samolot Opublikowano 21 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 Oto rozwiazanie: na mecie oba motocykle znajda sie jednoczesnie!!! do aghi ja sie z nikogo nie wysmiewam po prostu denerwuje mnie jak ktos czegos nie wie a plecie bzdury. Ja gdy czegos nie wiem nie probuje znalezc jak najszybciej i byle jakiej odpowiedzi tylko wzruszam ramionami i mowie nie mam pojecia. A skoro z doswiadczenia wiesz ze wygra motor z wiekszym momentem to niestety musze Cie rozczarowac. Co innego jest moment na silniku a co innego na kolach ( na kolach przy tej samej mocy moment w zakresie wyscigowego przedzialu obrotow bedzie taki sam w obu motocyklach). Za malo danych? A czego potrzebyjesz....przelozen. Owszem maja one w pewnym stopniu znaczenie na przyspieszenie ale maluchem chocby na najkrotszej skrzyni poloneza na przyspieszenie nie wqezmiesz. Przyjmij ze oba maja skrzynie 6 w ktorej 5 i 6 jest nadbiegie. Nie mnie oceniac swoja inteligencje ale........ to co pisze jest dla mnie moze takie jasne z tego powodu ze studiuje pojazdy samochodowe na politechnice. Oczywiscie na zyczenie moge uzasadnic dlaczego wyscig bedzie przebiegac w ten sposob, ale uprzedzam ze mimo zewyrazam sie jasno i zrozumiale temat ten moze byc nieogarnialny dla ludzi nie bedacych gleboko w temacie. Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lobo Opublikowano 21 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 się zawsze zastanawiam, po co ludzie piszą takie tematy... "Zagadka na którą znam odpowiedz a 90%ludzi udziela blednych" - gratuluję, ale ja znam co najmniej pięć takich, a jak nie znam, to google mi w tym pomogą ;) rozumiem, że od czasu do czasu w każdym człowieku rodzi się potrzeba napisania/powiedzenia "czegoś mądrego", ale wybacz - ten temat to jakieś dno :roll: pozdro600 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agghia Opublikowano 21 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 No' date=' no Agus - coraz wiekszej ochoty nabieram zeby zobaczyc cie na wlasne oczy przy okazji nastepnego pobytu w Wwie.[/quote']Serdecznie zapraszam :!: ;) ...jako że innych forumowiczów z Warszawki też warto poznać, proponuję, z okazji twojej wizyty w naszym mieście, spotkanko w 2oo ;) do aghi ja sie z nikogo nie wysmiewam po prostu denerwuje mnie jak ktos czegos nie wie a plecie bzduryMnie (co widać) też to denerwuje ;) A skoro z doswiadczenia wiesz ze wygra motor z wiekszym momentem to niestety musze Cie rozczarowac.Na mechanice znam się dużo mniej (w sumie prawie wcale ;))' date=' niż więcej i przyznam szczerze, że nawet nie do końca wiem (bardziej to czuję) czym jest ten sławetny "moment". Większość rzeczy czuję raczej intuicyjnie (oczywiście jakieś tam podstawy teoretyczne do tego mam ;) ). Doświadczenie o którym piszę jest wzięte z bardzo częstych jazd z innymi (często b. różnymi) motocyklami (praktyka, a nie teoria) :!: Mniej więcej wiem jaką maja moc, ile ważą i jakie mają względem siebie możliwości! ...studiuje pojazdy samochodowe na politechnice.Wybacz, ale jakoś ci nie ufam... Jeżeli jednak to prawda, to przynosisz tylko wstyd swojej uczelni :!: (na twoim miejscu w ogóle bym się nie przyznawała, bo z takim podejściem do zadań z dziedziny, bądź co bądź, nauk ścisłych, nie miałbyś najmniejszych szans na zaliczenie nawet pierwszego semestru fizyki w 1 klasie w LO w którym się uczyłam! - i uwierz mi, że nie koloryzuję). Samolot - zauważ, że zawsze równo na mecie będą TYLKO I WYŁĄCZNIE takie dwa motocykle, które swój vmax osiągną DOKŁADNIE w tym samym czasie i DOKŁADNIE w tej samej odległości od startu. Następnym warunkiem koniecznym musi być to, że obydwa motocykle będą osiągały DOKŁADNIE tę samą prędkość maksymalną :!: Oczywiście tak, jak napisałeś wcześniej mowa o wyścigu na długim, acz nie określonym z góry dystansie - jednak mniemam, że już takim, przy którym nie wygrywa ten, kto ma przewagę przyśpieszenia na początku. Prawdę mówiąc wg mnie sprawa jest tak złożona i od tak wielu czynników zależy, że b. trudne byłoby wyprodukowanie 2 motocykli o diametralnie różnych pojemnościach, a spełniających powyższe warunki :!: Mimo, że specjalistką nie jestem przychodzi mi do głowy bardzo wiele czynników (czasem extremalnych szczególików) które miałyby wpływ na wynik takiego wyścigu! Choćby skład gumy z jakiej zrobione są opony (zmiana przyczepności) - zauważ, że podobno przy prędkości 300km/h ok. 1/3 obrotu koła robiona jest "w miejscu" - wartość ta pewnie różni się dość konkretnie przy różnych oponach :!: PozdrawiamAguś ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajac Opublikowano 21 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 Kolega nam tu zapodał zagadkę czysto z lekcji fizyki nie mającą z motocyklami nic wspólnego. Motocykle były tu użyte jako przykład, coś jak nauka dodawania na cukierkach. :lol: Dodatkowo z lekcji fizyki na poziomie bardzo podstawowym pominieto wszelkie dane dodatkowe jak opory toczenia, straty w napędzie etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awful Opublikowano 21 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 Wyobrazmy sobie ze mamy 2motocykle o jednakowych mocach silnika (np 100KM) jednakowych masach (np 200kg) lecz o roznych pojemnosciach (jeden 600cm a drugi np 1200). Scigaja sie po opusczonej plycie lotniska na wprost na dowolnym dystansie powyzej 300m. Zakladajac ze masy kierowcow i ich umiejetnosci sa jednakowe ktory motocykl znajdzie 1 sie na mecie 600ccm czy 1200ccm? ;) wtrącę coś do tej dziwnej dyskusji od siebie:-masy kierowcy są' date='ale w jakich ciuchach są jest- brak, aerodynamiki brak...;);) pytanie podchytliwe podobno ,więc czepialstwo wskazane... Oto rozwiazanie: na mecie oba motocykle znajda sie jednoczesnie!!! ciekawe. biorąc pod uwagę ze nie podałes DOWOLNY dystans ponad 300m Twój wywód wydaje sie nieco -dziwny te motocykle musiałyby jechać ZAWSZE z tą samą prędkością(ten warunek musi byc spełniony zeby były na mecie jednoczesnie) -więc prędkosc i przyspieszenie zalezałoby tylko i wyłącznie od koni? dziwne... imho zalezy to jeszcze od przełożen, srednicy kół,wysokosci i szerokosci(tarcie) laczy, stanu ogumienia itp... na bank juz po paru km takiego wyscigu cos by się zmieniło... poza tym kazdy intuicyjnie czuje ze cos jest nie tak- z doswiadczenia- jezdze z kumplem który ma więcej koni a mniejszy moment... on ciągnie wyzszymi obrotami - i mamy ten sam czas ksiązkowy 'do setki'...ale ja 'lepiej' jezdze z plecakiem, łatwiej smażę lacza itp... więc jakas róznica jest... hihi jesli pytanie ma byc podchytliwe- to ktorys nie dojedzie do mety bo nie wystarczy mu paliwa... koles z nizszym momentem bedzie musiał nadrabiac obrotami więc spali paliwko szybciej... chyba ze to pytanie mega filozoficzne... ja w kazdym razie wolę miec wiekszy moment... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 21 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 jestem tu od niedawna i nie znam samolota i jego filozoficznych pytan' date=' ale na moj gust to jest pytanie typu: co jest ciezsze kg. pierza czy kg. stali ?? jelsli nie ma zadnych innych parametrow tylko te ktore podal wedlug tego na macie teoretycznie beda oba rownoczesnie. ;)[/quote']No niestety tutaj rozwiazanie nie jest takie proste jak sie wydaje .Masa ich jest taka sama,ale ciezar nie ;) A wywodow samoliota nie chce mi sie komentowac, bo pisze bzdury jakich malo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 21 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 nie bede cie kolego obrazal, ale pomysl chwilke zanim zadasz pytanie tego typudanych faktycznie jest za malopodalbys chociaz przebieg momentu, obroty maxymalne i faktyczny dystans to bysmy mogli cos porozwazac a tak najwyzej posmiac sie mozemymimo wszystko poprosze o Twoje wyjasnienie, niemniej uprzedzam ze zdziwisz sie iloscia odpowiedzi robiacych z Ciebie malego i udowadniajacych ze nie masz racji (zwlaszcza jesli chodzi wlasnie o ilosc danych) Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
