Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Olej mam arala 20W50 (w instrukcji jest 20W40) czyli w sumie zgodnie z instrukcją, biegi powyzej 2 bez sprzęgła (z bardzo delikatnym,ale szybkim odpuszczeniem gazu) z 1 na 2 najczęściej ze sprzęgłem, choć czasem bez a co do tych obrotow to szczerze mowiac nie wiem, wydaje mi sie, że będzie to coś koło 120-140 ma 6 biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to tylko u mnie w modelu - ale moja FZRa ( 92 rok ) przy 7 tysiacach obrotow lapie ostre wibracje. Powyzej i ponizej tej granicy jest w porzadku, a przy 7 tysiacach jakby wszystkie srubki sie poodkrecaly:P

 

Ja biegi zmieniam glownie ze sprzeglem... tzn. zawsze z 1 na 2 i zawsze przy redukcji. Niedawno remontowalem skrzynie ( zepsuta dwojka ) i kolejny taki wydatek nie za bardzo mi sie usmiecha :( Powyzej 2 coraz czesciej zmieniam bez sprzegla, wchodzi ladnie i cichutko.

 

Olej na jakim jeżdze to Motul 5100 15W50 pólsyntetyk.

 

Oponki - z przodu 110/70/17, z tylu 160/60/18. Ale to sie zmieni po zimie, bo planuje zmiane na jakies nowki 120/60 na przod i 160/60 na tyl. Ogolnie w zime planuje odpicowac motorek na glanc :( Z rzeczy ktore na pewno zrobie:

- zamawiam szybke turystyczna lekko przyciemniana

- polerka tlumika bo troszke w rysach jest, i tego typu pierdolki jak np. wymiana gumek przy nozkach u kierowcy

- stahlflexy Goodridge :>

- wymiana lozyska glowki ramy, i zapewne lozysk kol

- zmiana zarowki w przednim swietle na taka mocna, kiedys byl o tym temat na forum, ok. 100zl kosztuje chyba

- ladny tankpad Harrisa

 

Wczesniej musze odwiedzic warsztat Pawla bo sprzeglo mi sie slizga cos... i nie wiem czy to wina przekladek, czy linki czy jeszcze czegosc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej Bronio, mam do ciebie pytanko odnośnie opony z tyłu- piszesz że masz 160-tke, mieści się w wahacz?  bo oryginalnie w tym roczniku jest chyba mniejsza

 

POZDR.

 

na tył zalecają 140/60... no wiec właśnie, jak ten lacz tam się mieści, jest trochę luzu ? Też założę sobie chyba 160/60, jeżeli się zmieści oczywiście. Producent zaleca kapcie: 110/70 + 140/60 do FZR600 i 120/60 + 160/60 do FZR600R. Kąty nachylenia główki ramy w tych modelach są takie same, więc skoro FZR600R jeździ na większych, to FZR600 tez chyba będzie się dobrze na nich prowadzić ?! Ad nieprzyjemnych wibracji... u mnie pomiędzy 4 – 5tyś moto pracuje jakoś nie przyjemnie. Są jakieś wibracje, chyba małe ale są. Staram się omijać ten przedział obrotów. W zimę chyba nic nie uda mi się zrobić przy moto, bo mam nie ogrzewany garaż :/ Chciał bym jednak zrobić coś z przednim widelcem... bo mi dobija na jednym konkretnym miejscu w mieście. Zawsze jak tamtędy przejeżdżam, widelec mi dobija. Przejdę się tam pieszo i zobaczę jak duży uskok się tam znajduje :P Może jednak z widelcem wszystko jest ok. Bardzo też chciał bym założyć stalflexy, no i postaram się zająć duperelami, może tłumik wypolerować, bo też mam rysy, wymienić gumki przy podnóżkach itp.

