aker6 Opublikowano 28 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2006 WitamNa wzór tematu "Polskie Motocykle" chciałbym założyć nowy, z tą różnicą że o motocyklach z za południowej granicy. Chodzi mi głównie o motocykle mało znane, ale również popularne. A najważniejsza prośba to żeby wpisywać tu ciekawe opisy, które nie są oklepane na co drugiej stronie w sieci. Życzę miłej zabawy!!! ;) [ Dopisane: 28-01-2006, 15:43 ]Więc ja zacznęWłaście kończę odbudowę Jawy 250 353-03 z 1956r (kończy 50 lat ;) ). Zacznę od niej Moc 12KMWaga bez paliwa 132kg z paliwem 142kgsilnik dwusuwowy chłodzony powietrzemśrednicaskok tłoka 6575stosunek sprężania 1:6,6poj. zbiornika paliwa 13lmax prędkość 105 kmhttp://forum.motocyklistow.pl/album_page.p...php?pic_id=2212Dosyć teorii. Model 353 był stale modenizowany. Początkowo miał inne w porównaniu z późniejszymi: klakson, stacyjkę z amperomierzem umieszczoną na baku, tłumiki "rybki", gaźnik Jikov 2924( później 2926 jeszcze później 2926 Monoblok), smarowanie wachacza ręczne, trochę inny przełącznik świateł, licznik, pokrywkę gaźnika, osłony ramy, filtr powietrza, podnóżki pasażera i kierowcy, lampke tylną. Bardzo ciekawym i chyba nie spotykanym rozwiązaniem było w nowszej wersji smarowanie wachacza. Olej spod lewej pokrywy był kierowany za pomocą specjalnej rurki na wahacz.Jawa ta miała również łatwą regulację kąta światła za pomocą sróbki na ramce lampy http://forum.motocyklistow.pl/album_page.p...php?pic_id=2211Wyposażeniem dodatkowym była boczna stopka i bagażnik! Były również produkowane wersje sportowe... http://forum.motocyklistow.pl/album_page.p...php?pic_id=2213 Motocykl ten był produkowany od 1954 do ok 1965 ( później były bardzo podobne modele i ciężko jest mi ustalić) [ Dopisane: 28-01-2006, 18:03 ]zapomniałem jeszcze wspomnieć że były produkowane modele przeznaczone na eksport do NRD, wiem że różniły sie głównie malowaniem (czarno-szare) [ Dopisane: 28-01-2006, 18:06 ]Piszcie o swoich doświadczeniach z CZ-tami i Jawami, również tymi nowszymi!!!!!!!!!!!! bo się zeźlę :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m16 Opublikowano 28 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2006 Piszcie o swoich doświadczeniach z CZ-tami i Jawami, również tymi nowszymi!!!!!!!!!!!! Mowisz masz :PObiekt: CZ 350Rocznik: `88Wersja: Tzw. "przejsciowka" (alu wahacz, 12V alternator itp)Pozostale info: Przerobki rzadza :) Wrazenia: Jak najbardziej pozytywne - nieliczac uszkodzenia cewki prawego gara moto bezawaryjne. To tak z moich osobistych, ponad rocznych doswiadczen. :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 29 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2006 Piszcie o swoich doświadczeniach z CZ-tami i Jawami' date=' również tymi nowszymi!!!!!!!!!!!![/quote'] niechże i tak bedzie :) obiekt a w zasadzie obiekty:CZ 125, 250 i 380 cross.pierwsza w kolejce 125:moc około 27 KM11-12 tyś obrotów, silniki ganiające w GP nawet 13waga ok 100kguwagi: zero dołu za to kur***ica na górze, niedobrze poskładana rozkreci sie po 1 jeździe nastepnie 250:tu juz 35 KM dla wersji które najczesciej spotkacie w Polsce i w "obiegu"tu juz około 8 tys obr, za to 34 Nm pokazujace sie w miare od dołuwaga jakies 105 kgwady suche sprzegło, szybko sie zuzywajace i działające średnio i na koniec 380:tez jak wyżej w wersji ogólnie spotykanej 45 KM, ale 47Nm pokazujace sie wraz z dotknieciem manetki, także suche sprzegło ale o dziwo działające elegancko.380 ganiały w klasie 500 ccm i trzeba było dobrego kozaka zeby wykrecać wszystko z tego na torze bo to naprawde łamacz kości:)wady ciężko tym wywijac w porównaniu do sety czy ćwiary, ale da sie jeździć spokojnie.waga jakies 110 kg i ogólnie o CZ cross, bardzo przyzwoite silniki, z dobrą charakterystyką pracy, jednak sa to leciwe sprzety i trzeba składac od poczatku jak chce sie latać, i trzeba miec o typ pojecie, i nastepna sprawa zawieszenie , jeśli jest po regeneracji wszystko świeże można tym naprawde polatać jednakże nie ma porównania z