S?AWO-CBR Opublikowano 21 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 Oczywiscie na zyczenie moge uzasadnic dlaczego wyscig bedzie przebiegac w ten sposob' date=' ale uprzedzam ze mimo zewyrazam sie jasno i zrozumiale temat ten moze byc nieogarnialny dla ludzi nie bedacych gleboko w temacie.[/quote'] mozesz mnie oswiecic bo nie jestem w temacie :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel Opublikowano 21 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 Jakos nie wydaje mi sie zeby mogly znalezc sie jednakowo na mecie. Chyba ze sa to motocykle nie wiem robione specjalnie do tego wyscigu (zeby byl wlasnie taki rezultat) ;). Mi sie wydaje ze pojemnosc ma duze znaczenie i ze motocykle tej samej klasy o takiej rozbieznosci pojemnosci silnika nie dojada jednakowo. Dalem bledna odpowiedz byc moze ale takiego wyscigu chyba nie bylo i o takim rezultacie wiec chyba nie ma o czym tu gadac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Groszek Opublikowano 21 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 samolot napisał: po prostu denerwuje mnie jak ktos czegos nie wie a plecie bzdury to po co sie odzywasz? samolot napisał: Nie mnie oceniac swoja inteligencje ale........ to co pisze jest dla mnie moze takie jasne z tego powodu ze studiuje pojazdy samochodowe na politechnice stary, to studiuj Ty sobie dalej te swoje "pojazy" (można studiować budowę pojazdów, obsługę, ale same pojazdy to sobie możesz na zdjęciu w katalogu co najwyżej postudiować). I w tym problem, że nie próbujesz oceniać swojej inteligencji, a dobrze by było, gdybyś siebie czasem krytycznie posłuchał. samolot napisał: zrozumiale temat ten moze byc nieogarnialny dla ludzi nie bedacych gleboko w temacie. no jak głęboko ty możesz być w temacie? No jak? będąc na czwartym roku studiów, kiedy jakiekolwiek konkrety w gruncie rzeczy zaczynają się na trzecim? Zapewniam Cię, że są tu ludzie, o wiele bardziej "w temacie" mimo, iż może nie studiowali "pojazdów" na politechnice. Proszę Cię, pomyśl czasem dłużej zanim coś napiszesz, bo to jest poważne forum, a Ty zadałeś pytanie w stylu: Było dwóch kolegów: Jarek i Marek. Jarek miał 1.80 m wzrostu, a Marek 1.60. Ściagają sie. Który dobiegł do mety pierwszy? no chłopie... masz 22 lata, a wypowiadasz się i zachowujesz jak ośmiolatek. No sorry, Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 21 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 Pred chwila napisalem calego elaborata dlaczego oba sprzety przyja da rownoczesnie i kilknolem zeby wyslalo i tu dupa njic nie wyslalo nie zamierzam sie raz jescze produkowac. Ciekawskich zapraszam na gg to tam chetnie wyjasnie Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 21 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 Pred chwila napisalem calego elaborata dlaczego oba sprzety przyja da rownoczesnie i kilknolem zeby wyslalo i tu dupa njic nie wyslalo nie zamierzam sie raz jescze produkowac. Ciekawskich zapraszam na gg to tam chetnie wyjasnieNie, bo padne :lol: Takiego obrotu sprawy to ja sie nie spodziewalem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 22 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 Pewnie 90% z was twierdzi ze 2cylindrowe silniki widlaste (takie ja np w ducati ) sa bardziej elastyczne niz rzedowe czworki o tej samej pojemnosci. :) Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Agghia Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 Pewnie 90% z was twierdzi ze 2cylindrowe silniki widlaste (takie ja np w ducati ) sa bardziej elastyczne niz rzedowe czworki o tej samej pojemnosci. ;)...i zapewne 90% nie ma racji :?: :lol: ufff... na szczęście ja (pewnie podobnie jak ty) nie mam zielonego pojęcia :!: Nie będzie więc mnie kusić, żeby wdawać się w kolejną bzdurną dyskusję z tobą i spokojnie zajmę się przygotowaniami do Świąt :) Wyjątkowo jednak, tym razem (z oczywistych względów ;)) trzymam kciuki za to, żebyś to ty miał rację ;) ...w co wybacz, ale nauczona doświadczeniem - wątpię :lol: ....jednak kto wie... musiał istnieć jakiś powód, dla którego najsławniejszym cytatem z Joe Bar Team jest: "leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" :mrgreen: PozdrawiamAguś ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 Mysle ze naprawde nastala juz Zima. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.