Pozdroo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobija ci? może czas zmienić uszczelniacze i olej? ja zmieniłem , wlałem go trochę więcej, niż przewiduje instrukcja i jeszcze nie zdarzyło mi się, żeby dobił (wcześniej też nie dobijał), może po prostu musisz przestać skakać z każdego wzniesienia :P ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie w moim modelu jest o ile sie nie myle 140/60/18. W Larssonie dostepne sa tez zamienniki 150/60/18. Ja od momentu jak kupiłem moją FZRe mam założone z tyłu 160/60/18. Z lewej strony plastikowa osłona na łańcuch jest troszkę ponad 5mm od lacza, a z prawej strony ten metalowy wspornik, do którego przykręcony jest zacisk hamulcowy - jakieś niecałe 5mm. W czasie jazdy nic oczywiście nie ociera, prowadzi się bardzo dobrze. Niestety, nie mam rozeznania jak motocykl prowadzi się przy oryginalnych ustawieniach ( czyli 110/70 przod i 140/60 tyl ) - ale wiem ze ze 160 ( i 120 z przodu ) jeżdził też FAT i z tego co mi wiadomo śmigał po torze aż miło - więc nie ma chyba żadnych przeciwskazań żeby taką oponkę zakładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi oponami to przesrana sprawa ze wzgledu na 18-calowe kolo z tylu, a co za tym idzie stosunkowo maly wybor ladnych gumek. Faktycznie seryjnie kladziono 140-tke, ale jest to jednak za malo. Na wszystkich forach i stronach dotyczacych FZR za najbardziej polecany zestaw uwaza sie 110/150. Problem lezy w tym, ze dostanie porzadnej, sportowej 150-tki wsrod opon uzywanych (a na takich latalem) graniczy z cudem. Dlatego tez zawsze jezdzilem na 160 z tylu (i 120 z przodu), ktora z kolei na forum FZR odradzaja. Nie bylo zle, choc skubanej na drodze za cholere nie szlo zamknac. Nie mam punktu odniesienia, ale przypuszczam ze na 150 na pewno koza bedzie lepiej prowadzic, wiec jesli ktos ma dostep do takich to ino brac :P

 

Mi przod tez dobijal, niestety nie jest to mocna strona tego motocykla (dla mnie byl za miekki). Moze jakies porzadne, markowe sprezyny by cos polepszyly...

 

A co do forum FZR: www.fzrarchives.com Po angielsku, ale zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dobijajacego przodu - bezposrednio po kupnie sprawa wygladala fatalnie, bo byle wiekszy dolek a przod dobijal... Paradoksalnie - wymiana oleju na 20tke ( zalecana byla 10tka ) pomogla znacznie! Prawdopodobnie poprzedni wlasciciele nigdy sie w takie wymiany nie bawili, a jako ze z jednej lagi cieklo delikatnie, to po prostu oleju bylo tez w ladze za malo. Dlatego - wymiencie olej na 20 i powinno naprawde sie poprawic.

 

Ja dzisiaj wreszcie sie zmobilizowalem, pozyczylem aparat i zrobilem kilka zdjec swojej FZRy:)

 

http://www.bikepics.com/pictures/439512/

FZRa w pelnej krasie... plenerek malo atrakcyjny, ale nad tym popracuje w przyszlosci :P

 

http://www.bikepics.com/pictures/439535/

Rzut okiem na zegary. Z tego co rozmawialem z Piotrem900 - u niego wskazowka temperatury podnosi sie az do czerwonego pola i wtedy wlacza sie wiatrak. U mnie jak na razie nigdy jeszcze nie podniosla sie ponad ta srubke mniej wiecej w 2/3 skali.

 

http://www.bikepics.com/pictures/439539/

Ahh... tlumik i szpecace go ryski ;) Cos z tym zrobie w zime...

 

http://www.bikepics.com/pictures/439538/

Ten bialy przelacznik przy szybce z prawej strony to manualny wlacznik wiatraka made by Bronio:P:P Wiatrak mi sie cos nie wlacza, w zime sprawdze czujnik a na razie wlaczam kiedy wskazowka dochodzi do 2/3 skali.

