Vlaad Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Stałego, w aerozolu, łozyskowego,,,, JAKIEGO ?Spray "MOTUL ROAD Plus", żeby sprecyzować moją wypowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Zgadza się ale Janusz napisał wyraźnie..."w czystości i suche"... co jest najgłupszym pomysłem jaki znam. Wewnatrz ogniw smar jest.To fakt. Ale heblowanie suchych rolek po suchej zębatce to delikatnie mówiąc pomysł idiotyczny. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Pod koniec sezonu dokładnie umyłem łańcuch naftą - po około miesiącu stania w garażu zaczął rdzewieć. Niestety sama nafta to ciut za mało. Za to do mycia jest wyśmienita. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Ale heblowanie suchych rolek po suchej zębatce to delikatnie mówiąc pomysł idiotycznyPrzyjrzyj się swojemu nasmarowanemu łańcuchowi na rolkach. Tam nie ma smaru. Na zębatkach (na ich powierzchni natarcia) też smaru nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Yaco dolej do nafty troche oleju przekladniowego po odparowaniou nafty bedziesz mial wszystko pokryte cienka warstwa oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Ale heblowanie suchych rolek po suchej zębatce to delikatnie mówiąc pomysł idiotycznyPrzyjrzyj się swojemu nasmarowanemu łańcuchowi na rolkach. Tam nie ma smaru. Na zębatkach (na ich powierzchni natarcia) też smaru nie ma. jak nie jak tak 8O Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 To ja się wyjątkowo zgadzam z Nitomenem bez żadnych ale.Skoro nałożyłem jakiś siuwaks to on tam jest. Jeżeli już go nie ma to rolki świecą jak psu kolczatka.Zauważcie jednak że największe tarcie w zestawie nie występuje między rolką a zębem. Największe tarcie wystepuje między rolką zewnętrzną a wewnętrzną w momencie gdy łańcuch jest zginany przy wejściu na zębatkę. Smarowanie byłoby idealne gdyby wiekszośc smaru dostawała się między rolki na nie na zewnątrz tej pracującej na zębie. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Smarowanie byłoby idealne gdyby wiekszośc smaru dostawała się między rolki na nie na zewnątrz tej pracującej na zębieToteż łańcuchy cośtam-ring są w ten sposób nasmarowane i zabezpieczone przed ucieczką smaru.Smar na rolkach może być przez tylko niedługo po nasmarowaniu. Później kurz+większe okruchy zmielone między zębatką a rolką skutecznie oczyszczą powierzchnię rolki ze smaru. Dalej twierdzę, że zespół zębatka-rolki łańcucha i tak pracuje na sucho (mimo smarowania). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Smarowanie byłoby idealne gdyby wiekszośc smaru dostawała się między rolki na nie na zewnątrz tej pracującej na zębieToteż łańcuchy cośtam-ring są w ten sposób nasmarowane i zabezpieczone przed ucieczką smaru (...) 8O Od kiedy O-ringi są między rolkami? Takiego łańcucha jeszcze nie widziałem.O-ringi są między płytkami ogniw i uszczelniają rolkę wewnętrzną i sworzeń łączący ogniwa. Rolka zewnętrzna nie jest uszczelniona.Chodziło mi o to żeby smar wprowadzić pomiędzy rolki wewnętrzną a zewnętrzną, a nie jest to wykonalne bez napaprania nadmiernej ilości smaru na wierzch łańcucha. A smar jest najbardziej potrzeby pod rolką zewnętrzną a nie na niej i zębie. P.S. Ćwiczę przysiady :) Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Racja, Tomek. To, co nazwałeś "rolką wewnętrzną", ja wziąłem za sworzeń. Rolka zewnętrzna nie jest uszczelniana. Jednak nie napisałem, że ringi są między rolkami. Chociaż może dzięki temu łańcuch pracowałby ciszej ;) A smar jest najbardziej potrzeby pod rolką zewnętrzną...Nafta wystarczy. ...a nie na niej i zębie.Racja. I tak z zewnątrz jest sucha.PS. Ćwicz Tomek przysiady i wybicie z jednej nogi :) Próba nastąpi niebawem he he he Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 13 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2006 Przyjrzyj się swojemu nasmarowanemu łańcuchowi na rolkach. Tam nie ma smaru. Na zębatkach (na ich powierzchni natarcia) też smaru nie ma. Bzdury. Może znasz coś takiego jak smary i oleje odporne na wysokie obciążenia oraz naciski ? (np. oleje z dodatkiem dwusiarczku molibdenu) Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 14 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 Bzdury. Może znasz coś takiego jak smary i oleje odporne na wysokie obciążenia oraz naciski ? (np. oleje z dodatkiem dwusiarczku molibdenu)Avalon, ja wiem, że są takie środki. Tyle, że każdy środek smarujący stosowany na "wolnym powietrzu" ma jedną wadę. Zbiera kurz, pył i inne graty z drogi. O ile smaru na łańcuchu masz skończoną ilość, to syfu na drodze masz do woli. Łączy się on ze smarem, zębatka mieli to na rolce i mieszanka ta, straciwszy swoje właściwości "lepienia się" do metalu - odpada.PS. Żeby nie było nieporozumień. Pisząc "każdy środek smarujący" mam na myśli każdy, jaki jest w moim zasięgu. Nie mam dostępu do kosmicznych technologii :) więc zmuszony jestem radzić sobie tak, jak mogę. I stąd właśnie według mnie nafta do konserwacji łańcucha jest najlepsza. W dodatku najtańsza.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 14 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 Ciekawe czy ktos wpadł juz na pomysł zeby łańcuch smarować preparatem znanym pod nazwa Militec lub Motor Life 8) :?: Skoro to draństwo łaczy sie w jakiś sposób "na poziomie molekularnym" z metalem .....? Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 14 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 Zbyhu wbijaj w nafte. Jak tak robie za namową chłopaków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 14 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 Czolem! Chyba zbuduje sobie Scottoiler i bede mial permanentne smarowanie olejem :(. A czyszczenie nafta :).Zreszta zycie pokaze. Na pewno juz sprayu nie kupuje :D. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.