Zbyszekm Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 Nie od dzisiaj wiadomo zeby sprawnie zachodzilo spalanie w komorze cylindra musi byc odpowiednio dobrany stosunek paliwa do powietrza. slyszalem ze jest to 1:15 ale spotkalem sie tez z opinia ze wynosi on 1:13Moje pytanie jest nastepujące:czy jest jakis sposob zeby sprawdzic ten parametr?? jesli tak to jak to zrobic nie ruinujac zawartosci portfela??A jesli wyjdzie ze mozna by deko podwyzszyc zawartosc powietrza, to czy takie cos ja intercooler zdalo by egzamin??zeby nie bylo watpliwosci nie chce wstawic turbo!!! moje stadko kucykow mi wystarczy.. pytanie moze wydaje sie absurdalne ale mnie ciekawi ono ze wzgledu na mozliwa przyszla instalacje intercoolera w moim YZF,pozdrawiam i dziekuje za wszelkie podpowiedzi, nie ukrywam najbardziej czekam na te od fachowcow (mechanicy, praktycy, teoretycy itp) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2006 No więc, do ustawiania składu mieszanki używa się świec colortune - wg koloru ustala się mieszankę metodą prób i błędów. O ile sie nie mylę to normalna świeca jeśli ma dobrze ustawioną mieszankę ma kolor kawy z mlekiem. Świece colortune kupisz bez jakiś większych problemów. A tutaj masz b. dobrą stronę o świecach:http://www.data.com.pl/infotech/swiece_2.html Pozdro W książce znalazłem wpis że do całkowitego spalenia 1 kg benzyny potzeba 15 kg powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redline Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Poczytajcie to: http://www.peterverdonedesigns.com/600RRcommander.htm Kilka ciekawych rzeczy o składzie mieszanki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Jak przeczytasz powyzszy link to stwierdzisz ze wszystko mozna sprawdzic / zrobic, trzeba tylko dalsza czesc twego zdania " nie rujnujac zawartosci portfela " wyrzucic ze slownika.Zaden profesjonalista nie bedzie ci robil tego typu zabiegow w dodatku na wlasnym, drogim sprzecie tanio - wszystkie te manewry slono kosztuja i zreszta nie sadze ze sa do przeprowadzenia w Polsce.Tu zreszta moge sie mylic. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Gdy skład mieszanki wynosi ok.14,75:1 czyli jest on stechiometryczny to współczynnik nadmiaru powietrza λ wynosi 1-jak masz bogatszą mieszanke to λ jest poniżej 1(dla pełnej mocy bolidy F1 mają współczynnik ok 0,9 w samochodach z katalizatorem waha się on między 0,97 a 1,03)Noo tyle wstępu teoretycznego-w każdym razie w analizatory spalin także pokazują ten współczynnik ale nie wiem na ile jest to dokładne ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Takie manewry są do zrealizowania w Polsce u Świątka, dysponuje on hamownią obciążeniową, silnikową, czyli niezbędne jest wyszarpanie silnika z ramy. Całość kosztuje.W twoim wypadku pozostaje tak, jak mówiono colortune (świece) lub prosty przyżądzik oparty na wąskopasmowej sondzie lambda (200zł) zczytujący dane z punktów poboru spalin osobno dla każdego cylindra w które YZF jest wyposażony, takie śróbki na kolektorach.Intercoler zchładza powietrze podgrzane w wyniku wzrostu ciśnienia spowodowanego pracą turbiny. W silniku YZF raczej mamy odwrotną sytuację, ciśnienie w airboksie jest niższe od atmosferycznego, zatem to urządzenie jest nieprzydatne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 M a D a F a K a-> a na takiej "zwykłej" hamowni gdzie wjeżdzasz całym motocyklem nie da radę tego zrobić? Zdaje się, że tam tez mierzony jest AFR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Zgadza się, lecz zbadasz AFR tylko w funkcji obrotów i przy pełnym otwarciu przepustnic, ale są jeszcze stany przejściowe, bardziej adekwatne do normalnej eksploatacji (AFR w funkcji otwarcia przepustnic, AFR w funkcji obciążenia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Sorry, ale co niby ma chłodzić ten intercooler? Powietrze powietrzem o takiej samej temperaturze ???? ;) Dopiero teraz doczytałem dokładnie w pierwszym poście "nie chcę zakładać turbo". Nie wspominam już o zwiększonych oporach ssania, więc silnik przypuszczalnie styracił by moc. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Czlowieku nic nie rob bo tylko pogorszysz cala sytuacje, jezeli chcesz podwyzszyc mu moc to zainwestuj w inne dysze i filtry... :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 Moim zdaniem lepiej sprzedac slabsze moto, dorzucic kasy i kupic mocniejsze. Bez kombinowania. Fabryczke nie jest latwo samemu poprawic (szczegolnie w tych zaawansowanych konstrukcjach silnikow), chyba ze zestawami ktore producent przewidzial. Jezeli zwiekszysz tylko ilosc powietrza to silnik wcale nie bedzie mial wiecej mocy, a tylko bedzie sie przegrzewal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2006 książce znalazłem wpis że do całkowitego spalenia 1 kg benzyny potzeba 15 kg powietrza slyszalem ze jest to 1:15 ale spotkalem sie tez z opinia ze wynosi on 1:13 tak bardziej na chlopski rozum... jeden kg wahy na 15 powietrza to nie jets to samo co 1:15... wezmy chociazby powornanie gestosci obu czynnikow...wiec kogo teraz sluchac?P ezeli chcesz podwyzszyc mu moc dorzucic kasy i kupic mocniejsze przeciez napisal wyraznie ze mu kuzykow wystarczy..ehhh...;/ pozdro:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2006 książce znalazłem wpis że do całkowitego spalenia 1 kg benzyny potzeba 15 kg powietrza slyszalem ze jest to 1:15 ale spotkalem sie tez z opinia ze wynosi on 1:13 tak bardziej na chlopski rozum... jeden kg wahy na 15 powietrza to nie jets to samo co 1:15... wezmy chociazby powornanie gestosci obu czynnikow...wiec kogo teraz sluchac?P No 1:15 jest to to samo co 1kg paliwa na 15kg powietrza jeżeli rozważasz stosunek wagowy :D Jakbyś chciał np. w litrach to już by ten stosunek inaczej wyglądał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszekm Opublikowano 24 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 to sie ludzie rozpisali....a co do kolegi Urala to moge cie jedynie odeslac do felietonu pana Potynskiego z najnowszego SM. Wlasnosc to nie tylko posiadanie...pozdrawiamPSmoje rozwazania byly czysto teoretyczne...(marzenia, chce miec, czego nikt niema...)ale i tak dziekuje za ta burze mozgow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 to sie ludzie rozpisali....a co do kolegi Urala to moge cie jedynie odeslac do felietonu pana Potynskiego z najnowszego SM. Wlasnosc to nie tylko posiadanie...pozdrawiamPS Wlasnosc , posiadanie ? Nie wiem co chciales mi przekazac ? Nie kupuje SM i nie wiem kto to Potynski ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.