Skocz do zawartości

Czyzby rozwianie watpliowsci olej Samochodowy w motocyklu


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Normalny samochód z silnikiem diesla o to mi chodziło :) Samochód z ropniakiem pod machą ma chyba nieco wzmocnioną konstrukcję komory silnika ale tak to całkiem normalny samochód :icon_mrgreen:

 

Odpowiedź od Shell

 

Witam.

Jeśli w zaleceniach dla tego motocykla jest specyfikacja którą spełnia Rimula, to można ją zastosować bez obawy. Jak rozumiem do silnika 4-suwowego.Na rynku amerykańskim Rimula nosi nazwę Rotella.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOBIL 1 w warunkach torowych przetestowałem kilka lat temu na CBR900rr, silnik po całym sezonie był rozebrany, nie stwierdziłem negatywnego wpływu oleju "samochodowego" na "wysilony" silnik motocykla. Jedynym ciekawym faktem było stwierdzenie słabej jakości płytek zaworowych firmy Hot Cams, które to najzwyczajniej w świecie się rozklepały :eek: , a szlifowane oryginały nie :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramach tematu dodam, że popularny "Moto Doktor" działa również w motocyklu. Nie ma przy tym negatywnego wpływu na działanie sprzęgła a rzeczywiscie likwiduje dymienie i przywraca kompresje umierającego silnika.

Wiem, że to taka przedłużona agonia ale działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg faktycznie spory ale przynajmniej realny, a nie jak większość aut w Polsce (od dziadka co złamał nogę i nie jeżdził 10 lat).

Zamiast wlewać co masz pod ręką wlej jak pisze Shinigami dobrego minerałka a auto jeszcze Ci się odwdzięczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie tego, że olej mineralny powoduje zaklejanie dziur. Widziałem w firmie kilka fur z dużym przebiegiem po ciężkiej eksploatacji. Jeżdżą na mineralce i nie kopcą, może lekko podjeżdżają olejem ale żaden olej nie zastąpi ubytku materiału.

 

Z resztą gdyby było inaczej to po co by sprzedawali mineralke ? Przecież nie dla picu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie ciekawi jedna rzecz. Dlaczego Romet zaleca wymianę oleju w swoich chińskich motorkach co 2000 km, a w normalnych motocyklach wymienia się np. co 12 000 km? Zakładam, że olej w Romecie nie jest mineralny? Bo chyba tylko w tym przypadku tak częsta wymiana jest uzasadniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie ciekawi jedna rzecz. Dlaczego Romet zaleca wymianę oleju w swoich chińskich motorkach co 2000 km, a w normalnych motocyklach wymienia się np. co 12 000 km? Zakładam, że olej w Romecie nie jest mineralny? Bo chyba tylko w tym przypadku tak częsta wymiana jest uzasadniona.

 

Wydaję mi się że beznadziejnej jakości części użyte do produkcji silnika wymagają częstej wymiany oleju ponieważ niezbędne są jak najlepsze właściwości smarne (a jak wiadomo olej je traci z biegiem czasu i wypracowania) aby słabe części zbyt szybko się nie zużyły. Ale naprawdę 2000km? Może to chodzi o wymianę po dotarciu? To tylko takie moje przypuszczenia :biggrin:.

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...