EnduroMax Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 BaRyCo do kola to rozmiar duzego znaczenia nie ma. Chodzi o material. Aluminiowe obrecze sa duzo lzejsze od stalowych. Opony tez moga wazyc roznie ale to az taka roznica nie bedzie.Co do roznicy masy miedzy stalowa a aluminiowa rama to 1,8-2,5kg Cytuj http://www.flickr.com/photos/29858352@N03/Zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnduroMax Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Widac kolega inteligentnie sie wypowiedzial...szkoda ze nie wniosles nic do tematu!Ps. Np. w kawasaki kdx jest zupelnie inne zawieszenie przednie jak i tylne (wahacz tez). Mysle ze tu jest dosc duza roznica. Cytuj http://www.flickr.com/photos/29858352@N03/Zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 11 Stycznia 2006 Administrator Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Moze glupi temat ale ... Interesuje mnie dlaczego motocykl enduro jest ciezszy od crossa . Wiem ze ma oswietlenie ale przeciez to tylko okolo 2-5 kg ' date='a w niektorych przypadkach roznica wynosi 30kg. Jakie elementy sa ciezsze w motocyklu enduro ??[/quote'] heh....przegladam forum i znalazlem ten temat ale niestety teraz musze zmykac wiec niezdazylem przeczytac postow nizej i b. mozliwe ze ktos juz wprowadizl wypowiedz podobna niz ja ale sadze ze cros jest lzejszy od enduro chocby dlatego ze jest on na tor - wyzej leci :] Na razie 1 punkt za takie debilizmy. Pożyjemy, zobaczymy, jak tak dalej pójdzie, będziemy się żegnać. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaRy Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 EnduroMax ale ja mówię o prownaniu crossów do ich bliźniaczych modeli hard enduro bo tylko to według mnie ma sęs.Czyli np. YZ/WR SX/EXC CRF/CRX w przypadku których oba mają alu felgi i plastikowe zbiorniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnduroMax Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 No to tu mamy malutka roznice. Podam co prawda na modelach 1994 ale zawszeKTM EXC 125 -> 94kgKTM SX 125 -> 90kg Husqvarna WR 125 -> 93kgHusqvarna CR 125 -> 88kg Tutaj roznica na poziome 4-5kg wiec akurat na swiatla, osprzet kierownicy, mocowani tablicy, cala elektryke, ciezsze kolo magnesowe, wsporniki wszystkie. PZDR Cytuj http://www.flickr.com/photos/29858352@N03/Zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Noi co z tego??To jest tylko wygląd.Cr ze stalową waży praktycznie tyle samo co z szeroką ramą(ona w cale nei jest z aluminium).Jak byłem na zawodach ktoś tam ważył Cr ze stalową i szeroką ramą i jeden pies.To jest tylko wygląd.Zresztą ostatnio tez pytałem mojego trenera mechanika to mówił że ta sama waga.Na prawde tak myślisz? Z tego co pamiętam to aluminiowe ramy I generacji w cr były o 1,8kg lżejsze niż stalowe, a kolejnych generacjach były jeszcze lżejsze, a tylny stelarz poszerzany żeby zwiększyć objętość airboxa.Planuje kupić CR to sie orientuje ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KML Opublikowano 11 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2006 Jak dla mnie to motocykle enduro wydają się z grubszej blacy kute :buttrock: Wszystko jest jakieś takie masywniejsze, np. zwykłe mocowanie i klamka sprzęgła, zobaczcie jak wygląda w crosiwie a jak w enduro.W enduro wszystko jest takie masywne, jakby robione na dłużej.W crosie delikatne i jak najlżejsze, praktycznie każdy elemęt jest delikatniejszy.Pozatym typowe crosiwa to 2T, a takie silniki są dużo lżejsze niż 4T, ja swój podnoszę ze sporym wysiłkiem (naprawdę jest co dzwigać). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 Pozatym typowe crosiwa to 2T' date=' a takie silniki są dużo lżejsze niż 4T, ja swój podnoszę ze sporym wysiłkiem (naprawdę jest co dzwigać).[/quote'] Teraz już powoli większść przestawia sie na 4T ale z używek narazie najwiecej jest 2T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
O-L-O Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 Kawasaki KX 250 F - ok 92 kg :!: :!: :!: Kawasaki KX 450 F - poniżej 100 kg :!: :!: :!: Dzięki czemu? Aluminiowa rama, lżejsze koła no i inny alternator, dzięki któremu zaoszczędzili ok 150 gramów :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaRy Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 Kawasaki KX 250 F - ok 92 kg :!: :!: :!: Kawasaki KX 450 F - poniżej 100 kg :!: :!: :!: Dzięki czemu? Aluminiowa rama' date=' lżejsze koła no i inny alternator, dzięki któremu zaoszczędzili ok 150 gramów :buttrock:[/quote'] Wyścigi zbrojeń ida pełną parą i firmy walczą o pół kg i pół konia.My na tym tylko kożystami no chyba, że pociąga to za sobą wyraźnie słabszą wytrzymałość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wazzabii Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 wezcie pod uwage ze felgi moga byc stalowe lub aluminiowe... w dodatku sa rozne stopy metali, im twardsze i lzejsze tym drozsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lobuz26 Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 Dla porównania dwa motocykle 4T:SUZUKI RM-Z 450 101kgSUZUKI DR-Z 400 113kg (wersja bez rozrusznika) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygizz Opublikowano 6 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2006 W Enduro mase nabijaja rowniez takie pierdoly jak np. przerozne czujniki typu: temperatury plynu chlodniczego, poziomu oleju, rozloznej nozki, luzu. Niby masa jest nie wielka ale doliczajac do kazdego czujniczka mase kabli i kontrolek to juz sie troche uzbiera :clap: :buttrock: :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 6 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2006 W Enduro mase nabijaja rowniez takie pierdoly jak np. przerozne czujniki typu: temperatury plynu chlodniczego, poziomu oleju, rozloznej nozki, luzu. Niby masa jest nie wielka ale doliczajac do kazdego czujniczka mase kabli i kontrolek to juz sie troche uzbiera :clap: :buttrock: :icon_mrgreen: w wyczynie nie ma właśnie takich pierdół jak czujnik temp, stopki, oleju. Temat dotyczy porownania np ktm sx z ktm exc (wyczyn vs wyczyn) a nie np yz z dta tak poza tym lepiej sprawdzaj datę ostatniego posta Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 6 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2006 w wyczynie nie ma właśnie takich pierdół jak czujnik temp, stopki, oleju. Temat dotyczy porownania np ktm sx z ktm exc (wyczyn vs wyczyn) a nie np yz z dta tak poza tym lepiej sprawdzaj datę ostatniego posta Dlaczego?? Temat nie jest jeszcze taki stary :offtopic: A lepiej kontynuowac ten temat niz zakladac nowy. Ostatnio slyszalem ze w crosowkach ze srubek rozmiaru 10 zamieniaja na 8 i jeszcze nawiercaja , tak aby zmniejszyc wage... w calym motorze przy takiej redukcji moze 1 kg sie zyska. Nie dlugo crosowki 125 beda wazyc po 80 kila a bedzie strach na nich jezdzic :icon_mrgreen: Nie ma jak to np DT 80 lc2 . Wazy 115 kilo ale konstukcja ramy solidna i masywniejsza . Atom tego nie ruszy :buttrock: :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.