Skocz do zawartości

smarowanie łańcucha....


pit_1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zgadza się ale Janusz napisał wyraźnie..."w czystości i suche"... co jest najgłupszym pomysłem jaki znam. Wewnatrz ogniw smar jest.To fakt. Ale heblowanie suchych rolek po suchej zębatce to delikatnie mówiąc pomysł idiotyczny.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale heblowanie suchych rolek po suchej zębatce to delikatnie mówiąc pomysł idiotyczny

Przyjrzyj się swojemu nasmarowanemu łańcuchowi na rolkach. Tam nie ma smaru. Na zębatkach (na ich powierzchni natarcia) też smaru nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale heblowanie suchych rolek po suchej zębatce to delikatnie mówiąc pomysł idiotyczny

Przyjrzyj się swojemu nasmarowanemu łańcuchowi na rolkach. Tam nie ma smaru. Na zębatkach (na ich powierzchni natarcia) też smaru nie ma.

 

jak nie jak tak 8O

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się wyjątkowo zgadzam z Nitomenem bez żadnych ale.

Skoro nałożyłem jakiś siuwaks to on tam jest. Jeżeli już go nie ma to rolki świecą jak psu kolczatka.

Zauważcie jednak że największe tarcie w zestawie nie występuje między rolką a zębem. Największe tarcie wystepuje między rolką zewnętrzną a wewnętrzną w momencie gdy łańcuch jest zginany przy wejściu na zębatkę. Smarowanie byłoby idealne gdyby wiekszośc smaru dostawała się między rolki na nie na zewnątrz tej pracującej na zębie.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smarowanie byłoby idealne gdyby wiekszośc smaru dostawała się między rolki na nie na zewnątrz tej pracującej na zębie

Toteż łańcuchy cośtam-ring są w ten sposób nasmarowane i zabezpieczone przed ucieczką smaru.

Smar na rolkach może być przez tylko niedługo po nasmarowaniu. Później kurz+większe okruchy zmielone między zębatką a rolką skutecznie oczyszczą powierzchnię rolki ze smaru. Dalej twierdzę, że zespół zębatka-rolki łańcucha i tak pracuje na sucho (mimo smarowania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smarowanie byłoby idealne gdyby wiekszośc smaru dostawała się między rolki na nie na zewnątrz tej pracującej na zębie

Toteż łańcuchy cośtam-ring są w ten sposób nasmarowane i zabezpieczone przed ucieczką smaru (...)

8O

Od kiedy O-ringi są między rolkami? Takiego łańcucha jeszcze nie widziałem.

O-ringi są między płytkami ogniw i uszczelniają rolkę wewnętrzną i sworzeń łączący ogniwa. Rolka zewnętrzna nie jest uszczelniona.

Chodziło mi o to żeby smar wprowadzić pomiędzy rolki wewnętrzną a zewnętrzną, a nie jest to wykonalne bez napaprania nadmiernej ilości smaru na wierzch łańcucha. A smar jest najbardziej potrzeby pod rolką zewnętrzną a nie na niej i zębie.

 

P.S. Ćwiczę przysiady :)

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, Tomek. To, co nazwałeś "rolką wewnętrzną", ja wziąłem za sworzeń. Rolka zewnętrzna nie jest uszczelniana. Jednak nie napisałem, że ringi są między rolkami. Chociaż może dzięki temu łańcuch pracowałby ciszej ;)

 

A smar jest najbardziej potrzeby pod rolką zewnętrzną...

Nafta wystarczy.

...a nie na niej i zębie.

Racja. I tak z zewnątrz jest sucha.

PS. Ćwicz Tomek przysiady i wybicie z jednej nogi :) Próba nastąpi niebawem he he he

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzyj się swojemu nasmarowanemu łańcuchowi na rolkach. Tam nie ma smaru. Na zębatkach (na ich powierzchni natarcia) też smaru nie ma.

 

Bzdury.

Może znasz coś takiego jak smary i oleje odporne na wysokie obciążenia oraz naciski ? (np. oleje z dodatkiem dwusiarczku molibdenu)

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdury.

Może znasz coś takiego jak smary i oleje odporne na wysokie obciążenia oraz naciski ? (np. oleje z dodatkiem dwusiarczku molibdenu)

Avalon, ja wiem, że są takie środki. Tyle, że każdy środek smarujący stosowany na "wolnym powietrzu" ma jedną wadę. Zbiera kurz, pył i inne graty z drogi. O ile smaru na łańcuchu masz skończoną ilość, to syfu na drodze masz do woli. Łączy się on ze smarem, zębatka mieli to na rolce i mieszanka ta, straciwszy swoje właściwości "lepienia się" do metalu - odpada.

PS. Żeby nie było nieporozumień. Pisząc "każdy środek smarujący" mam na myśli każdy, jaki jest w moim zasięgu. Nie mam dostępu do kosmicznych technologii :) więc zmuszony jestem radzić sobie tak, jak mogę. I stąd właśnie według mnie nafta do konserwacji łańcucha jest najlepsza. W dodatku najtańsza.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy ktos wpadł juz na pomysł zeby łańcuch smarować preparatem znanym pod nazwa Militec lub Motor Life 8) :?: Skoro to draństwo łaczy sie w jakiś sposób "na poziomie molekularnym" z metalem .....?

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...