PeterS Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 Mam takie pytanko:Jest niewielki wyciek spod głowicy.Słyszałem opinie, że ściągnięcie głowicy (w celu wymiany uszczelki) spowoduje prawdopodobnie niewielki ruszenie sie cylindrów i ew. wyciek spod cylindrów, a gdyby wymienić uszczelkę pod cylindrami - trzeba by wymienic tez pierścienie, bo ściągając cylindry, zawsze troche ruszy sie pierścienie (a one jak by nie było dopasowuję się do cylindra), których później nie da się i wstawic idealnie w to samo miejsce.Poproszę o wasze opinie na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 5 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2005 bo ściągając cylindry, zawsze troche ruszy sie pierścienie (a one jak by nie było dopasowuję się do cylindra), których później nie da się i wstawic idealnie w to samo miejsce. O jakie pierscienie chodzi? Jezeli o tlokowe to w zyciu wiekszej bzdury nie slyszalem. Jezeli pierscieni nie sciagasz, nie mieszasz miejscami z innymi pierscieniami, to mozesz z powrotem to wszytko zlozyc (Pierscienie w silnikach 4T caly czas pracuja, a pozatym kreca sie dookola nieznacznie) Oczywiscie jezeli pierscienie sa jeszcze w miare dobre.Słyszałem opinie, że ściągnięcie głowicy (w celu wymiany uszczelki) spowoduje prawdopodobnie niewielki ruszenie sie cylindrów i ew. wyciek spod cylindrów,Jezeli juz to tuleje cylindrowe - chlodzenie ciecza. Przewaznie o cylindrach mowi sie w silnikach chlodzonych powietrzem. Nie spotkalem sie z tym zeby tuleje cylindrowe ruszyly sie w bloku po zdjeciu glowicy (w samochodach). Mowiac w ogole o tym ze ruszy sie tuleja w bloku i bedzie ciekl plyn do oleju prawda jest tylko dla tuleji mokrych. Jednak one sa pasowane w blok, a pozatym sa uszczelnione poprzez oringi.Takze nieraz ciezko nawet ruszyc taka tuleje przy wyciaganiu. Nie wiem tylko czy motocykle maja tuleje wciskane w blok (tzn mokre), czy nie maja czasami tuleji wykonanych w bloku - jednolite.Ale to moze spece od moto sie wypowiedza, bo pewnie wszystko zalezy od konkretnego modelu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Jezeli masz niewielki wyciek to mozesz sprobowac dociagnac glowice kluczem dynamometrycznym i momentem podanym w serwisowce.Gdy to nie pomoze to trzeba zmienic uszczelke pod glowica.Nie powinno to spowodowac wycieku spod cylindrow jezeli skrecisz glowice w sposob podany w serwisowce ( czyli we wlasciwej kolejnosci srub i etapami ). Adam M.PS. Jezeli zmieniasz podkladke to warto sprawdzic czy powierzchnia przylegania glowicy do cylindra jest rzeczywiscie plaska, jezeli nie to trzeba ja `zabielic`. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 ja bym nie próbował 'dociągania' głowiocy, takie moje zdanie, już lepiej wymienić uszczelkę jeśli cieknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Jeżeli wyciek jest niewielki to nie trza psuć tylko często myć.Ale jak olej wycieka na wysokości studzienki rozrządu to niestety wypada wymienić uszczelkę na nową. Powiem prawdę, często zdarzało mi się za namową niezbyt bogatych klientów wymieniać uszczelkę głowicy bez szlifowania tejże jak również bez ruszania cylindrów i taki myk się udawał ale zawsze istnieje ryzyko rozszczelnienia reszty silnika.Jak chcesz to robić sam to możesz zaryzykować.Na warsztacie w serwisie wymienię uszczelkę głowicy, cylindra i uszczelniacze zaworów. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeterS Opublikowano 6 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Cieknie (b. powoli) do 3-4 żebra cylindra.na wysokości studzienki rozrządu Czyli na wysokości kanału prowadzącego olej do głowicy?wymienię uszczelkę głowicy, cylindra i uszczelniacze zaworówCzyli w takim przypadku wymiana pierścieni nie jest konieczna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 Czyli w takim przypadku wymiana pierścieni nie jest konieczna? Nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..:maniek:.. Opublikowano 6 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2005 >Słyszałem opinie, że ściągnięcie głowicy (w celu wymiany uszczelki) >spowoduje prawdopodobnie niewielki ruszenie sie cylindrów i ew. wyciek >spod cylindrów, a moje zdanie jest takie, ze jezeli cylindry sie "trzymaja" tylko wspolnymi szpilkami razem z glowica to raczej nalezy pod nimi tez ywmienic uszczleke!jelsi natomiast tak jak u mnie w XJ oprocz 10szpilek cylindry przymocowane sa do bolku silnika za pomoca chyba 8 srub M8 to przy demontarzu glowicy nie jest konieczny demontaz cylindrow... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2005 dwie góra cztery śruby M6 ale ośmiu M8 jeszcze nie spotkałem.Jak możesz to zapodaj fotkę i napisz dokładnie co to za silnik. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.