Skocz do zawartości

RAMA HAYABUSA - SPAWAC CZY NIE


MYCIOR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Spawanie ... co za tym idzie nagrzewanie do pewniej okreslonej temperatury zmienia wewnetrza strukture materialu w okolicy spawu w sposob nieodwracalny... powtorne spawani moze tym bardziej oslabic konstrukcje... ale mysle ze ludzie zajmujacy sie profesjonalnie spawaniem aluminiowych ram motocyklowych sa w stanie naprawic rame... taki spaw powinno sie sprawdzic pozniej rentgenem... jedno jest pewne... nie ma zbyt wielu takich fachowcow... na pewno nie powinno sie tego dawac do pierwszego lepszego zakladu zajmujacego sie spawaniem aluminium... co innego stelaze, a co innego glowka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twój kolega miał pecha razy 3 bo niedoś że miał h.... stelaż

 

W tym modelu jest to standard, dlatego po roku czy dwóch wymienili na stalowy :-).

 

Szczerze, co sądzę o tym całym temacie ?? Ludzie spawają ramy i będą to robić. Taka jest prawda. Nawet w Niemczech są firmy, które naprawiają ramy i robią to legalnie, z papierami i stęplem wbitym w TUV.

 

Czy bym kupił takie moto ? Nie. Tylko pytanie ile osób kupiło o tym nie wiedząc :-(.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli znajomy ma wątpliwości to niech kupi używaną ramę, na ebayu rame z papierami dostanie mysle za ok. 4kpln.

 

Ja w przypadku tego pekniecia watpliwosci bym nie mial i rame bym pospawal, ale nikogo namawiac nie bede.

 

Ktos sie pytal czemu niemcy tego nie naprawiaja?? Oczywiscie, ze naprawiaja i na spawanych ramach jezdza, tyle, ze pospawanie ramy tam moze byc tylko nieznacznie tansze niz zakup calej, wiec czest wola miec "fabryczna" pewnosc. No i kwestia, ze tam osoba spawajaca rame naprawde bierze odpowiedzialnosc za jakosc uslugi.

 

Male pekniecia ram alu da sie pospawac, ale przed spawaniem powinno sie sprawdzic, czy rama jest odksztalcona. W przypadku pewnych odksztalcen smialo mozna powiedziec, ze rama peknie pozniej obok spawu, ze wzgledu na wzrost liczby dyslokacji w materiale. W takim przypadku spawanie nie ma sensu, ale jezeli rama nie jest odksztalcona i mozna przyjac, ze pekniecie tylko po czesci wyniklo z siły uderzenia, a po czesci z niewłaściwej struktury spawu, błędu odlewniczego,albo, ze rama odksztalcila sie tylko i wylacznie w miejscu pekniecia to mozna moim zdaniem spawac z czystym sumieniem.

 

No i jeszcze taka uwaga - ze kategorycznie przeciw spawaniu sa zazwyczaj ludzie, ktorzy kontakt z japonskimi motocyklami miewaja głownie za pośrednićtwem wydawnictw kolorowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ramy sa spawane bo mozna to zrobic dobrze i uzyskac wymagana wytrzymalosc. Znam wiele przypadkow tyle ze rowerowych kiedy to koledzy lamali ramy freeridowe czy tez downhillowe i dobrze zespawane dalej sie trzymaja (nie myslcie ze te ramy nie doznaja duzych obciazen bo to zalezy od fantazji ridera). Moj ojciec tez spawal aluminium i wedlug niego tez mozna pospawac to ale jak juz pisalem trzeba to zrobic bardzo dokladnie i zrobic us'a dla pewnosci.

 

A jako przyklad podam jeden odcinek monster garage :) kiedy to klasycznego harleya rozebrali a rame pocieli i pospawali ja pod ciut inna geometria.

 

Poza tym jesli takie firmy istnieja. maja pozwolenie, posiadaja certyfikaty jakosci, daja gwarancje i utrzymuja sie z tego tzn ze wykonuja to dobrze. Pozadna firma napewno odmowi pospawania ramy nie nadajacej sie do tego. Dla mnie jest to jasne i nie rozumie wypowiedzi kategorycznie zabraniajacych spawania ramy jesli sie nie ma zadnego doswiadczenia, stycznosci z tegu typu uslugami. Pytanie byly czy sie da pospawac a wiekszosc odpowiada ze NIE bo tego by nie zrobili nie wiedzac nic na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego by nie spawać :?: Przecież w węzłach ta rama także jest spawana więc pytam co jej się stanie jak będzie miała o jeden spaw wiecej :?: Myślę, że napewno wytrzyma

Oczywiście nie może być to wiecznie podpity pan Kaziu z pobliskiego PGRu ze spawarką. Ale dać to naprawdę profesjonalnego warsztatu, który zajmuje się tego typu rzeczami i można bez strachu jeździć.

 

Tak swoją drogą 10000 PLZ za kawał metalu i to jeszcze z wadą fabryczną to odrobinę chora cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...