japonią;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek775 Opublikowano 29 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2006 Ja tak jak autor tematu jestem w posiadaniu Jawy 353 z 1962r. Motocykl ma swoje minusy takie jak: klopoty z ładowaniem i z prądnicą, wiecznie cieknący widelec przedni, straszne drgania silnika (przykręcony na sztywno) i niewygodna pozycja za kierownicą. Plusy - to komfortowe zawieszenie zawieszenie no i chyba dzwięk silnika :) Generalnie motocykl warty uwagi. Ładnie zrobiony przyciąga wzrok. Do ciekawych patentów należy też linka od gazu i kable schowane w rurze kierownicy. Co do trwałości - mój dziadek też mial taką i wytrzymała do remontu 32 tys km. Ja swoją zrobiłem przez wakacje (przez 2 tygodnie wakacji :P ) ok 600 km i tylko raz ją pchalem.Zuzycie paliwa (wg mojej) 4,5-5 a mojego dziadka (kiedys oczywiście) od 3,7 do 4,5l. Moja paliła więcej bo dopiero teraz tłumiki odetkałem :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brt Opublikowano 29 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2006 Motocykl ten był produkowany od 1954 do ok 1965 ( później były bardzo podobne modele i ciężko jest mi ustalić) Około 1960 wprowadzono model 353/04.Charakteryzował się:- stacyjką w kierownicy- inny filtr powietrza(obudowany)- gaźnik 2926TR- tłumiki w kształcie cygar- obudową łańcucha Następnie powstał model 559 (od 1965)Główną róźnicą była obudowa kierownicy(inny wygląd prędkościomierza)Miały one także bardziej kwadratowe silniki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smok Opublikowano 29 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2006 jawka 50 mustang 100% orginał drugi włąściciel jestem zadowlony mimo licznych uwag na temat tego wiatropęda. Silnik nie rozbierany na tamtych wakacjach przejechałem ok 120 km niewiele ale zakup świeży.UWaga: Jeśli chcesz pojeździć sobie takim motorkiem to musisz kupić go od pierwszego właściciela który nie pchał paluchów do silnika to jest gwarancja że jawka nadaje się do remontu a potem do normalnej jazdy. :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker6 Opublikowano 30 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2006 No coś słabo nam idzie!!! :D Nie wierzę że na forum nie ma ludzi którzy jeżdżą takimi sprzętami jak Jawa 175 Villiers, a już na 100% są tu posiadacze Peraków.NO PISAĆ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojteque Opublikowano 1 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2006 Może to nie Perak ale powoli zaczyna być klasykiem. To moja krosowa CZ 380. Potwierdzam to co mówił lucas. Te motocykle działają dopiero po usunięciu z nich wszelkiej tandety i burackich patentów. Ja śmiem twierdzić że właśnie do takiego stanu doprowadziłem ten motocykl. Jeśli chodzi o jazdę to faktycznie trzeba kozaka aby wykręcać ją do końca. Ja takim kozakiem nie jestem i raczej kaleczę rzemiosło. Wadą odczuwalną nawet przez taką sierotę jak ja jest kiepściutki gaźnik. Niby wyregulowany, silnik ładnie się wkręca i zchodzi z obrotów a w czasie jazdy to już inna bajka. Najpier cos tam się krztusi, usypia czujność jeźdźca a potem jak nagle wyrwie do przodu to traci się kontrolę nad bryką.Jeśli chodzi o niskobudżetowe motocykle to jestem zadowolony z wyboru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker6 Opublikowano 2 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2006 No to ja napiszę jeszcze o Jawie 175 Villiers zwanej "Chobot" czyli trąba. Jest to tekst który tłumaczę z czeskiej strony.silnik dwusuwowy chłodzony powietrzem jednocylindrowypojemność 172,6 ccmśrednica i skok 52,7 x 67moc 3,6 kW ( 5,4 k ) / 3750 ob./minkompresja 6,7 : 1max szybkość 80 km/h se spotøebou 3,5 l / 100 kmwaga 70kg ten prosty, zgrabny, sportowo wyglądający i przede wszystkim tani, został przedstawiony po raz pierwszy w 1932r. na Praskim salonie. Powodzenie sprzedaży modelu "trąba", przede wszystkim dzięki wybitnym marketingowym strategiom a także cenie, która się wahała ok. 4 500 koron (połowa ceny w porównaniu z innymi sprzedawanymi w tym czasie motorami). Imię trąba zyskał ten motocykl dzięki masywnemu wydechowi, który jest dołączony do cylindra (tłumik uderzająco przypomina trąbę słonia)CDN..