Skocz do zawartości

Waga motocykla enduro a cross


TIJO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

BaRy

Co do kola to rozmiar duzego znaczenia nie ma. Chodzi o material. Aluminiowe obrecze sa duzo lzejsze od stalowych. Opony tez moga wazyc roznie ale to az taka roznica nie bedzie.

Co do roznicy masy miedzy stalowa a aluminiowa rama to 1,8-2,5kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widac kolega inteligentnie sie wypowiedzial...szkoda ze nie wniosles nic do tematu!

Ps. Np. w kawasaki kdx jest zupelnie inne zawieszenie przednie jak i tylne (wahacz tez). Mysle ze tu jest dosc duza roznica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Moze glupi temat ale ... Interesuje mnie dlaczego motocykl enduro jest ciezszy od crossa . Wiem ze ma oswietlenie ale przeciez to tylko okolo 2-5 kg ' date='a w niektorych przypadkach roznica wynosi 30kg. Jakie elementy sa ciezsze w motocyklu enduro ??[/quote']

 

heh....przegladam forum i znalazlem ten temat ale niestety teraz musze zmykac wiec niezdazylem przeczytac postow nizej i b. mozliwe ze ktos juz wprowadizl wypowiedz podobna niz ja ale sadze ze cros jest lzejszy od enduro chocby dlatego ze jest on na tor - wyzej leci :]

 

Na razie 1 punkt za takie debilizmy. Pożyjemy, zobaczymy, jak tak dalej pójdzie, będziemy się żegnać.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tu mamy malutka roznice. Podam co prawda na modelach 1994 ale zawsze

KTM EXC 125 -> 94kg

KTM SX 125 -> 90kg

 

Husqvarna WR 125 -> 93kg

Husqvarna CR 125 -> 88kg

 

Tutaj roznica na poziome 4-5kg wiec akurat na swiatla, osprzet kierownicy, mocowani tablicy, cala elektryke, ciezsze kolo magnesowe, wsporniki wszystkie. PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noi co z tego??To jest tylko wygląd.Cr ze stalową waży praktycznie tyle samo co z szeroką ramą(ona w cale nei jest z aluminium).Jak byłem na zawodach ktoś tam ważył Cr ze stalową i szeroką ramą i jeden pies.To jest tylko wygląd.Zresztą ostatnio tez pytałem mojego trenera mechanika to mówił że ta sama waga.

Na prawde tak myślisz? Z tego co pamiętam to aluminiowe ramy I generacji w cr były o 1,8kg lżejsze niż stalowe, a kolejnych generacjach były jeszcze lżejsze, a tylny stelarz poszerzany żeby zwiększyć objętość airboxa.

Planuje kupić CR to sie orientuje ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to motocykle enduro wydają się z grubszej blacy kute :buttrock:

Wszystko jest jakieś takie masywniejsze, np. zwykłe mocowanie i klamka sprzęgła, zobaczcie jak wygląda w crosiwie a jak w enduro.

W enduro wszystko jest takie masywne, jakby robione na dłużej.

W crosie delikatne i jak najlżejsze, praktycznie każdy elemęt jest delikatniejszy.

Pozatym typowe crosiwa to 2T, a takie silniki są dużo lżejsze niż 4T, ja swój podnoszę ze sporym wysiłkiem (naprawdę jest co dzwigać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozatym typowe crosiwa to 2T' date=' a takie silniki są dużo lżejsze niż 4T, ja swój podnoszę ze sporym wysiłkiem (naprawdę jest co dzwigać).[/quote']

 

Teraz już powoli większść przestawia sie na 4T ale z używek narazie najwiecej jest 2T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawasaki KX 250 F - ok 92 kg :!: :!: :!:

Kawasaki KX 450 F - poniżej 100 kg :!: :!: :!:

 

Dzięki czemu? Aluminiowa rama' date=' lżejsze koła no i inny alternator, dzięki któremu zaoszczędzili ok 150 gramów :buttrock:[/quote']

 

Wyścigi zbrojeń ida pełną parą i firmy walczą o pół kg i pół konia.

My na tym tylko kożystami no chyba, że pociąga to za sobą wyraźnie słabszą wytrzymałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

W Enduro mase nabijaja rowniez takie pierdoly jak np. przerozne czujniki typu: temperatury plynu chlodniczego, poziomu oleju, rozloznej nozki, luzu. Niby masa jest nie wielka ale doliczajac do kazdego czujniczka mase kabli i kontrolek to juz sie troche uzbiera :clap: :buttrock: :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Enduro mase nabijaja rowniez takie pierdoly jak np. przerozne czujniki typu: temperatury plynu chlodniczego, poziomu oleju, rozloznej nozki, luzu. Niby masa jest nie wielka ale doliczajac do kazdego czujniczka mase kabli i kontrolek to juz sie troche uzbiera :clap: :buttrock: :icon_mrgreen:

 

 

w wyczynie nie ma właśnie takich pierdół jak czujnik temp, stopki, oleju. Temat dotyczy porownania np ktm sx z ktm exc (wyczyn vs wyczyn) a nie np yz z dt

a tak poza tym lepiej sprawdzaj datę ostatniego posta

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wyczynie nie ma właśnie takich pierdół jak czujnik temp, stopki, oleju. Temat dotyczy porownania np ktm sx z ktm exc (wyczyn vs wyczyn) a nie np yz z dt

a tak poza tym lepiej sprawdzaj datę ostatniego posta

 

Dlaczego?? Temat nie jest jeszcze taki stary :offtopic: A lepiej kontynuowac ten temat niz zakladac nowy.

 

Ostatnio slyszalem ze w crosowkach ze srubek rozmiaru 10 zamieniaja na 8 i jeszcze nawiercaja , tak aby zmniejszyc wage... w calym motorze przy takiej redukcji moze 1 kg sie zyska. Nie dlugo crosowki 125 beda wazyc po 80 kila a bedzie strach na nich jezdzic :icon_mrgreen: Nie ma jak to np DT 80 lc2 . Wazy 115 kilo ale konstukcja ramy solidna i masywniejsza . Atom tego nie ruszy :buttrock: :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...