanowej 100. Mieszałem (pół na pół) to ścierwo z Pb 86 lub Pb 92 i kanciak śmigał aż miło :banghead: . Nafty typu Jet lub JP4 nie próbowałem :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej lać ukraińską benzyne :smile: Tylko trzeba sobie przewieść przez granice. Tam 95 jest dużo lepsza i tańsza niż u nas 98!

 

ps. Oczywiście odradzam kupno lewej benzynki. Mówię o dobrych stacjach niedaleko granicy polsko-ukraińskiej.

Edytowane przez Conqueror
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej lać ukraińską benzyne :smile: Tylko trzeba sobie przewieść przez granice. Tam 95 jest dużo lepsza i tańsza niż u nas 98!

 

ps. Oczywiście odradzam kupno lewej benzynki. Mówię o dobrych stacjach niedaleko granicy polsko-ukraińskiej.

 

bo pewnie ich benzyna ma ok 92 oct i dlatego ci sie wydaje ze taka dobra :D mniej oct większy kop proste :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na sprawdzonych markowych stacjach 95, z przymusu w niepewnych miejscach-zawsze 98. zdarzały sie problemy po zatankowaniu "uboższego w oktany" paliwa, wiec ponownie nie zaryzykuję.

 

różnic nie zauważyłem (poza wspomnianą chrzczoną benzyną), śmigajac po torze między Pb95, a V-power 99+ róznież.

 

ponoc dobrze raz na jakiś czas zatankowac i przegonic sprzet u naszych zachodnich sasiadów, mniej g..... dodają i jakoby takie paliwko przeczyszcza nieco układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podchodze do tankowania z wielkim skupieniem i namaszczeniem - żeby nie nalać ON do moto i 95 do Focusa TDCi :icon_mrgreen:

Bo zawsze mam schizę, że się pomylę.

I dokładnie tak :icon_twisted:

 

gościu, w życiu nie nalejesz benzyny do fokusa tyci-tyci, bo ci się rura nie zmieści, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gościu, w życiu nie nalejesz benzyny do fokusa tyci-tyci, bo ci się rura nie zmieści, tak?

 

No i dlaczego w błąd wprowadzasz?

Właśnie bezołowiówka "wchodzi" do diesla....

ON nie "wchodzi" z reguły do bezołowiowych wlewów, ale zatankowanie benzyny do diesla to standard :P

Pracuje w firmie samochodowej i widze ile tego przyjezdza, i zawsze benzyna w dieslu, ludzie nie myslą jednak :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnego razu jak zajechałem na stacje i poprosiłem Pb 95 to gośc na mnie spojrzał i spytał czemu nie tankuje Pb 98? Powiedział że to paliwo ma więcej oktanów i że sie wolniej spala więc na baku więcej przejedziesz niż na PB 95 I do tego na PB 98 motor jest żywszy (sprawdziłem i jest troche zywszy mój sprzęt na PB 98) Więc nie wiem co o tym myśleć a jak narazie to tankuje Pb 95 i od czasu do czasu PB 98:P Pozdro

 

Ha ha a to dobre...to uważasz że jakby ta sama ilośc spalała się minute(co i tak by powodowało obrót o określoną ilość stopni wału)to by mniej paliło na 100km??Wał musi się obkręcić określoną ilośc razy żeby przejechać daną odległość i oktany nie mają tu nic do rzeczy!!Teoretycznie może powodować jedynie gorsze wkręcanie się na obroty(w praktyce różnice sa na tyle małe że nie widać różnicy)

 

Ja do ZX750f leje pb98

 

Różnica w mocy i pracy silnika jest minimalna.

Ale za to zauważyłem że za 25zł na pb95 jestem w stanie zrobić 100km

a na pb98 (też za 25zł) robie spokojnie 130-140km

 

Pozdrawiam Sz6sty

 

Nie wiem już co o tych sprzecznych postach myśleć... :P Może ktoś oświeci mnie??:cool: :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...