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 2 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2006 i jeszcze jeden sprzęt z mojego garażu: JAWA 90 wersja ROADSTER : poj 90 ccmśrednica/skok 48/49moc 10,5 KM przy 6500 obrpięc biegów z 1 do góry :D koła przód tył 18 calwaga 80 kg, suchana zegarku 120, ponoć go zamyka ale nie wiem nie miałem okazji sprawdzicrok 71, najprawdopodobniej tylko 3 tyś egzeplarzy bo robili je nie pełne 3 latatyle z faktów przychodzących mi do głowy, a teraz kilka rozwiązań technicznych: gaźnik bezpośrednio do bloku silnika nie do cylindracewki i wyrnik z prawej strony silnika natomiast przerywacz i krzywka juz z lewej.układ żebrowania głowicy świadczy o jakimś bardziej sportowym zacieciu tej maszyny (identyczny jak w cz cross)kupa kabli i jakaś płytka transystorowa czy jak to sie zwie, stacyjka w puszkach pod siodłem, kluczyk wsadzamy z prawej a przełacza nam ustrojstwo z lewej strony czyli przez całą szerokośc motocykla :)sprzęgło nie wytrzymuje mocy sprzetu, rozrywają sie tarczki, dlatego trzeba wsadzać coś mocniejszego ponoć z crossowej kawasaki KX 80 pasuja idealnie.mój egzemplarz ma przejechane 3000 km od nowosci, i najpierw rozerwało sie sprzegło potem za mała mieszanka zatarła gar.Tak twierdził poprzedni własciciel. I tak przestała 30 lat w stodole. Ząb czasu ruszył lakier i nikiel na kołach i wydechu, jednak reszta jest naprawde jak z fabryki. Pozdro luCZas :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek20 BSA A65 Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 Ja mam Ogara, 250ccm 1938r, z przodu trapez tłoczony, rama rurowa, dwusów, siedzenie coś jak w SHL M04, na baku wytłaczany napis OGAR ze skrzydełkiem, skrzynia z wajchą i na narzędziówce jeszcze oryginalna kalkomania Praha Matalurges.Brakuje mi do niego kół i lampy a tak to oryginał i tak już zostanie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nerlst Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 Witam Jawa 350 CZ 1982r. czyli 472.5 Kupiłem moto dwa lata temu i szczerze mówiąc za wiele nie pojeździłem. Poprzedni właściciel twierdził, że jest po kapitalnym remoncie, a że ja nie doświadczony nie bardzo wiedziałem co i jak :P i tak oto stałem się właścicielem totalnej padaki (motyw stały). Przez cały czas zmagałem się z szarpaniem, tzn. na 1 i 4 biegu moto przerywało (podczas kupowania oczywiście wszystko było dobrze). Jako, że poprzedni właściciel twierdził ze jest nowa skrzynia wiec powoli wymieniałem części od elektryki :/ za to teraz mam całkowicie nową elektrykę w moto. Stwierdziłem ze CZ nie da się jeździć. Heh jak bardzo się myliłem. Nie mam takiego moto, którym nie da się jeździć są tylko zadbane i nie zadbane. Skrzynia okazała się totalnie zje***psuta. Teraz mam nową i ślicznie moto chodzi. Jest zima wiec moto rozebrana na części i robię kapitalny remont (w sumie zostało tylko pomalować). Aha takie pytanko mam mianowicie chciałbym zarejestrować swoje moto, ale jedyne co mam to dowód rejestracyjny z obciętym rogiem. Była wyrejestrowana na stałe w 1997r. Można zarejestrować? I ile to będzie kosztować? pzdr dla wszystkich! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prot Opublikowano 3 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 bo się zeźlęjuż już :P Encyklopedycznie i z głowy, bo dokumenty się nie ostały:CZ 350 (CZ to skrót od Ceskie Zavody - Czeskie Zakłady )Rocznik: 1983Cena w 1983 r - 105 000 ówczesnych złotych (maluch 273 000) - majątek !!! Dziesięciokrotna średnia płaca w PolsceMoc 23KM Biegów - 4 Waga bez paliwa 208 kg silnik dwusuwowy chłodzony powietrzem stosunek sprężania o ile pamietam - 1:8,3 Zużycie paliwa 4,0 - 4,7 lpoj. zbiornika paliwa 17 l wg instrukcji, można było wlać 20 litrów (wg wskazań ówczesnych mechanicznych liczników) max prędkość 120 km , po założeniu owiewki, położeniu się na