 

Czekam na fotki Waszych sprzetow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ładniusia, brawo!!! zadupek od R1?

ja myslę nad pomalowaniem wsojej, choć trochę mi szkoda, bo w prawie każdym miejscu lakier jest oryginalny i nienajgorszy

 

napiszcie mi, czy wam kontrolka oleju świeci się przy włączonym zapłonie (ale niewłączonym silniku) bo u mnie świeci się tylko podczas kręcenia rozrusznikiem, ale jestem pewien, że działa, ponieważ gdy miałem za mało oleju to się zaświeciła (a i pytanie, czy ona pokazuje że jest za mało oleju, czy, że za niskie ciśnienie, w sumie nie zastanawiałem się nigdy nad tym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, takie pytanie to temat rzeka... Wszystko zalezy ile masz pieniedzy, czego oczekujesz od swojego motocykla i do czego chcesz go uzywac...

Ja dopiero poznaje FZRe, zrobilem nia niecale 4000km. Prowadzi sie dobrze, przyspiesza niezle, wyglada ladnie - ogolnie jestem zadowolony i przez kilka najblizszych sezonow nie planuje zmian. Wszystko zalezy od egzemplarza na jaki trafisz - i jesli zdecydujesz sie na kupno, musisz bardzo uwazac.

Co do dostepnosci nowych opon - nie ma najmniejszego problemu ( sa chociazby w Larssonie ). Gorzej jesli chcesz jezdzic na zalecanych wyzej uzywkach - 110/60 z przodu i 150/60 z tylu. Fat o tym pisal wyzej wiec nie bede powtarzal.

Co do regulacji... Z tego co wiem warto regulowac zawory co ok. 10-12tys km. A przynajmniej sprawdzac stan luzow, bo te lubia sie zmieniac i to dosc szybko.

A co do reszty - serwisowka zaleca zmiane oleju i filtra co 6tys km, zmiane swiec co 12tys km, zmiane plynu chlodniczego co 24tys km, zmiane filtra paliwa co 30tys km. Czyszczenie, regulacja, synchro gaznikow - wydaje mi sie ze co sezon. I tyle... zreszta, jesli bedziesz dbal o FZRe i pilnowal by wszystkie konieczne zmiany i serwis dokonywane byly na czas to nawet 15letni motor bedzie Ci sluzyl dlugo i bez awarii.

 

[ Dopisane: 02-10-2005, 19:08 ]

Hmmm ładniusia, brawo!!! zadupek od R1?

To dzieło któregoś z poprzednich właścicieli, nie moje :P Ja ją taką już kupiłem, z tego co się orientowałem to zadupek chyba od R6 akurat, ale pewny nie jestem.

 

napiszcie mi, czy wam kontrolka oleju świeci się przy włączonym zapłonie (ale niewłączonym silniku) bo u mnie świeci się tylko podczas kręcenia rozrusznikiem, ale jestem pewien, że działa, ponieważ gdy miałem za mało oleju to się zaświeciła (a i pytanie, czy ona pokazuje że jest za mało oleju, czy, że za niskie ciśnienie, w sumie nie zastanawiałem się nigdy nad tym)

Przy włączonym zapłonie kontrolka oleju się nie świeci. Dopiero jak uruchamiam rozrusznik to zapala się na ok. 1 sek. Czy odpowiada za poziom oleju, czy za cisnienie to nie wiem - ale radze uwazac na stan i sprawdzac go czesto, nie zaszkodzi - a z tego co slyszalem to kiedy juz kontrolka sie zapala to oleju jest duzo za malo. Ja staram sie trzymac przy gornej kropce skali caly czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj wreszcie sie zmobilizowalem, pozyczylem aparat i zrobilem kilka zdjec swojej FZRy:)

no Twoj sprzet wyglada naprawde ladnie

 

Czekam na fotki Waszych sprzetow ;)

a to moj sprzet http://www.bikepics.com/members/pioter900/93fzr600/

wersja lotnicza ;)

POzdroo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam

Poszukuje pilnie informacji o wadachi zaletach FZRki 600 z `90 roku.

Zalezy mi tez na opiniach uzytkownikow (przedewszystkim spalanie).

Nie moge nigdzie znalesc tych informacji.

Z gory dzieki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...