bak, bez pasażera wycisnąłem 130 na prostej (płaskiej) drodzeInstalacja jeszcze 6 voltowa - słabej mocy prądnica ( dwa lata później wprowadzono alternator 12 V i 230W mocy) Z ciekawostek - sprzęgło półautomatyczne ( pomimo zerwania linki sprzegła do końca jeździłem bez niej, luz pomiędzy 1 i 2 biegiem oraz pomiędzy 3 a 4 biegiem, rozrusznik był po przełożeniu do poziomu jednocześnie dźwignią zmiany biegówWieczna bolączka - wiecznie niedoładowany akumulator. jeden wieczór jady po mieście i pod prostownikUsterki: - pierwsze 6 tys km: wiecznie odkręcające się wszelkie śruby, cewka wysokiego napięcia, regulator napięcia, wiecznie rozładowany akumulator.Od 6 tys. - do prawie 20 tys. przebiegu - praktycznie bez usterek.Był to oprócz ówczesnej MZ 250 najładniejszy motocykl na polskich drogachSkradziona z ulicy we Wrocławiu 1986 r.Podać nazwisko złodzieja ? :mrgreen: Łazi sk...n do dziś po ulicy :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker6 Opublikowano 3 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2006 CD o Jawie VilliersW konsekwencji wielkiej sprzedaży powodzenie i nieustanna dążność motocykl doskonałości powodowały u Jawy 175 co roczne zmiany i modernizacje tak, że 175 w każdej serii jakoś się zmieniła. Motocykl był robiony w dwóch wersjach - typ standardowy i z wyposażeniem specjalnym (różniły się tylko bogatością chromów i mnóstwem drobiazgów). W sławnej trąbie nadmiernie się grzał silnik i wydech. Model ten był w ciągu wyważania zastąpiony późniejszym typem, który odróżniał się wydechem. Zamiast jednego wydechu zgodnie z cylindrem połączono dwa w kołnierz. Były to dwa kolanka - po każdej stronie motocykla z tłumikiem z "rybkową" końcówką. I u tego typu silnik nadmiernie się grzał. Jawa wyprodukowała wtedy następny typ z większym żebrowaniem cylindra i głowicy. Kołnierz został połączony gwintem razem. Smarowanie silnika zapewniała mieszanka oleju z benzyną w stosunku 1:25. Początkowo przeniesienie zapudełkowano - łańcuch (zapudełkowanie zabezpiecza typowa blaszana osłona od Jawy 175), osadzone jest sprzęgło tarczowe, trzystopniowa skrzynia biegów, ręczna zmiana biegów po prawej stronie siodłowego baku na paliwo (10,5 litra), stosunki przełożenia 1:6,25; 1:9,8; 1:17,4. Dźwignia nożnego startera była na skrzyni biegów, koła startera na skrzyni biegów, ssał mieszaninę z boku silnika przez kolano z gaźnika, na którym był blaszany filtr na grube nieczystości, na głowicy silnika dekompresor, owalna rękojeść z lewej strony kierownicy, owalna płynnie obrotowa rękojeść na prawej stronie kierownicy (w tym czasie dzwigni (manetek) jeszcze nie produkował Janeèek, w późniejszych typach już tak). Stacyjka i oświetlenie, na kole zamachowym prądnica o mocy 35 W, na niej blaszana osłona (jeszcze z oryginalnym znaczkiem JANEĂEK),zużycie paliwa wg producenta 3,1l/100km. Z przodu listwowe pióro, a z tyłu dwie sprężyny, siodłowy bak zawieszony na ramie, główka ramy i uchwyty tylnego koła są sztywno połączone z ramą prasowaną stożkowych i konstrukcją stożkową śruby. Przetłumaczyłem tak jak umiałem, mam nadzieję że się Wam wmiarę spodoba bo się trochę namęczyłem.bartek20 BSA A65 gratuluję bo tylko raz i to na czeskiej stonie widziałem takiego Ogara. Wiem że to była oddzielna firma ale później przejęła go Jawa. Możliwe że pasowały by jakieś części od Jawy z tamtego okresu, ale ne wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 4 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2006 już już Encyklopedycznie i z głowy' date=' bo dokumenty się nie ostały: CZ 350 (CZ to skrót od Ceskie Zavody - Czeskie Zakłady ) Rocznik: 1983 Cena w 1983 r - 105 000 ówczesnych złotych (maluch 273 000) - majątek !!! Dziesięciokrotna średnia płaca w Polsce Moc 23KM Biegów - 4 Waga bez paliwa 208 kg [/quote']Dostrzegam male bledy ale tez pisze z glowy: CZ to chyba Ceska Zbrojovka czy jakos tak w kazdym razie robili kiedys bron. Waga bez paliwa cos ok. 145 kg. Cala reszta dokladnie sie zgadza :P Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.